Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Bernie Ecclestone


    Nem igaz, hogy Alonso problémás alak lenne
    [​IMG]
    Bernie Ecclestone szerint tévhit, hogy Fernando Alonso hajlamos problémákat generálni csapaton belül, különösen akkor, ha er?s csapattársa van. Közben a Lotus egy technikusának nem esett jól Kimi Räikkönen kijelentése, miszerint a Ferrari a családja.





    Vettel dominanciája hatással van a nézettségre és az F1 iránti érdekl?désre is. Tehát arra, hogy mennyi pénz folyik be a kasszába. Ecclestone a következ? válasszal szolgált arra a kérdésre, hogy mindez mennyire jó az üzletnek.

    „Ez neki jó. Michael Schumacherrel szeretném összehasonlítani a helyzetet. Miután mindent megnyert, az emberek azt kérdezték: újra gy?zni fog vagy legy?zi valaki?”- tette fel a költ?i kérdést, majd Hornerrel megegyez? kijelentést tett. „Muhhamad Ali esetében is mindenki tudni akarta, hogy vajon bajnok lesz-e”- mondta még Szingapúrban az Auto Motor und Sportnak.

    Kérdezték a Ferrari 2014-es felállásáról is. Szerinte mindkét versenyz?n múlik az, hogy mennyire lesz sima az ügy. „Ez mindkét versenyz?t?l függ. Kimi elég okos ahhoz, ne produkáljon veszekedést. Fernando olyan ember hírében áll, aki problémákat generál, de én falsnak tartom ezt az el?ítéletet”- mondta Ecclestone a német lapnak.

    Közben az Autosprint arról ír, hogy a Lotus egyik technikusa nem volt túl boldog, amikor Räikkönen azt mondta, „azért megy a Ferrarihoz, mert az még mindig a családja”. „Aha, szóval ez nem volt a családod?”- tette fel a kérdést a csapattag.
    Link
     
  2. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Ecclestone


    Ecclestone: 2014-ben véget érhet Vettel dominanciája
    [​IMG]
    Bernie Ecclestone finoman szólva sem kedveli a V6-os formulát, de arra még jól jöhet, hogy véget vessen Sebastian Vettel és a Red Bull Racing egyeduralmának. A 82 éves brit Ayrtona Sennához és Michael Schumacherhez hasonlítatta a címvéd?t.





    Ecclestone Szingapúrban is ostorozta a jöv?re debütáló 1.6 literes V6 turbókat, de azt elismerte, arra még jól jöhetnek, hogy felforgassák az F1-ben uralkodó er?viszonyokat. Ellentétben Alan Permane véleményével, aki óva intette a Ferrarit, Ecclestone szerint jöv?re van remény egy izgalmas bajnokságra.

    „Esélyt sem ad Fernando Alonsónak és Lewis Hamiltonnak. Olyan domináns, mint Senna vagy Schumacher volt bizonyos pontokon”- idézte Ecclestone-t a The F1 Times.

    „Véget fog érni a dominanciája – talán 2014-ben. Teljesen új autóink lesznek, új motorok, új szabályok. Ez esély lehet a Ferrarinak és a Mercedesnek, hogy elkapják Vettelt. Jöv?re megeshet, hogy nem a legjobb versenyz?, hanem a legjobb autó nyeri meg a címet.”
    Link
     
  3. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    22 futamos az FIA hivatalos versenynaptára

    A Motorsport Világtanács pénteken kiadta a 2014-es esztend? els? hivatalos versenynaptárát, ami alapján a Forma-1 minden id?k leghosszabb szezonjára készülhet, a lista ugyanis huszonkét helyszínt tartalmaz.

    22 futamos az FIA hivatalos versenynaptára
    2013. szeptember 27. péntek 18:03
    A Motorsport Világtanács pénteken kiadta a 2014-es esztend? els? hivatalos versenynaptárát, ami alapján a Forma-1 minden id?k leghosszabb szezonjára készülhet, a lista ugyanis huszonkét helyszínt tartalmaz.
    FIA logó - Fotó: xpbimages.com
    Fotó:xpbimages.com
    A versenynaptár egyébként továbbra sem tekinthet? véglegesnek, hiszen az Amerika Nagydíja néven helyet kapó New Jersey továbbra is csak ideiglenes helyszínként szerepel, akárcsak az 1992 után visszatér? mexikói és a koreai viadal. New Jersey és Dél-Korea sorsa továbbra is a rendez?ket érint? anyagi problémák miatt kérd?jeles, míg a mexikói versenypálya komolyabb felújításokra szorul.
    A fenti helyszíneknél jóval nyugodtabban készülhetnek Oroszország történetének els? Forma-1-es megmérettetésére, ami október 5-én kerül majd megrendezésre, a téli olimpiának is otthont adó Szocsiban. Szintén nyugodtak lehetnek az Osztrák Nagydíj szervez?i, június 22-én ugyanis visszatér hazájukba a Forma-1, ami 2003 óta egyetlen egy alkalommal sem vendégeskedett a nemrég szinte teljesen felújított Red Bull Ringen.
    Az Indiai Nagydíj eközben egyéves szünetet tart: ?k a jelenlegi tervek szerint 2015-ben lehetnek újra részesei a bajnokságnak. Minden id?k leghosszabb Forma-1-es szezonja március 16-án startol majd Ausztráliában, a szezonzáróra pedig november 30-án kerül sor Brazíliában. Magyarországra július 27-én látgat a száguldó cirkusz mez?nyre, ami a hungaroringi megmérettetést követ?en ismét egy nagyobb nyári szünetet tart, Belgiumban ugyanis augusztus 24-én b?ghetne majd fel a motorok.
    A 2014-es versenynaptár:
    március 16. – Ausztrál Nagydíj, Melbourne
    március 30. – Maláj Nagydíj, Sepang
    április 6. – Bahreini Nagydíj, Szahír
    április 20. – Kínai Nagydíj, Sanghaj
    április 27. – Dél-Koreai Nagydíj, Jongnam (ideiglenes)
    május 11. – Spanyol Nagydíj, Barcelona
    május 25. – Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
    június 1. – Amerika Nagydíja, New Jersey (ideiglenes)
    június 8. – Kanadai Nagydíj, Montreal
    június 22. – Osztrák Nagydíj, Spielberg
    július 6. – Brit Nagydíj, Silverstone
    július 20. – Német Nagydíj, Hockenheim
    július 27. – Magyar Nagydíj, Mogyoród
    augusztus 24. – Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
    szeptember 7. – Olasz Nagydíj, Monza
    szeptember 21. – Szingapúri Nagydíj, Marina Bay
    október 5. – Orosz Nagydíj, Szocsi
    október 12. – Japán Nagydíj, Szuzuka
    október 26. – Abu-dzabi Nagydíj, Jasz Marina
    november 9. – USA Nagydíj, Austin
    november 16. – Mexikói Nagydíj, Mexikóváros (ideiglenes)
    november 30. – Brazil Nagydíj, Interlagos
     
  4. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Furcsa hangú Renault


    Furcsa hangú Renault-motor és megmagyarázhatatlan tempó: trükk Vettel autójában?
    [​IMG]
    GianCarlo Minardi a pálya mell?l figyelte a mez?nyt Szingapúrban, és mint elmondta, különös dolgokra lett figyelmes Sebastian Vettel esetében: a német mindenkinél el?bb tudott kigyorsítani, ráadásul a Renault-motor is furcsa hangokat produkált. Az egykori csapattulajdonos szerint lennie kell valami magyarázatnak Vettel tempófölényére, mert a körönként 2.5 másodperc óriási.



    Minardi a boxkijárat végér?l figyelte a hétvége eseményeit, és egy olyan készülék is volt nála, mely mutatja az egyes versenyz?k által futott körid?ket és részid?ket. Mióta elhagyta Szingapúrt, Vettel 2.5 másodperces el?nye járt a fejében – írja az oldalán. Miel?tt belefog az okfejtésbe, kijelenti, hogy nem akarja „elértékteleníteni” Vettelt, aki mindig a legjobb módon kezeli az autóját, és senkit sem akar hátba szúrni vagy kifecsegni.

    „A tapasztalataim alapján a körönként 2.5 másodperces el?ny túl sok. Olyan, mint egy három generációs fejlesztési el?ny, egy óriási el?ny”- kezdi Minardi. Ráadásul a hétvége korábbi szakaszaiban Vettel mindössze pár tizedre volt Grosjeantól és Rosbergt?l – igaz, a német címvéd? macska-egér játékot is ?zhetett a verseny el?tt.

    Minardi egy olyan helyr?l figyelte a versenyz?ket a hétvége folyamán, melyr?l rálátott a célegyenes utáni kanyarkombinációkra: az 1-es kanyartól egészen a 4-esig. Választott egy viszonyítási pontot is, méghozzá a rázókövekben található kiemelkedéseket, melyek a Republic Boulevard-ra vezet? kanyarban vannak. Ezeket azzal a céllal helyezték el, hogy a versenyz?k ne el?zzenek a rázóköveken.
    [​IMG]
    Mint írja, egyszer?en leny?gözte, hogy Vettel mennyire finoman és tisztán tudott vezetni ebben a szekcióban: semmilyen korrekcióra sem volt szüksége, szemben az ellenfeleivel (beleértve a csapattársát is.) Az általa futott id? szintén figyelemreméltó volt ezen a pályarészen, mely a legtöbb kanyart tartalmazza egy szakaszon belül.

    Ami a lényeg: Vettel ezen a részen 50 méterrel el?bb tudott kigyorsítani, mint az ellenfelek. Webber szintén az ellenfelek táborát gyarapítja. Miközben minden más versenyz? ugyanazon a részen kezdett el kigyorsítani, Vettel képes volt ezt jóval el?bb megtenni. „A dolog, ami a leginkább meglepett, az RB9 motorhangja volt”- jelentette ki. Miközben sokkal el?bb tudott kigyorsítani, mint a riválisok, a Renault motorja egyedi hangot adott ki magából – mely eltért az összes többi Renault-er?forrásétól is. „A hang hasonlított ahhoz, amit akkor adott ki egy motor a korábbi szezonokban, ha akcióba lépett a kipörgésgátló rendszer.”

    Ráadásul ez a hang csak akkor hallatszott, amikor Vettel rendesen odalépett a gépnek: például a biztonsági autós fázist követ?en. A Red Bull versenyz?je ekkor építette ki azt a 32 másodperces el?nyt, mely elég volt egy kerékcseréhez.

    Minardi végül négy olyan pontot gy?jtött össze (Vettel finom vezetése, az 50 méteres el?ny a kigyorsításban, az abnormális motorhang, és a több mint 2 másodperces el?ny), amik miatt választ szeretne kapni a kérdéseire. Mindezt csak tetézi, hogy Webber is a „vert mez?nyt” gyarapította. „Senkit sem akarok hibáztatni, egyszer?en csak szeretnék mélyebbre ásni az ügyben.”Link
     
  5. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Formula 1: Elrendez?dés

    A Motorsport világtanács, azaz a WMSC bejelentése után hivatalossá vált, hogy a Pirelli marad a Formula 1 egyedüli gumibeszállítója, s?t az is kiderült, hogy aláírták az új Concorde egyezményt. Kiderült még más is, szóval nézzük a tegnapi nap eseményeit.
    [​IMG]
    Voltak hírek, melyek mást mondtak az utóbbi id?szakban, ám a tegnapi bejelentés után már nincs több kérdés gumi ügyben ami a Forma 1-et illeti. A Motorsport világtanács pénteken tudatta ezt a nagyközönséggel, ahol az is kiderült, hogy az új Concorde egyezmény aláírásra került, majd ennek örömére (persze ez csak egy írói fordulat) kiadták a 2014-es versenynaptár tervezetét is, mely elég érdekesre sikeredett. Lássuk a péntek lényeges részeit.

    Pirelli:

    Sok hír terjengett arról, miszerint 2014-t?l már egy másik cég szállítja a Formula 1 abroncsait a csapatoknak, persze az utóbbi évekhez hasonlóan kizárólagos beszállítóként. Ez a pletyka leginkább a Michelint érintette, mely állítólag szeretett volna visszatérni a sportágba, melyb?l 2006 végén távozott. Az ? részükr?l azt lehet tudni biztosan - és már lehetett egy ideje -, hogy a jöv?re elinduló forradalmian új Formula E sorozatban (melyben elektromos autókkal versenyeznek majd) a francia cég adja a gumikat.

    A Pirellir?l sok pletyka volt, tekintve hogy az idei évük az általuk gyártott termék megbízhatatlansága miatt eléggé z?rzavaros lett és mert elég sokáig húzták ezt a bejelentést, így mivel a csapatoknak más alternatívája gumi szempontból nem nagyon volt, ezért a nagy szabályváltozásokkal teli évadra, azaz 2014-re az eddig megszerzett adatokkal (magyarul a Pirellikkel) tudtak csak készülni. Elképzelhet? lett volna, hogy egy új céggel írnak alá a szerz?dést, de ez egy kissé merész húzás lett volna az el?bbiek fényében, persze megoldották volna valahogy.

    [​IMG]

    A múlthéten aztán Paul Hembery a Pirelli motorsport igazgatója közölte, hogy a Formula 1 két el? szériájában (a nevel? sorozatok között ezek vannak a legközelebb az F1-hez), a GP3-ban és a GP2-ben is ?k szállítják majd az abroncsokat mindenkinek. Ezek alapján pedig kezdett biztosabb lenni a helyzetük és már ekkor nagyon úgy t?nt, nem lesz itt váltás. Az olaszok maradnak és a következ? években velük kell majd dolgozni. Nos ennek a hivatalos bejelentésére tegnap került sor, miután a WMSC szokásos éves nagygy?lését tartotta Horvátországban, itt pedig sok mindenre fényderült, többek között erre is.

    Amikor ennyi emberrel (tulajdonképpen mindenkivel) közlik ezt a hírt, akkor az ember azt gondolhatja, hogy ennek nagy el?készületei lehettek. Ez igaz, de arra nem sokan gondolnának, hogy az FIA azaz a Nemzetközi Automobil Szövetség illetékesének aláírása még pénteken hiányzott! Szignó probléma orvosolva, a Pirelli pedig marad. Ez biztosítva van, viszont ezt és az FIA sajtóközleményét látva mind a két dolog csak azt igazolja vissza, hogy nem lehettek egyszer? pletykák azok, amikor egyes lapok arról írtak, hogy Jean Todt – a szövetség elnöke - a Michelin visszatérését szorgalmazta.

    A sajtóközleményben a következ? áll: „Figyelembe véve azt, hogy a Pirelli már érvényes szerz?déssel rendelkezik a csapatok vezet?ivel, valamint az FOM elnökével, a WMSC ma szeretné meger?síteni, hogy a cég továbbra is az FIA Forma-1-es világbajnokságának hivatalos beszállítója marad. Minderre természetesen csak akkor kerülhet sor, ha a Pirelli továbbra is betartja a szükséges m?szaki és biztonsági el?írásokat”

    Ez egyrészt egy átlagos hivatalos közlemény, másrészt pedig egy burkolt, de ugyanakkor meg nyíltan közzétett fenyegetés az olasz cégnek, hogy nem mindegy milyen munkát végeznek. Lehet ezt túlzásnak vélni, de a Silvertoneban történtek után jogos is valamilyen szinten, hiszen az már egy elképeszt?en veszélyes játék volt!

    Egyen gumi után egyen üzemanyag?

    Tényleg sok minden kiderült tegnap. Így tehát arra is mire lehet számítani a következ? években. Az FIA a gumikkal kapcsolatos bejelentés után elmondta, nemcsak az abroncs beszállítói feladatra írnak majd ki a jöv?ben pályázatot, hanem tervben van egy esetleges egységes üzemanyag-beszállító kiválasztása is, majd kitértek arra is, hogy ezért és annak kiválasztásáért csak és kizárólag a Nemzetközi Automobil Szövetség lesz felel?s.

    Új munkakör:

    Bárki is kerüljön a szövetség élére, egy valami már mindenképp változni fog decembert?l. Abban a hónapban lesz ugyanis az FIA elnökválasztása melyen Jean Todt ha marad, ha nem, a szövetségen belül lesz annyi változás, hogy létre hoznak majd egy külön feladattal megbízott munkacsoportot. Ennek a dolga a szervezet anyagi forrásainak és a bevételeknek a kezelése és annak elosztása lesz.

    Mindenid?k leghosszabb szezonja jöhet:



    Vannak akik azt mondják, ez már túl sok, de vannak olyanok is akik örülnek neki (f?leg azok akik nagy rajongói a sportágnak és akik jó pénzt keresnek bel?le). 22 futamból állhat össze ugyanis a 2014-es versenynaptár. A feltételes mód ez esetben azért szükségeltetik, mert mivel ez csak egy tervezet, valamint még három futam jöv?je nem biztosított, így simán elképzelhet?, hogy csak 19 vagy éppen szerencsésebb esetben 20 futam lesz jöv?re.

    Amennyiben viszont tényleg 22 helyszínre látogat majd el a mez?ny, akkor az új szabályok sokasága, ennek köszönhet?en a mez?ny átrendez?dése és a sok futam tekintetében egy igen érdekes szezonunk lehet. Persze az, hogy a csapatok közötti er?sorrend mennyiben változik majd az még a jöv? zenéje. Err?l is több vélemény van: van aki szerint egy csapat lesz majd nagyon er?s és földbe döngöl mindenkit, de persze lehet?ség van egy elképeszt?en szoros szezonra is. Majd meglátjuk mi lesz ebb?l, nem kell még ezen annyit agyalni.

    Négy új város és annak pályája is ott van a naptárban, ebb?l kett? igazából visszatér?, hiszen az Ausztriai Red Bull Ring (korábbi nevén A1 Ring) 2003-ig bezárólag igen sokszor látta vendégül a Forma 1-et. Visszatérésük várható volt, miután a pálya tulaja nem más mint az energia italos cég és annak vezet?je Dietrich Mateschitz és mivel a csapatuk abszolút a legsikeresebb jelenleg, így nem meglep? hogy egy hazai futamot elrendeztek maguknak. A másik ilyen Mexikó, amelynek a naptárba kerülése szintén egy olyan dolog, amelyre számítani lehetett. Ha jöv?re még nem lesznek ott, akkor majd utána nem sokkal, de azt hogy futamot fognak rendezni abban az országban, szinte biztos. Van két pilótájuk az F1-ben Sergio Perez és Esteban Gutierrez révén, illetve egy életer?s szponzor Telmex néven, ami pedig továbbnöveli az esélyeket (és akkor a politikai, meg anyagi részébe nem megyünk most bele), hogy 1992-ig volt náluk verseny.

    A másik kett?, Oroszország, azon belül pedig a szintén jöv? évi, téli olimpia helyszíne Sochi, és New Yersey nagydíja az USA-ban, mely elvileg már idén is a versenynaptár részét képezte volna, ha minden a tervek szerint alakul.

    Az újoncok közül Mexikó és az ameriakiak másik versenyének (hiszen Austinról sem feledkezzünk meg) helyzete még nem biztos, csak úgy mind Dél-Koreáé, amely már 2010 óta futamokat rendez, de például az a város melyet a pálya körül akartak építeni, még mindig nincs kész!

    Egy biztos távozónk is van, ez pedig India, amely kés?bb 2015-ben már állítólag ismét a sorozat része lehet. A Magyar Nagydíjról is essék szó: a Hungaroringen július 27-én lenne majd a magyar futam és utána lenne a nagyobb nyári szünet, melyet a Belga GP követ.

    Aláírták a Concorde szerz?dést:

    A Concorde szerz?dés az, mely a sportágat és annak m?ködését szabályozná, azonban ezt nem könny? létrehozni úgy, hogy azt mindenki alá is írja és szépen haladjon tovább a történet. Aki olvassa a Forma 1-el kapcsolatos könyveket, például a Bernie Ecclestone titkos élete cím? irományt (mely Tom Bower fantasztikus munkája) vagy csak szokta követni a híreket, az pontosan tudja milyen nagy hatalmi harcok szoktak folyni ez ügyben és hogy mennyit kell egyeztetni, mire végre minden a helyére kerül.

    Nos 2012 vége óta nem volt ilyen szerz?dése a Formula 1-nek, ami igen problémás volt, de hála az égnek mostanra aláírták, így elviekben 2013-tól egészen 2020-ig (eddig érvényes) tart a dolog. Az err?l szóló szándéknyilatkozatot még itt nálunk a Hungaroringen írta alá Ecclestone és Todt, majd mint kiderült már állítólag júliusban megállapodtak a felek, de a szerz?dés csak most lépett érvénybe. Az egyetlen ami még hiányzik, hogy a Forma 1 Group (mely a kereskedelmi ügyekért felel?s) és az FIA a csapatokkal ezt egy három oldalú megállapodássá tegye.

    „Büszkék lehetünk erre a megállapodásra, amely sokkal hatékonyabb kereket közé fogja az FIA Forma–1-es világbajnokságát. Az FIA már várja, hogy folytathassa a történelem során az F1 életében betöltött szerepét, amellyel garantálja a sportág biztonságát és felügyeli annak szabályait” – nyilatkozta az FIA elnöke, Jean Todt.

    Nem maradhatott ki a nyilatkozatok sorából Bernie Ecclestone-é sem: „Örülök, hogy megszületett a megállapodás az FIA és a Formula 1 Group között”
     
  6. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1: New Jerseyben is lesz verseny - 22 futamos naptár

    A Nemzetközi Automobil-szövetség motorsport-világtanácsa meger?sítette, hogy 22 futamból áll majd a 2014-es Formula–1-es idény.

    [​IMG]

    A hónap elején kiadott, 21 futamból álló tervezethez képest még a New Jersey-i utcai pálya került be, így kialakítva a végleges mez?nyt. Az új szezon ezúttal is Ausztráliában rajtol el majd március 16-án, ezt a Malajziai és a Bahreini Nagydíj követi, és a rekordhosszúságú évad november 30-án, Brazíliában zárul majd.
    A 22 futamból kilenc lesz Európában, köztük a Magyar GP is, amely maradt a július végi id?pontjában, egy héttel a németországi verseny után.
    A csapatok és a versenyz?k 20 versenynél akarták meghúzni a határt, mert kímélni akarták a személyzetet, és el kívánták kerülni, hogy két, versenyre utazó csoportot is létre kelljen hozniuk.

    A 2014-ES FORMULA–1-ES IDÉNY FIA ÁLTAL ELFOGADOTT VERSENYNAPTÁRA
    Március 16.: Ausztrál Nagydíj (Melbourne)
    Március 30.: Malajziai Nagydíj (Sepang)
    Április 6.: Bahreini Nagydíj (Szahír)
    Április 20.: Kínai Nagydíj (Sanghaj)
    Április 27.: Dél-koreai Nagydíj (Jongnam)**
    Május 11.: Spanyol Nagydíj (Barcelona)
    Május 25.: Monacói Nagydíj (Monte-Carlo)
    Június 1.: New Jersey-i Nagydíj (New Jersey)*
    Június 8.: Kanadai Nagydíj (Montreal)
    Június 22.: Osztrák Nagydíj (Zeltweg)
    Július 6.: Brit Nagydíj (Silverstone)
    Július 20.: Német Nagydíj (Hockenheim)
    Július 27.: MAGYAR NAGYDÍJ (Hungaroring)
    Augusztus 24.: Belga Nagydíj (Spa-Francorchamps)
    Szeptember 7.: Olasz Nagydíj (Monza)
    Szeptember 21.: Szingapúri Nagydíj (Marina Bay)
    Október 5.: Orosz Nagydíj (Szocsi)
    Október 12.: Japán Nagydíj (Szuzuka)
    Október 26.: Abu-dzabi Nagydíj (Jasz Marina)
    November 9.: Austini Nagydíj (Austin)
    November 16.: Mexikói Nagydíj (Mexikóváros)*
    November 30.: Brazil Nagydíj (Interlagos)
    A jelölt verseny megrendezéséhez a pálya jóváhagyása* vagy a FOM-mal való megállapodás** szükséges
     
  7. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    RUSH 2

    RUSH 2: Raikkönen és Alonso szereplésével újraforgatják a filmet
    [​IMG]
    Fotó: Twitter

    A 2014-es szezon minden id?k egyik legnagyobb párbaját jelentheti számunkra a Forma-1-ben, amikor is Kimi Räikkönen és Fernando Alonso egymásnak fog feszülni a Ferrari színeiben. A RUSH cím? film sikereit meglovagolván most a finn és a spanyol arcával nézhetjük meg az egyik hivatalos plakátot. Akár még jól is mutatnának a vásznon.
     
  8. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    F?oldalForma-1Ha Vettel veszít és méltósággal viseli, újra népsz

    Csupán egyetlen módja van annak, hogy Sebastian Vettel véget vessen állandó kifütyülésének: ha el?bb véget vet gy?zelmi sorozatának is – véli a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery. A szakember szerint a néz?k csak azokat kedvelik, akik képesek emelt f?vel veszíteni.

    Két hete Szingapúrban sorozatban harmadik futamgy?zelmét ünnepelte, és egymást követ? második alkalommal kapott füttykoncertet a díjátadón. Sebastian Vettel nem számít a legkedveltebb versenyz?nek manapság a Forma–1-ben, ami egyes vélemények szerint leginkább újbóli dominanciájának köszönhet?, amellyel szinte esélyt sem ad riválisainak.
    A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery úgy véli, Vettel csakis egy módon nyerheti vissza a szurkolók szimpátiáját: ha végre veszít. „Sebastiant csak akkor fogják újra megkedvelni, ha elkezd veszíteni. Egy vereségét követ?en ki kell állnia, és mosolygósnak, alázatosnak lennie. Az dönti el, miként értékelik az emberek a másikat, hogy az miként viseli a vereséget. A rossz vesztest senki sem kedveli” – vélekedett a Bildnek Hembery, aki egyébként akár segítséget is adna a németnek ahhoz, hogy bizonyítsa, jó vesztes. „Egyszer?en csak három gumit adunk neki, akkor talán összejön ez a vereség…” – utalt humorosan a Red Bull fölényére a szakember.
    Vettel egyik korábbi ellenfele, Vitalij Petrov ugyanakkor amondó, a rendszeres pfujolás nagyon nem való a Forma–1-es versenypálya környékére. „Vettel kifütyülése egyszer?en szégyenletes. Semmi rosszat nem tett, egyszer?en csak igyekszik mindig futamot nyerni. Emiatt inkább hatalmas tiszteletet érdemelne. Senkinek sincs jogában kifütyülni valakit, aki jó eredményt ér el. ? nem lopta ezt a gy?zelmet és nem is sportszer?tlen módon nyert, hanem saját erejéb?l, a csapata támogatásával” – idézte az orosz versenyz?t a Motorsport-Total.
     
  9. zsyy /

    Csatlakozott:
    2013. június 20.
    Hozzászólások:
    174
    Kapott lájkok:
    1
    Beküldött adatlapok:
    0
    forma1-re

    hát én nem hiszem h ennek a pirellis okosnak igaza lenne.:tef293:
    nem igaz h mi néz?k csak a veszteseket szeretjük. szeretjük mi a gy?zteseket is.. meg a fairplayt, sportszer?séget is.. szerintem herr vettel mindezt magának köszönheti.. nálam a csapatutasítás ellenére webber el?zésével rúgta el a pöttyöst.. persze azért mostanában kicsit már sajnálom, mert nem lehet valami kafa érzés az legfels?n állni kifütyülve..
     
  10. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Oktoberfest

    Oktoberfest: Schumacher habzsolja az életet
    [​IMG]

    Michael Schumacher és Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke is ott volt az idei müncheni eseményen. A feleségek is jól érezték magukat.
     
  11. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Alonso


    Alonso: talán 1 másodperc Vettel el?nye, de még az is túl sok
    [​IMG]
    Fernando Alonso nem tartja valósnak a szingapúri 2.5 másodpercet körönként, mivel több tényez? okozta a lemaradást. Az oviedói 1 másodpercr?l beszél, de elismerte, még az is nagyon sok.





    Alonso a héten járt Maranellóban, ahol találkozott Luca di Montezemolóval is. A kétszeres bajnok szerint mindez rutin volt, és több témát érintettek.

    „Amikor ott vagyok, mindig benézek az elnökhöz. Hallani akarja a véleményem a csapat er?s és gyenge pontjairól, míg én érdekl?dök az új projektr?l és az új emberekr?l”- mondta Alonso a maranellói látogatásról.

    Ami az er?viszonyokat illeti, leszögezte, hogy továbbra sincs reális esélyük a Red Bull ellen. „Nincs meg tempónk ahhoz, hogy normális körülmények között legy?zzük Vettelt. Ha minden terv szerint megy, akkor a pole pozícióban lesz és megnyeri a versenyt. Szerencsére van szükségünk. Amennyiben beüt a szerencse, biztosra kell mennünk, hogy utána abban a pozícióban legyünk, hogy használni is tudjuk ezt a szerencsét”- jelentette ki.

    Alonso a vitorlázásból vett egy példát, hogy szemléltesse, olykor azért bármi lehetséges. „Az elnök és én is úgy gondolom, hogy még bármi történhet. Az Americas Cup megmutatta, hogy minden megeshet. Láttuk, hogy Amerika 1:8-as hátrányban volt, majd 9:8-ra fordítottak”- utalt az amerikai csapatra, mely nagy hátrányból nyert Új-Zéland ellen. „A Red Bull több leszorítóer?vel rendelkezik. Ez es?ben is el?nyt jelent. Egyedül a pech és szerencse jön be a képbe változó körülmények között. Ezek kedvezhet, de akár ellened is szólhat.”

    Visszatérve Szingapúrra, nem gondolja, hogy 2.5 másodperc lenne a hátrányuk a Red Bull-lal szemben. A Mercedes AMG közben azt is leszögezte, hogy Rosberg 1.7 másodpercet bukott, mivel a gumitörmelékek eltömték az els? szárnyát.

    „Szingapúrban optimálisan tudták kijátszani az el?nyüket. Az el?ny nem 2.5 másodperc, ahogy azt az emberek gondolják. A biztonsági autó után mindannyian Rosberg mögött sorakoztunk, aki rendkívül lassan ment. Az utolsó etapban egyedül Vettelnek volt friss szett puhább abroncsa. Az el?ny a valóságban talán egy másodperc. Természetesen ez még mindig túl sok.”
    Link
     
  12. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    A második szabadedzésen is Hamilton a leggyorsabb

    Lewis Hamilton a Koreai Nagydíj második szabadedzésén a legjobb körid?t elérve ismét a Red Bull el?tt végzett.


    A második szabadedzés újra rávilágított arra, hogy a világbajnok csapatnak keményebb ellenféllel kell szembenéznie, mint Szingapúrban. Hamilton nemcsak kimagasló sebességet mutatott az 1:38.673-as körében, de nagyon pozitíven nyilatkozott a hosszú etapok során a gumik élettartamáról.

    Sebastian Vettel 0.108 másodperces hátránnyal Hamilton mögött a második lett. Az idei világbajnokságot vezet? pilóta zsinórban negyedik futamgy?zelmére hajt a hétvégén és riválisainál sokkal tovább várva tette fel a szuperlágy keveréket. Ám amikor autójával kiment a pályára azonnal a második helyre került.

    Vettel második helyével megakadályozta azt, hogy a Mercedes kett?s sikert érjen el a második szabadedzésen. Nico Rosberg el?tt honfitársa 0.016 másodperccel végzett.

    Mark Webber volt az edzés elején Hamilton f? riválisa, amikor a páros többször cserélte egymás közt az els? helyet. A Red Bull pilótája végül a negyedik lett, de csak 0.063 másodperccel végzett csapattársa mögött.

    Felipe Massa a Ferrarival az ötödik helyen zárt, két pozícióval megel?zve csapattársát, Fernando Alonsót. A Ferrari szendvicsébe a Lotus pilótája, Romain Grosjean került.

    A másik Lotusszal Kimi Räikkönen a délel?tti baleset után a nyolcadik lett.

    Annak ellenére, hogy a pilótafülkével problémái voltak Jenson Button a kilencedik helyen végzett, megel?zve a Force India párosát, Adrian Sutilt és Paul di Restát, akik között 0.001 másodperc eltérés volt.

    Senki nem törte össze az autóját a délutáni szabadedzésen, de Charles Pic és Estbena Gutierrez is megpördült a gyakorlás során, míg Alonso a kavicságyba látogatott ki utolsó körében.

    A szombati harmadik szabadedzést helyi id? szerint 11 órakor rendezik a Korea International Circuit pályán.
    Koreai Nagydíj - 2. szabadedzés végeredménye:

    Hely Versenyz? Csapat Id? Körök
    1 Lewis Hamilton Mercedes 1:38.673 31
    2 Sebastian Vettel Red Bull 1:38.781 30
    3 Nico Rosberg Mercedes 1:38.797 32
    4 Mark Webber Red Bull 1:38.844 35
    5 Felipe Massa Ferrari 1:39.114 30
    6 Romain Grosjean Lotus 1:39.226 34
    7 Fernando Alonso Ferrari 1:39.444 31
    8 Kimi Räikkönen Lotus 1:39.757 33
    9 Jenson Button McLaren 1:39.774 29
    10 Adrian Sutil Force India 1:40.006 34
    11 Paul di Resta Force India 1:40.007 34
    12 Sergio Perez McLaren 1:40.152 31
    13 Esteban Gutiérrez Sauber 1:40.186 33
    14 Nico Hülkenberg Sauber 1:40.210 34
    15 Jean-Éric Vergne Toro Rosso 1:40.446 30
    16 Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:40.552 26
    17 Pastor Maldonado Williams 1:41.117 35
    18 Valtteri Bottas Williams 1:41.289 34
    19 Giedo van der Garde Caterham 1:42.461 36
    20 Charles Pic Caterham 1:42.798 35
    21 Jules Bianchi Marussia 1:43.108 31
    22 Max Chilton Marussia 1:43.441 29
     
  13. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Raikkönen


    Raikkönen: nem érdekel mások töke
    [​IMG]
    Kimi Räikkönen nem csinál nagy ügyet Sebastian Vettel „tökös” mondandójából: a finn elvégzi a munkáját, majd hazamegy.





    Button szerint Vettel hibázott és unfair volt, amikor azt mondta, a „riválisok a töküket lógatják a medence mellett”, miközben ? és a Red Bull még mindig keményen dolgoznak. Rosberg szintén berágott a németre, és megjegyezte: Vettel jobban tenné, ha magával foglalkozna és nem az ? tökével. A címvéd? kés?bb leszögezte, nem bántásnak vagy támadásnak szánta a dolgot, hanem le akarta szögezni, ?k sem véletlenül tartanak ott, ahol.

    A Bild megkérdezte a 2007-es bajnokot, mi a véleménye Vettel álláspontjáról. A Lotus versenyz?je természetesen ismét apolitikus volt, ráadásul Vettel-lel is barátok, szóval nem kerített nagy feneket a történetnek.

    „Nekem mindegy a többiek töke. Olyan jól végzem a munkám, amennyire csak tudom, és amikor elintéztem, hazamegyek”- jegyezte meg.
    Link
     
  14. erdeikutya / Csillagvadász

    Csatlakozott:
    2012. január 05.
    Hozzászólások:
    1,332
    Kapott lájkok:
    433
    Beküldött adatlapok:
    0
    re Koreai szabadedzes

    altatas... :tef161:
    szombaton es vasarnap meg majd agyonveri oket... :tef161:
     
  15. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    re Koreai szabadedzes re

    Szia!
    Szerintem is csak a hátsó gumiját fogják látni és ezt a futamot is behúzza :tef344:
     
  16. erdeikutya / Csillagvadász

    Csatlakozott:
    2012. január 05.
    Hozzászólások:
    1,332
    Kapott lájkok:
    433
    Beküldött adatlapok:
    0
    Koreai idomero

    na mit mondtam... :tef161:
     
  17. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hiába támadt Hamilton, Vettel ezt a pole-t is behúzta

    Sebastian Vettel zsinórban a harmadik futamot kezdheti az els? rajtkockából, miután Monza és Szingapúr után Dél-Koreában is megnyerte a hivatalos id?mér? edzést. A német mell?l Lewis Hamilton rajtolhat vasárnap magyar id? szerint 8 órakor, a második sorba Romain Grosjean és Nico Rosberg állhat. Bár Mark Webber zárta a harmadik helyen az id?mér?t, Szingapúrból hozott 10 rajthelyes büntetése miatt csak a 13. rajtkocka lesz az övé. Fernando Alonso az 5., Kimi Räikkönen a 9. helyr?l indul.

    Lewis Hamilton csak pénteken volt veszélyes Sebastian Vettelre, szombaton az id?mér?n már nem került elég közel a világbajnoki éllovashoz, akinek a pole pozícióról dönt? harmadik szakaszban elég volt egy mért kör is. Bár a Szingapúri Nagydíjjal ellentétben ezúttal kiment a szakasz végén a pályára, a mért körét nem kellett befejeznie, mert senki sem tudta megel?zni.
    HIRDETÉS
    Hamiltoné a 2. rajtkocka, abban bízhat, hogy a rajtnál sikerül a német elé kerülnie, és a 3., illetve a 4. kanyar el?tti egyenesben is el?tte maradhat. Ez esetben lehet esélye a gy?zelemre, különben Vettel megint a kezébe veszi az irányítást, és bemasírozik az els? helyen.
    Mark Webber zárt a 3. helyen, de tíz rajthelyes büntetése miatt a 13. rajtkockából indul, amire felkészült a Red Bull, a hátsó légterel? úgy van beállítva, hogy magas legyen az autó végsebessége, és könny? legyen vele az el?zés. Ám ez a beállítás abban az esetben visszaüthet, ha esik az es?.
    A második rajtsor így Romain Grosjeané és Nico Rosbergé, míg a harmadikból a két Ferrari rajtolhat Fernando Alonso, Felipe Massa sorrendben. Kimi Räikkönennek meg kellett elégednie a 9. rajtkockával.
    A verseny vasárnap magyar id? szerint reggel 8 órakor kezd?dik.
    DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, AZ ID?MÉR? VÉGEREDMÉNYE
    1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37.202 átlag: 207.958 km/ó
    2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:37.420 0.218 mp h.
    3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:37.464 0.262
    4. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:37.531 0.329
    5. Nico Rosberg német Mercedes 1:37.679 0.477
    6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:38.038 0.836
    7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:38.223 1.021
    8. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:38.237 1.035
    9. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:38.405 1.203
    10. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:38.822 1.620
    11. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:38.362
    12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:38.365
    13. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:38.417
    14. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:38.431
    15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:38.718
    16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:38.781
    17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:39.470
    18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:39.987
    19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:40.864
    20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:40.871
    21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:41.169
    22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:41.322
    A RAJTSORREND
    1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
    2. Lewis Hamilton brit Mercedes
    3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
    4. Nico Rosberg német Mercedes
    5. Fernando Alonso spanyol Ferrari
    6. Felipe Massa brazil Ferrari
    7. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari
    8. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari
    9. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
    10. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes
    11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
    12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
    13. Mark Webber* ausztrál Red Bull-Renault
    14. Adrian Sutil német Force India-Mercedes
    15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
    16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
    17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault
    18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault
    19. Charles Pic francia Caterham-Renault
    20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault
    21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth
    22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth
    *tíz rajthelyes büntetés három megrovás miatt
     
  18. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F-1

    F1: Rajtbüntetés az újoncnak

    A Koreai Nagydíj id?mér?je után a marussiás Jules Bianchit hátrasorolták, amiért a Q1-ben feltartotta a Force Indiá-s Paul di Restát. Gyakorlatilag semmi nem változott.
    Hirdetés
    A Force Indiá-s Paul di Resta idén már jó néhányszor elvérzett a Q1-ben a többre képes Force Indiával, így nem volt meglep?, hogy a Koreai Nagydíj id?mér?jén azonnal hangosan panaszkodott, amikor az els? szakaszban a marussiás Jules Bianchi autója mögött kellett befutnia az utolsó körén.

    Az incidens egyébként nem t?nt túl súlyosnak, és maga Bianchi is gyors körön volt, ezért rögtön azt nyilatkozta, hogy nem számít büntetésre, azonban a stewardok másképp látták. Az indoklásban azt írják, a 22-es autó (Bianchi) felvezet? körön volt, ezért a csapatának tanácsa alapján a 14-es kanyarban el kellett volna engednie a gyors körön lév? di Restát.

    A francia pilótát megrovásban részesítették és háromhelyes hátrasorolással büntették az amúgy a Q2-be végül továbbjutó, de ott a 16-ból csak a 15. helyet megszerz? skót akadályozásáért.

    Bianchi ezzel a 21.-r?l a 22. helyre esik vissza, mindössze helyet cserél csapattársával, Max Chiltonnal az utolsó soron, di Resta pedig semmit nem nyer. Igazság tétetett.

    A vasárnapi futam szempontjából sokkal lényegesebb, hogy a Szingapúrból hozott büntetése miatt Mark Webber a kvalifikáción elért 3. ideje ellenére csak a 13. helyr?l rajtol. Az ausztrál - Fernando Alonsóval együtt - két hete megrovást kapott, amiért a Ferrarin taxizott be a verseny leintése után, és mivel ez már a harmadik intés volt számára az évben, automatikusan járt a rajtbüntetés.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_rajtbuntetes_ujoncnak/47154/
     
  19. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Pirelli


    Pirelli: Alonso kérjen tanácsot Vettelt?l gumitémában
    [​IMG]
    Paul Hembery szerint Fernando Alonso nem világbajnokhoz méltóan beszélt a köpenyekr?l, és nem számított ilyen kommentre. A sportigazgató tanácsot is adott a spanyolnak.





    Alonso és Räikkönen is elmondta, hogy nem rajong az új gumikért, melyek megnehezítik a dolgukat. A spanyol szerint a gumik öt kilométert sem bírnak, ha padlógázzal mennek rajtuk, míg a Lotus versenyz?je a lecserélt abroncsokat okolja a rossz id?mér?s teljesítményért. A Pirelli sportf?nöke a következ?ket mondta a ferraris kijelentésére.

    „Természetesen Alonso az egyik legnagyszer?bb versenyz?, szóval csalódást jelent ilyen kommenteket hallani. Egyben nem hozza a szintet, amit egy ilyen bajnoktól vársz el”- idézte a BBC a szakembert.

    Hembery tanáccsal is szolgált Alonsónak arra, kit?l lessen el trükköket. „Csak azt tudom ajánlani neki, hogy menjen oda, és kérdezze meg a hamarosan négyszeres bajnokot arról, hogyan hozza ki a legjobbat a gumikból.”

    Alonso még a következ?ket is elmondta az id?mér? után. „Kezdünk hozzászokni a gumikhoz, melyek még egy kört sem bírnak. Kezdünk hozzászokni a gumitörmelékekhez, és ahhoz, hogy két méter széles az ideális ív. Biztos vagyok benne, hogy másfajta gumikkal mások is jobban tudnák nyomni. A hátrányunk ugyanekkora lenne minden abroncson, de legalább tudnál vezetni rajta.”
    Link
     
  20. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Koreai Nagydíj valódi rajtrácsa


    A Koreai Nagydíj valódi rajtrácsa
    [​IMG]

    Mark Webber hátrasorolása miatt az id?mér? 4-13. helyezettje el?reléphet egy pozíciót. Jules Bianchit is megbüntették. Íme a rajtsorrend.

    1. Vettel (Red Bull)
    2. Hamilton (Mercedes)
    3. Grosjean (Lotus)
    4. Rosberg (Mercedes)
    5. Alonso (Ferrari)
    6. Massa (Ferrari)
    7. Hülkenberg (Sauber)
    8. Gutiérrez (Sauber)
    9. Räikkkönen (Lotus)
    10. Pérez (McLaren)
    11. Button (McLaren)
    12. Ricciardo (Toro Rosso)
    13. Webber (Red Bull) *
    14. Sutil (Force India)
    15. Di Resta (Force India)
    16. Vergne(Toro Rosso)
    17. Bottas (Williams)
    18. Maldonado (Williams)
    19. Pic (Caterham)
    20. Van der Garde (Caterham)
    21. Chilton (Marussia)
    22. Bianchi (Marussia)