Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Megint csalással vádolták a Red Bullt

    F1: Megint csalással vádolták a Red Bullt

    A riválisoknak egyértelm?en nehéz lenyelni, hogy egy pilóta - Sebastian Vettel - és egy csapat - a Red Bull - ennyivel el?ttük jár, így mindenki igyekszik kideríteni a "titkukat". Korábban a "titkos" kipörgésgátló, aztán a gyanús motorvezérlés volt a téma, legutóbb pedig a padlólemezbe kötöttek bele - írja a német Auto Motor und Sport.


    A BBC F1-es m?szaki szakért?je, a korábban a Stewartnál és a Jordannél tervez?ként dolgozó Gary Anderson nemrég egy - az amúgy mostanában bevezetett újításnak számító - h?kamerás felvételen szúrta ki, hogy az RB9-esen a padlólemez eleje, az orr alatt lév? ún. "tea tray" gyanúsan meleg volt, ami szerinte lehet?vé tette, hogy az alkatrész elemelkedjen a pályától és ezzel csökkenjen az autó hasmagassága. (Ami nagyobb aerodinamikai hatékonyságot eredményez.)

    A Force Indiánál is felfigyeltek a jelenségre, amely szerintük szabálytalan lenne.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem hagyhatta figyelmen kívül a dolgot, a felvételek megtekintése után úgy döntöttek, megvizsgálják a Red Bull autóját. Az Indiai Nagydíjon az FIA m?szaki f?ellen?re, Jo Bauer meg is ejtette a tesztet, a "tea tray"-t 300 fokra melegítette, azonban így sem tapasztalt semmilyen alakváltozást.

    A Red Bull tehát megint szabályosnak bizonyult, szögezi az Auto Motor und Sport.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_megint_csalassal_vadoltak/47737/#a3
     
  2. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Elt?nt Kimi Räikkönen

    F1: Elt?nt Kimi Räikkönen

    A többi pilótához hasonlóan Kimi Räikkönennek is lettek volna szokásos médiamegjelenései csütörtökön, de a finn versenyz?t hiába várták az újságírók Abu-Dzabiban, eddig senki sem látta. Egyel?re nem tudni, hova is t?nt a 2007-es bajnok, a csapat annyit közölt, hogy "úton van".


    Köztudott, hogy a Lotus jó ideje késik Räikkönen fizetésével - ezért is megy vissza a Ferrarihoz jöv?re -, a múlt vasárnapi Indiai Nagydíjon pedig össze is zörrent a csapattal.

    A finn újságíró kollégák úgy vélik, a rejt?zködéssel els?sorban a csapatnak akar betartani, de vannak olyanok, akik szerint egyszer?en "elfáradt" el?z? este Dubajban, vagy szimplán tojik a sajtóra, s?t egyesek azt is felvetették, hogy talán már nem is fog versenyezni a Lotusnál, és helyette a tartalékos, Davide Valsecchi vezet a hétvégén.

    A legvalószín?bb persze, hogy a finn egyszer?en eltévedt/defektje volt/elkésett vagy ilyesmi, és pénteken ott lesz az els? edzésen, hiszen ha mást nem is, a versenyzést imádja a Forma-1-ben.

    Épp err?l beszélt jó barátja, a friss négyszeres bajnok Sebastian Vettel is a Yas Marina pályán: "Imádja a munkáját, imádja a versenyzést - bármilyen formában. Az egyik legegyenesebb ember, akit valaha is ismertem, jól kijövünk egymással."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_eltunt_kimi_r_ikkonen/47787/#a3
     
  3. lacapapa81 /

    Csatlakozott:
    2013. január 09.
    Hozzászólások:
    3
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Mióta eszemet tudom csakis a Ferrari!! :tef293:
     
  4. lacapapa81 /

    Csatlakozott:
    2013. január 09.
    Hozzászólások:
    3
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Kíváncsi leszek most hogy eldölt a vb cím sorsa vajon megnyerheti e Webber a futamot:tef161:hh
     
  5. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Forma-1-Abu-dzabi Nagydíj

    A sorozatban negyedik világbajnoki címét múlt héten bebiztosító Sebastian Vettel nyerte az Abu-dzabi Nagydíjat.



    Az idei 11. - sorozatban hetedik - futamgy?zelmét arató, 26 éves Red Bull-pilóta mögött csapattársa, az F1-b?l az év végén visszavonuló Mark Webber végzett a második, Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája pedig a harmadik helyen. Vettelnek ez volt pályafutása 37. GP-sikere és 60. dobogós helyezése.

    A pole pozícióból induló Webber a rajtnál egy kicsit beragadt, így Vettel gond nélkül elment mellette, s a két Mercedes, Rosberg és Lewis Hamilton is megszorongatta az els? kanyarban az ausztrált. A mez?ny végér?l induló Kimi Räikkönen (Lotus) els? felfüggesztése egy ütközés miatt eltört, így a finn pilóta kiállni kényszerült. Egy kör után Vettel, Rosberg, Webber, Romain Grosjean (Lotus), Hamilton, Nico Hülkenberg (Sauber) volt az els? hat sorrendje. Az élmez?nyb?l Hamilton a 8., Webber és Grosjean a 9., Hülkenberg a 10., Rosberg a 11., Vettel pedig csak a 14. körben ment ki a boxba kereket cserélni.

    Az els? abroncsváltások után az els? hat helyen nem változott a sorrend, majd Webber a 20. körben utolérte és megel?zte Rosberget. Féltávnál Vettel, Webber és Rosberg száguldott a dobogós helyeken, mögöttük Grosjean, Felipe Massa (Ferrari) és Hamilton haladt. Utóbbi a 30. körben járt ismét a boxban, Rosberg és Webber három körrel kés?bb váltott friss abroncsokra, Vettel és Grosjean a 38., Massa a 39. körben cserélt kereket.

    Vettel sikerét - ahogyan tulajdonképpen a rajttól kezdve - már csak a m?szaki hiba lehet?sége veszélyeztette, Webber, Rosberg és Grosjean simán behozta autóját a második, harmadik és negyedik helyen, míg a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) remek taktikával és versenyzéssel ötödikként ért célba.

    Vettel Abu-Dzabiban beállította Michael Schumacher rekordját, ugyanis el?tte csak a hétszeres világbajnok honfitársa volt képes sorozatban hét futamot nyerni, még 2004-ben.

    A világbajnoki sorozat két hét múlva, a szezon utolsó el?tti versenyével, az Egyesült Államok Nagydíjával folytatódik a texasi Austinban.

    Abu-Dzabi Nagydíj, végeredmény (55 kör, 305,355 km):
    1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:38.06.106 óra
    2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 30.829 másodperc hátrány
    3. Nico Rosberg (német, Mercedes) 33.650 mp h.
    4. Romain Grosjean (francia, Lotus) 34.802 mp h.
    5. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:07.181 perc h.
    6. Paul di Resta (brit, Force India) 1:18.174 p h.
    7. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.267 p h.
    8. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:22.886 p h.
    9. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 1:31.198 p h.
    10. Adrian Sutil (német, Force India) 1:33.257 p h.
    leggyorsabb kör: Alonso, 1:43.434 perc
    pole pozíció: Webber

    A világbajnoki pontversenyek állása 17 futam után (még 2 van hátra):
    pilóták:
    1. Vettel 347 pont - már világbajnok
    2. Alonso 217
    3. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 183
    4. Hamilton 175
    5. Webber 166
    6. Rosberg 159
    7. Grosjean 114
    8. Massa 106
    9. Jenson Button (brit, McLaren) 60
    10. Di Resta 48
    11. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 39
    12. Perez 35
    13. Sutil 29
    14. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 19
    15. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 13
    16. Esteban Gutierrez (mexikói, Sauber) 6
    17. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 1

    csapatok:
    1. Red Bull 513 pont - már világbajnok
    2. Mercedes 334
    3. Ferrari 323
    4. Lotus 297
    5. McLaren 95
    6. Force India 77
    7. Sauber 45
    8. Toro Rosso 32
    9. Williams 1


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/11/03/15/Vettel_vilagbajnokkent_is_verhetetlen.aspx

    2013. november 03. 16:01
     
  6. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Alonso álomvilágban él!

    F1: Alonso álomvilágban él!
    Lauda szerint brutális a spanyol, a stewardok szerint nem hibázott

    Fernando Alonso ötödikként ért ugyan célba az Abu-Dzabi Nagydíjon, de a Jean-Eric Vergne elleni pályaelhagyós man?vere miatt ?t és a franciát is beidézték a versenybírók.


    A man?ver megosztja a közvéleményt, a mercedeses Niki Lauda még az ítélet el?tt arról beszélt, hogy Alonso megérdemelné a büntetést. A nyilatkozatot persze, érdemes a helyén kezelni, mert a Mercedes harcban áll a Ferrarival a konstrukt?ri második helyért.

    "Ez brutálisan kemény volt, er?sen határeset" - jelentette ki Lauda. "Alonsónak komoly érvekkel kell a felügyel?khöz mennie. Ki kell várnunk, mi lesz a döntés, de az én véleményem az, hogy talán túl is ment azon a bizonyos határon."

    Alonso véleménye ezzel szemben az, hogy Vergne érdemel büntetést. "Jöttem ki a bokszból, tudtam, hogy szoros lesz" - fejtegette Alonso. "Egymás mellett voltunk, de folyamatosan tolt kifelé, ezért a pálya mellé kerültem."

    "Meglátjuk, mi lesz a felügyel?k véleménye, de tény, hogy nem hagyott nekem helyet. Ezért büntetést érdemel."

    Alonso érvelésével Lauda egy kicsit sem ért egyet. "Alonso álomvilágban él, ahol minden úgy van, ahogy neki tetszik. Vergne volt el?rébb, vagyis Alonsónak el kellett volna engednie a gázt. Egyszer?en vannak helyzetek, amikor ezt kell tenni, hogy a verseny ne a felügyel?knél érjen véget."

    Alonso a versenyr?l is beszélt. "A forgalomban id?t veszítettünk, a negyedik helyt?l viszont húsz másodpercre voltunk. Azt hiszem, az ötödik hely volt a maximum. Egy Mercedes volt el?ttünk, egy mögöttünk. Egy Lotus szintén el?ttünk, egy másik mögöttünk, szóval minimalizáltuk a veszteséget a konstrukt?ri versenyben."

    A ferraris spanyol végül a versenybíróknál is azzal védekezett, hogy Vergne nem hagyott neki helyet, a stewardok pedig el is fogadták a magyarázatát. Alonso nem kapott büntetést a pályán kívüli el?zésért, de a Toro Rossó-s pilótát sem ítélték el a leszorítás miatt, szankciókat nem igényl? versenyincidensként zárták le az ügyet.

    Mivel Alonso akkorát ugratott a kerékvet?n a Vergne-nyel vívott csatában, hogy az autóban található FIA-s lassulásjelz? riasztott, ezért a spanyolt verseny után el?bb az orvosi központba vitték ellen?rzésre, majd további vizsgálatokra kórházba szállították. A Ferrarinál azt mondták, nincs ok az aggodalomra és maga Alonso sem panaszkodott nagyon:

    "A fogaim még mind megvannak. A hátam nyilván fáj egy kicsit. A becsapódás aktiválta a kasztniban lév? vészjelz?t, szóval nyilván rendes ütés volt, de remélhet?leg teljesen rendben leszek Austinra és Brazíliára!"
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_alonso_brutalis_alomvilagban/47850/#a3
     
  7. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Ecclestone rendezi Räikkönen fizetését?

    F1: Ecclestone rendezi Räikkönen fizetését?

    Mivel Kimi Räikkönen 2013-ban még nem kapott fizetést a Lotustól, a 2007-es bajnok a hétvége el?tt kilátásba helyezte, hogy nem indul az utolsó két versenyen, de szombaton sikerült meggy?zni, ugyanis csapat végre-valahára tet? alá hozta a megegyezést az új résztulajdonossal, a Quantum Motorsportsszal.


    A Quantumot vezet? Mansoor Ijaz azonban nem épp makulátlan múltú üzletember, így a Der Spiegel szerint biztos, ami biztos alapon kikerülhet a Lotus kezéb?l a fizetés rendezésének az ügye, Bernie Ecclestone a csapatnak járó év végi díj megfelel? részét egyenesen Räikkönennek utalhatja.

    A finn sosem titkolta, hogy a rossz pénzügyi helyzet miatt döntött úgy, hogy 2014-re visszatér a Ferrarihoz, azonban pillanatnyilaz az olasz csapat mellett nem sok szól az anyagi biztonságon kívül - a német RTL szakkommentátora, Christian Danner úgy véli, Räikkönen rosszkedvéhez ez is hozzájárul.

    "Kimit bosszantja, hogy a menedzsere visszaküldi a Ferrarihoz. Látja, hogy Alonso jelenleg legfeljebb az arany lócitromért versenyez, a gy?zelemre nem sok esélye van. A Lotusnál megkapta azt a szabadságot, amire vágyik, és pillanatnyilag egyértelm?en jobb autóban is ül náluk. Mit tesz majd, amikor jöv?re Luca di Montezemolo (Ferrari-elnök - a szerk.) azzal áll el?, hogy ne bulizzon annyit?" - fejtegette Danner a Bildnek nyilatkozva.

    Räikkönennek nem volt valami jó hétvégéje Abu-Dzabiban. A csütörtöki "figyelmeztet? sztrájk" után a szombati id?mér?n 5. lett, de aztán kizárták, vasárnap a mez?ny végér?l rajtolva az els? kanyarig jutott, kiesett, és már a futam alatt le is lépett.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_ecclestone_rendezi_r_ikkonen/47924/#a3
     
  8. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Massa: Alonso jobb Schumachernél

    Massa: Alonso jobb Schumachernél

    A brazil pilóta nem titkolja, hogy megkönnyebbült, mióta bejelentették távozását a Ferraritól. A maranellói karrierjére visszatekintve érdekes megállapításokat is tett.
    Massa: Alonso jobb Schumachernél

    Úgy látszik, Felipe Massa mostanság teher nélkül versenyez. Az utolsó hat versenyb?l ötször volt gyorsabb Fernando Alonsónál az id?mér?n, bár ehhez az is kellett, hogy a spanyol Indiában a közepes keveréket választotta a lágy helyett.

    "Ha ?szinte akarok lenni, most nagyon nyugodt vagyok" - mondta Massa. "Ez a legjobb, ami történhetett velem. Amikor beülök az autóba, élvezem a vezetést, nem idegeskedem felesleges dolgok miatt."

    "De az is igaz, hogy nem ez a legjobb szezonom. Sokkal jobb is lehetnék annál, mint amit az idén vagy az elmúlt években mutattam. Ami fontos, hogy tudom, a sebességem megvan. Tudom, hogyan kell nyerni, hogyan lehetek versenyképes, próbálom összerakni a dolgokat. Voltak jó versenyeink és voltak rosszak az idén, de optimista vagyok az utolsó két futamot illet?en."

    Massa a Ferrari hivatalos oldalának is nyilatkozott, a hamarosan távozó pilóta visszatekintve azt mondta, Michael Schumacher és Fernando Alonso közül az utóbbi volt er?sebb csapattárs: "Fernando az. Schumacher gyors volt, de az intelligencia tekintetében Alonso a jobb, képes mindent tökéletesen összerakni."

    Ami a legszebb ferraris pillanatait illeti, 32 éves versenyz? ezt mondta: "Mindenképp 2008, amikor pole-okat és futamokat nyertem és nagyon közel kerültem a bajnoki címhez. De a legemlékezetesebb nap örökre az els? hazai, brazíliai gy?zelmem marad (2006-ból). Brazilként a hazai pályán gy?zni ér annyit, mint megnyerni a címet. Emlékeznek Sennára? Amikor sikerült Interlagosban gy?znie, jobban örült, mint amikor bajnok lett! Én az interlagosi pálya mellett n?ttem fel, ott tanultam versenyezni, szóval Ferrariban ülve, a brazil zöld-sárga overallban gy?zni életem legszebb pillanata!"

    A kérdésre, hogy a 2008-as idényre visszatekintve magáénak érzi-e a bajnoki címet, Massa ezt mondta: "Igen, 100 százalékosan. Mérlegre téva az idényt, figyelembe véve, hogy mik történtek, megérdemeltem volna a címet."

    Még nem tudni, hol folytatja a pályafutását jöv?re a brazil veterán, nagy esélyes a Williams egyik ülésére, de talán még a Saubernél is lehet keresnivalója.
    http://sport.hir24.hu/forma-1/2013/11/06/massa-bajnoknak-erzi-magat/~~fokusz#a3
     
  9. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Elkészült a Mercedes utolsó V8-asa


    Elkészült a Mercedes utolsó V8-asa: kigördült az FF73_01, véget ért egy korszak
    [​IMG]
    A Mercedes High Performance Powertrains elkészítette és leellen?rizte az utolsó V8-as motort, mely bekerül a W04-be. A részleg ügyvezet? igazgatója, Andy Cowell elmondta, egyszerre szomorúak és izgatottak a változások miatt.



    A Mercedes HPP 2005-ben indította be az els? V8-as motort, és azóta „valószín?leg több mint ezer motort építettünk és teszteltünk”- mondta a szakember. A cég 46 gy?zelmet és 48 pole-t ért el a Forma-1-ben, miközben még két futam van hátra az egységekkel. Cowell elmondta, „kéz a kézben” dolgoznak együtt a Mercedes AMG-vel, ami „nagyon nagy el?nyt jelent”.

    „Az utolsó motor leadása egy korszak végét jelenti számunkra”- mondta a Mercedes HPP munkatársa. „A hangulat meglehet?sen vegyes. Óriási büszkeség, ami annak köszönhet? be, amit az elmúlt évek során vittek véghez itt. Egyben óriási az elszántság, hogy minden rendben legyen az utolsó verseny után, amikor leállítják ezt a motort. Biztosra akarunk menni, hogy minden egyes kört sikeresen teljesítünk.”

    Jöv?re már az 1.6 literes, V6-os turbók fognak szolgálni a versenypályákon. „Nagyon nagy izgalom övezi az új szabályoknak megfelel?en készül? motorokat. Ez egy óriási kihívás. A szabályok is nagy mértékben változnak: a versenyz?k csak öt motort használhatnak el egy évben. Iszonyatosan nagy kihívás olyan szintre juttatni a megbízhatóságot, hogy a versenyz? végig tudja vinni az évet ennyi motorral”- hangsúlyozta a brit.

    Mint elmondta, az új egyben azt jelenti, hogy sok mindent tanulhatnak, de „nagyon sok minden rosszul sikerülhet”. „Lehet, hogy több meghibásodást fogunk látni az egységekkel, mint a jelenlegiekkel”- ismerte be.

    A Mercedes HPP munkatársai egy közös fotóra is összeálltak az FF73_01-gyel, és így búcsúztatták a véget ér? korszakot. „Az itt dolgozó emberek lelkesedése és elszántsága azt jelenti, többr?l van szó, mint egy egyszer? tárgyról. A V8-as motor és a KERS-rendszer egy olyan termék, amiért nagyon keményen dolgoztunk az évek folyamán; szomorúság és más érzések társulnak hozzá. Ez tényleg hatással van az emberekre.”Link
     
  10. Fater /

    Csatlakozott:
    2011. június 13.
    Hozzászólások:
    2,884
    Kapott lájkok:
    769
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Räikkönen kiszállt


    Räikkönen kiszállt, már nem indul idén

    Bár a fizetési vita miatt már az Abu-Dzabi Nagydíj el?tt felmerült, hogy Kimi Räikkönen kihagyja az utolsó két-három versenyt, a finn pilótának végül sikerült megegyezésre jutnia a Lotusszal, úgy t?nt, hogy a 2007-es bajnok kihúzza velük a szezont.


    [​IMG]


    Még pár napja is arról beszéltek, hogy Räikkönen a jöv? hétvégén a rövidebb tengelytávú Lotust vezeti Austinban, mára azonban a finn Turun Sanomat arról tudósít, hogy a pilóta Szingapúrban tapasztalt hátproblémái újra belobbantak, így a télre tervezett m?tétét el?bbre hozták.

    Räikkönen Austin helyett Salzburgba utazik operációra, a gyógyulás nagyjából négy hetet tesz majd ki, így a 2013-as idényben már nem fog vezetni. A korábbi m?tét a 2014-es ferraris felkészülés szempontjából is el?nyös, jóval kevesebb id?t veszít így a versenyz?, mint ha decemberben feküdt volna kés alá.

    Menedzsere, Steve Robertson meger?sítette a hírt az Autosportnak: "Ideális esetben jó lett volna az utolsó két versenyt is teljesíteni a Lotusszal, azonban a súlyos fájdalmak miatt Kimi nem képes erre."

    Egyel?re nem világos, hogy Räikkönen kimaradása hogyan befolyásolja majd a fizetési vitát, ahogy az is kérdés, kinek adja a Lotus az autót: vajon a tartalékost, Davide Valsecchit vetik be, esetleg id? el?tt átültetik Nico Hülkenberget a Sauberb?l vagy valaki más kap lehet?séget. Link
     
  11. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Alonso kihagyja az Amerikai Nagydíjat?

    F1: Alonso kihagyja az Amerikai Nagydíjat?
    A spanyol hátfájással küzd
    Nem elég a Forma-1-nek, hogy Kimi Räikkönen operációja miatt kihagyja az utolsó két futamot, Amerikából Fernando Alonso is hiányozhat. Alonso Abu-Dzabiban kapott nagy ütést, amikor a bokszból kihajtva kakaskodni kezdett Jean-Eric Vergne Toro Rossójával, elhagyta a pályát, és nagy sebességgel áthajtott a fekv?rend?rökön. A beépített rendszer azonnal jelezte a veszélyes nagyságú ütést az FIA-nek, ezért Alonsónak a verseny után kötelez? orvosi vizsgálaton kellett megjelennie.


    Ezen Alonso elvileg átment, bár menedzsere, Luis Garcia Abad pedig kirakott a Twitterre egy fotót a vizsgálatról. Ez a Ferrari szerint "kissé drámai hatást" keltett, nem is örültek a menedzser akciójának, amely szintén azt jelzi, hogy nem a legjobb a viszony a felek között.

    Alonso a múlt héten Spanyolországban is több vizsgálaton esett át, az orvosok ma vagy holnap döntik el, hogy a spanyol elutazhat-e Austinba. A La Gazzetta dello Sport újságírója szerint Alonso nem is edz, teljes pihen?t írtak el? számára. Pino Allevi beszélt a Ferrari-elnök Luca di Montezemolóval is, aki "nem tudja határozottan kizárni", hogy Alonso kihagyja az Amerikai Nagydíjat.

    Amennyiben Alonso mégis elutazik Austinba, akkor is át kell esnie az FIA-féle kötelez? orvosi teszten csütörtökön. Noha Alonso nem szeretné kihagyni a versenyt, és ha rajta múlik, el is indul Austinban, már a helyettesítésér?l is szó esett Maranellóban. Nagy eséllyel a marussiás Jules Bianchi ugorhatna be Alonso helyett, de elképzelhet? a tesztpilóta Pedro de la Rosa bevetése is.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_alonso_kihagyja_amerikai/48021/#a3
     
  12. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: A McLaren nem tagadja, hogy kirúgta Perezt

    F1: A McLaren nem tagadja, hogy kirúgta Perezt

    Egyre er?sebben tartják magukat azok a hírek, hogy a McLaren jöv?re bizalmat szavaz Kevin Magnussennek, így Sergio Pereznek távoznia kell a csapattól. Martin Whitmarsh csapatf?nök nem volt hajlandó meger?síteni a hírt, igaz, nem is tagadta. "Még senkivel sincs aláírt szerz?désünk, és amíg nincs, a híreket sem kommentáljuk" - mondta Whitmarsh.


    "Rengeteg ember szóba került már. Ami Sergiót illeti, jó munkát végzett a szezonban. Abu-Dzabi kicsit más volt, nem egészen olyan eredmény született, amilyet szerettünk volna, de olykor becsúsznak ilyen hétvégék is. Összességében jó munkát végzett, és még tárgyalunk vele."

    A McLaren egyel?re még arról sem döntött, ki lesz a névadó szponzora jöv?re, és a bejelentés nem is várható az új autó bemutatkozásáig. Arról már korábban döntés született, hogy a Vodafone-t lecserélik 2014-re, az eredetileg tervezett december 2-i bejelentés azonban nem tartható.

    "Lesznek új szponzorok, de én sem tudok teljesen biztosat. Az valószín?, hogy inkább az új autó bemutatkozásával együtt, nem pedig december 2-án lesz bejelentés. Sok múlik azon, hogy bizonyos partnereknek mik a tervei." Az új McLarent várhatóan közvetlenül az els? januári teszt el?tt leplezik le.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_mclaren_nem_tagadja/48057/#a3
     
  13. watsap /

    Csatlakozott:
    2012. július 13.
    Hozzászólások:
    843
    Kapott lájkok:
    331
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1: Szinte lehetetlen, hogy visszatérjek - Kubica

    Robert Kubica még nem tett le arról az álmáról, hogy visszatérjen a Formula–1-be, ám erre saját maga sem lát sok esélyt.
    Kubica jobb keze továbbra is messze van a tökéletest?l (Fotó: Action Images)


    Hirdetés

    Nemrég a Ferrari csapatf?nöke, Stefano Domenicali beszélt arról, hogy szerinte Kubica nem alkalmas a Formula–1-ben való versenyzésre, most pedig maga az érintett is megszólalt ez ügyben.

    „Egy-két pályán képes lennék F1-es autó tesztelésére, de ha nem versenyezhetnék, akkor ennek nem sok értelme volna” – nyilatkozta a BBC-nek Kubica, aki a 2011 februárjában bekövetkezett ralibalesete következtében nem tudja százszázalékosan mozgatni a jobb karját, ami nagyon megnehezíti számára a vezetést az együléses autók sz?k pilótafülkéjében.

    Domenicali kijelentésével kapcsolatban a következ?t mondta a lengyel pilóta: „Kinyilváníthatja a véleményét. Egyértelm?, hogy vannak korlátaim, de csak egy ember ítélheti meg, mire vagyok képes a kormány mögött, ez a valaki pedig én vagyok.”

    „Ez egy álom, egy cél – utalt az F1-es visszatérésére –, de nagyon nehéz, azt is mondhatnám, hogy szinte lehetetlen. Addig nem élhetek a lehet?séggel, amíg nem érzem százszázalékosnak magamat. Ha javulna az állapotom, mindenképp megnéznénk, mik a lehet?ségek. Most azonban a ralira koncentrálok.”

    Ez utóbbit nem csinálja rosszul, hiszen a WRC 2-ben hét versenyéb?l ötöt megnyert a Citroënnel, és bajnoki címet szerzett.

    „A felépülésre figyelek, a ralizás pedig ebben sokat segít. Rengeteget fejl?dtem. Murván vezetni nagyon megterhel?, sok kormánymozdulatra van szükség, ez pedig igencsak megdolgoztatja a karomat és a kezemet. Azonban azt is tudom, hogy ez nem oldja meg a legnagyobb problémámat, amely miatt nem vezethetek együléses autót.”

    Kubica a Formula–1-be nem térhetett vissza, a Mercedes F1-es szimulátorával viszont dolgozhatott, ami nem ment rosszul neki.

    „Jó visszajelzéseket kaptam a Mercedest?l, mivel dolgoztam a szimulátorukkal. Ez is segített egy kicsit. Minden alkalommal, amikor odamegyek, el?relépést tapasztalok a gyógyulásomban. Ezt jó látni, ám hogy mit hoz a jöv?, nem tudom. Ha maradok a raliban, akkor szeretném végigcsinálni az egész szezont. Az idény összes versenyén elindulni viszont nagy kihívás lenne. A pályaversenyzés is egy lehet?ség. Persze nem együlésesben, de hogy pontosan mihez is kezdek, az még kérdés.”

    http://www.nemzetisport.hu/f1/f1-szinte-lehetetlen-hogy-visszaterjek-kubica-2294583

    *************************************

    Nagy kedvencem (volt), végtére is ? miatta kezdtem el újra nézni az F1-et, Mansell és M. Schumi után.
     
  14. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Miért most szállt ki Räikkönen?

    Miért most szállt ki Räikkönen?

    Kimi Räikkönen azt mondja, az elviselhetetlen fájdalom miatt kell kihagynia az utolsó két futamot, de a Lotus tulajdonosának egy kicsit gyanús a fordulat.

    Vasárnap derült ki, hogy Kimi Räikkönen már nem indul a 2013-as szezonban, a finn pilóta az Amerikai és a Brazil Nagydíjat kihagyva újra kés alá fekszik, hogy egy régi, Szingapúr óta újra feler?södött hátsérülését kezeljék.

    Az id?zítés sokak számára gyanúsnak t?nik, hiszen köztudott, hogy Räikkönen már az Abu-Dzabi Nagydíj kihagyását is fontolgatta, amiért a Lotustól idén nem kapott fizetést, a leend? munkaadójának, a Ferrarinak pedig nagyon jól jön, ha az utolsó két versenyen kevésbé kell féltenie a konstrukt?ri 3. helyet a még behozható, 26 pontos pontos hátránnyal álló enstone-i csapattól.

    Räikkönen hétf?n a finn Turun Sanomatnak nyilatkozva azt mondta, nagyon sajnálja, hogy már nem vezethet idén:

    "Nagyon szívesen versenyeztem volna, de egyszer?en túlságosan fáj, nem is gondolhatok arra, hogy beüljek az autóba" - állította.

    Kimi Räikkönen 183 pontjával a harmadik a világbajnoki küzdelemben

    A 2007-es bajnok menedzsere, Steve Robertson hozzátette: "Az utóbbi napokban olyan er?ssé vált a fájdalom, hogy Kimi fájdalomcsillapítók nélkül már aludni sem tudna."

    A Lotus-csapat tulajdonosa, Gerard Lopez ezzel együtt nem túl burkoltan gyanakvásának adott hangot:

    "Nyilván els? Räikkönen egészsége, miel?bbi gyógyulást kívánok neki! Azonban az operáció nagyon szerencsétlen, kényelmetlen id?ben jön számunkra, és azt is tudom, hogyan m?ködik a Forma-1" - célzott az összeesküvés-elméletre a Die Weltnek adott interjújában.

    Miután kiderült, hogy a Lotus idén nem adott fizetést Räikkönennek, többen is kétségbe vonták a csapat pénzügyi életképességét, a cég hatékony vezetését. Lopez erre is reagált, szerinte nem fair alapon kritizálják ?ket:

    "Újra és újra látom ezeket a negatív írásokat, arról bezzeg soha senki nem beszélt, hogy eredetileg a mi döntésünknek köszönhet?en menekült meg a cég és 500 dolgozó. Nyilván tudjuk, hogy a Forma-1 nem jótékonysági egylet, de igen nagy különbségek vannak az egyes csapatok F1-es bevételei között."

    "Nem arról van szó, hogy az élcsapatok ügyesebben szereznek befektet?ket, egyszer?en csak a helyzet, hogy több pénzt kapnak. És még csak nem is azért, mert jobban teljesítenek, hanem szimplán mert fontosabbak. Mi a 200 méteres rajthelyr?l kezdjük a 100 méteres sprintet, de még így is felérünk a dobogóra" - utalt arra a luxemburgi üzletember, hogy a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Mercedes az eredményekt?l függetlenül már a szimpla F1-es részvételért több tízmillió eurós bónuszt kap az idény végi pénzosztásnál.
    http://sport.hir24.hu/forma-1/2013/11/12/miert-most-szallt-ki-raikkonen/~~fokusz#a3
     
  15. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Lotus


    A Lotus Schumachert is megkereste Raikkönen miatt, de a legenda nemet mondott
    [​IMG]
    Michael Schumacher nemet mondott a harmadik visszatérésre, noha minden lehet?sége megvolt arra, hogy a Lotus F1 Team színeiben rajthoz álljon Amerikában és Brazíliában.





    Miután Kimi Räikkönen a súlyos hátfájdalmakra hivatkozván bejelentette, hogy id? el?tt befejezi a 2013-as szezont és már csak a teljes felépülésre, valamint a Ferrarira koncentrál, a Lotus nagy er?kkel elkezdte keresni a helyettest.

    Nicolas Hülkenberg még üléspróbán is járt Enstone-ban, ám végül a Sauber német versenyz?je visszautasította az ajánlatot, miután valószín?leg Pastor Maldonado szerz?dtetése már biztos, így a svájciaknál még lehet ülése jöv?re.

    A hírek most arról szólnak, hogy Heikki Kovalainen kapja meg a lehet?séget, de természetesen nem ? állt a lista élén. Ezt er?síti meg Sabine Kehm, Schumacher menedzserének nyilatkozata is, aki a német BILD lapnak elárulta, hogy a Lotus megkereste ?ket és azt szerették volna, hogy a hétszeres világbajnok rekorder legyen Romain Grosjean csapattársa Amerikában és Brazíliában, miután a gárdának éget?en szüksége van a konstrukt?ri pontokra.

    Kehm elmondta, semmi szokatlant nem látott ebben a kérésben, hiszen Schumacher még mindig versenyképes és a tapasztalatának köszönhet?en idén Nico Rosberg, valamint Lewis Hamilton is egy gyors autót vezethet a Mercedesnél.

    „Michael még mindig elég fitt ahhoz, hogy versenyezzen, de ? már új életet kezdett.”

    Schumacher el?ször 2009-ben próbálkozott meg a visszatéréssel, amikor Felipe Massa megsérült a Ferrarinál, de a német nyaka egy korábbi motoros balesetb?l kifolyólag nem tudta vállalni az indulást. 2010-re azonban teljesen helyrejött, és egészen 2012-ig a Mercedes versenyz?je volt, ám a német gyártóval már nem tudott sikeres lenni.
    Link
     
  16. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Alakul az új turbók állóképessége


    Alakul az új turbók állóképessége: 5000 kilométert is kibírtak egyes komponensek
    [​IMG]
    A Mercedes AMG pozitív fejleményekr?l számolt be a 3-as fejlesztési stádium lév? egységr?l, melynek kulcsfontosságú alkatrészei 5000 kilométert teljesítettek, de sikerült már ennél jóval többet is letudni a próbapadon. Az éles bevetésre január 28-án kerül sor.





    Míg a Ferrari leginkább a fogyasztás miatt aggódik, addig a Mercedes és a Renault a futásteljesítményt tartotta kritikus pontnak. Alain Prost, a Renault nagykövete rendre elmondja, kezdetben biztos lesznek gyerekbetegségek – minden cégnél -, de id?vel majd normalizálódnak a dolgok. Ez a folyamat kezd?dhetett el a Mercedesnél.

    Jöv?re 5 motort lehet használnia egy versenyz?nek büntetés nélkül, ami azt jelent, hogy 20 futammal számolva 4000 kilométert kell bírniuk. Csakhogy nem egy szimpla motorról beszélünk, hanem idetartozik a turbófeltölt?, a két elektromotor, az akkumulátor, és az elektronika is. Október közepén még az a hír járta, hogy a gyártók 3000 kilométerig jutottak meghibásodás nélkül – a próbapadon.

    Az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy azóta sikerült jelent?s fejl?dést elérni: a Mercedes esetében egyes kulcsfontosságú komponensek 5000 kilométert is teljesítettek. A rekord 5820 km. A legkényesebb pontot a lítium-ion akkumulátor jelenti, melyet Kínában gyártanak, míg a min?ségellen?rzés Chicagóban zajlik.

    A motor, mely jelenleg tesztelés alatt áll, a 3-as fázisú egység, tehát a végtermék. Ezzel lesznek lebonyolítva a téli tesztek és a versenyek. A Mercedes mellett már a Renault is az utolsó fázisban tart az er?forrással.
    Link
     
  17. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Kovalainen vezet Raikkönen helyén Amerikában

    Hivatalos: Kovalainen vezet Raikkönen helyén Amerikában és Brazíliában (Frissítve)
    [​IMG]

    A Lotus F1 Team hivatalosan is meger?sítette Heikki Kovalainen ideiglenes szerz?dtetését, aki Kimi Räikkönen hátfájdalmai miatt kap lehet?séget a csapat színeiben Amerikában Romain Grosjean csapattársaként.





    A finn „Jégember” az elmúlt hétvégén a menedzserén keresztül er?sítette meg, hogy nem tudja vállalni a folytatást. 2007 világbajnokának hátfájdalma elviselhetetlenné vált, így nem volt más választása a versenyz?nek, aki még ezen a héten kés alá feküdhet egy salzburgi klinikán.

    A Lotus szerint bizonyos esetben Davide Valsecchi beugrása kézenfekv? lett volna számukra, de miután komoly harcban vannak a második és a harmadik helyért a konstrukt?rök bajnokságában, nem engedhetik meg maguknak azt, hogy a tapasztalatlan olasz tartalékversenyz?jüknek lehet?séget adjanak.

    A finn MTV3 ezúttal jól értesült és valóban Kovalainen kapta meg az ülést az utolsó két versenyre. A 32 esztend?s finn 2007 és 2012 között versenyzett a Forma-1-ben, miközben 109 rajtnál állt ott és az 1 gy?zelme mellett 4 dobogós helyezést és 105 világbajnoki pontot szerzett. Legutóbb a 2012-es évadzáró Brazil Nagydíjon állt rajthoz a Caterham színeiben.

    Noha a Renault-nál és a McLaren-nél is dolgozott pilóta nem versenyzett az idei szezon eddigi versenyein, több els? szabadedzésen is lehet?séget kapott a Caterham istállónál. Miután Nicolas Hülkenberg nemet mondott a Lotus ajánlatára, Kovalainen lesz Grosjean új csapattársa. A francia azonban állítólag nem nyugodhat meg, mivel Sergio Pérez jó eséllyel pályázhat a helyére jöv?re.

    Ez egy remek lehet?ség lehet Kovalainen számára, aki a 2012-es szezon második felében biztos volt benne, hogy egy középcsapathoz szerz?dhet, ám végül a Caterhamtól is mennie kellett. Komoly támogatók továbbra sincsenek a versenyz? mögött, így a helyzete nem könny? a 2014-es évet illet?en.

    Az ülésre Hülkenberg mellett Michael Schumacher is esélyes volt, de a német legenda a honfitársához hasonlóan nemet mondott.

    Eric Boullier, a Lotus csapatf?nöke

    Egyrészt itt van nekünk Davide Valsecchi, aki egy tehetséges fiatal versenyz?. ? egy nagy ígéret, azonban másrészt megvolt a lehet?ségünk arra, hogy Heikki személyében egy tapasztalt versenyz?t szerz?dtessünk. Még mindig hiszünk Davide képességeiben, de miután komoly harcban vagyunk a konstrukt?ri versenyben, úgy döntöttünk, hogy Heikki tapasztalata lesz a megfelel?, mely felbecsülhetetlen a csapatunk számára. Ez olyasvalami, ami segíthet elérni a céljainkat és a legjobb helyzetben fejezzük be az évet.

    Köszönettel tartozunk Tony Fernandesnek és a Caterham F1 Team-nek, mely professzionális hozzáállást mutatott, ami lehet?vé tette, hogy Heikki csatlakozzon hozzánk az utolsó két versenyre ebben a szezonban.
    Heikki Kovalainen

    Ez egy fantasztikus lehet?ség számomra. Az E21 er?s teljesítményt nyújtott a versenyeken, és képes volt futamokat nyerni, valamint a dobogóra repíteni a pilótákat, így én is a lehet? legjobb eredmények elérésére fogok törekedni. Kihívás lesz beugranom az utolsó két versenyre, miután idén nem versenyeztem, de jól ismerem a csapatot Enstone-ban, így nem aggódom amiatt, hogy ne tudnám gyorsan felvenni a sebességet.

    Cyril Abiteboul, a Caterham csapatf?nöke

    Örömünkre szolgál, hogy segíteni tudtunk Heikkinek, aki ezzel a lehet?séggel most újra rajthoz állhat. Heikki értékes tagja a Caterham családjának és biztosak vagyunk benne, hogy Amerikában és Brazíliában is jó munkát fog végezni.
    Link
     
  18. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Magnussen váltja Pérezt

    A McLaren bevállalta: Magnussen váltja Pérezt 2014-ben, aki a héten útilaput kapott! (frissítve)
    [​IMG]

    A McLaren ismét bevállalós döntést hozott, és Sergio Pérez tavalyi szerz?dtetése után újabb fiatal érkezik, a saját nevelés? Kevin Magnussen. A fiatal dán apja nyomdokaiba léphet, és újabb családtag lép be az F1-be.



    A Hillek, Andrettik, Villeneuve-ök, Rosbergek után – a felsorolás még folytatható lenne – újabb apa-fia páros iratkozik fel az F1 történelmébe, köszönhet?en Kevin Magnussen szerz?désének. A 21 éves versenyz? a McLaren Young Driver Programme tagja, idén a DAMS csapattal lett bajnok a Formula Renault 3.5-ben.

    A korábbi F1-es, Jan Magnussen fia 2009-ben második lett a Formula Renault 2.0 NEC-ben, 2010-ben pedig harmadik a német Formula 3-ban. 2011-ben egy újabb harmadik hely következett a brit Formula 3-ban a Carlinnal. Idén kétszer is tesztelt a McLarennel, nyáron az élen zárt az MP4-28-cal.

    Magnussen folyamatosan hangoztatta, 2014-ben készen áll a debütálásra: „Rendelkezned kell egy tervvel, de közben folyamatosan önértékelést kell végezned; majd az év végén látni fogjuk, milyen esélyeim vannak, és milyen érzések uralkodnak bennem”- mondta a nyári teszt után. „Fejl?dök, mert akkor is a csapattal dolgozok, amikor nem tesztelek. Egyre csak többet és többet tanulok a Forma-1 technikai oldaláról, és ez nagyon fontos dolog, amikor tesztelsz”- mondta Magnussen.

    Október végén, a bajnoki cím megszerzése után konkrétabban fogalmazott: „Nagyon büszke vagyok a 2013-as eredményemre. Most a Forma-1 a cél a következ? évre”- jelentette ki. „Már régóta ez a célom. Az id? elérkezett – annyira készen állok, amennyire csak lehet. Most már valaki máson múlik a döntés”- jegyezte meg sejtelmesen.
    [​IMG]
    Fotó: Kevin Magnussen/Facebook

    A McLaren meglep? húzással állt el?, mivel tavaly Pérez szerz?dése is elég nagy visszhangot váltott ki, de Magnussen erre is rátesz egy lapáttal – különösen úgy, hogy nyáron, a Hungaroringen is hangsúlyozták, jöv?re nem akarnak újoncot, mivel az új szabályok alapból elég kihívást jelentenek.

    Jonathan Neale ügyvezet? nemrég meger?sítette a fentieket: „Nagy változás lesz a technológia terén a következ? évben, és próbáljuk kitalálni, miként dolgoznak majd hatékonyan ezek a csomagok, hogyan futtassuk ?ket hatékonyan, miként kerekedjünk felül az aerodinamika és az er?források jelentette kihívásokon”- mondta az ügyvezet?. „Már anélkül is elég bonyolult, hogy egy fiatal versenyz?t tennénk a mixbe”

    A wokingi csapat mégis meglépte, és Hamilton után újabb kezd?nek ad lehet?séget, ráadásul ismét saját nevelésnek. Mindez komoly érvágás Péreznek, aki hirtelen szabaddá vált, és a piacon már eleve sokan keresnek ülést maguknak. A mexikói versenyz? rossz id?ben igazolt a McLarenhez, de ezt nem lehetett el?re tudni: idei éve árnyéka annak, amit tavaly hozott össze egy versenyképes Sauberrel.
    Kevin Magnussen:

    „Abszolút örömmel tölt el, hogy a McLarennel fogok debütálni a Forma-1-ben. Egyszer?en fogok fogalmazni: ez a csapat a legjobb. Gyerekkorom óta az volt az álmom, hogy a McLarennek vezessek, és nem túlzás azt állítani, életem minden napját annak szántam, hogy elérjem a célom, azaz a McLaren Forma-1-es versenyz?je legyek. Mindenkit iszonyatosan tisztelek a McLarennél, és egy er?s köszönömmel tartozok mindenkinek, de mindenekel?tt Martinnak, és a vezet? beosztású kollégáinak, amiért megadták nekem ezt az esélyt. Nem foglak cserbenhagyni titeket srácok!”

    „Az is ugyanígy elmondható, hogy Jenson az abszolút az ideális csapattárs. Rendkívül gyors, ez nyilvánvaló, de egyben nagyon tapasztalt, és fenséges technikai érzékkel rendelkezik. Forma-1-es bajnok, és remélem, egy nap én is az leszek, és elszánt vagyok, hogy olyan sokat tanuljak t?le, amennyit csak lehet.”

    Martin Whitmarsh:

    „Nagy örömmel tölt el, hogy Kevin a McLaren Forma-1-es versenyz?jeként csatlakozik Jensonhoz 2014-ben. Bejelentésük fontos lépés számunkra, ahogy folytatjuk a szervezet meger?sítését a 2014-es szezon el?tt. Jöv?re az utóbbi évek legnagyobb technikai változásának leszünk tanúi, és minden csapat, gyártó a határokon fogja nyomni, ahogy próbálnak a legjobban alkalmazkodni az új kihívásokhoz.”

    „Jenson futamgy?ztes tempója, intelligenciája, és ereje már régóta létfontosságú el?ny a McLaren számára, de ugyanilyen értékesek lesznek a képességei az autófejlesztésben és a könyörtelenül pontos technikai visszajelzései, miközben áttérünk egy új és komplex technikai formulára a tél folyamán és jöv?re. Kevin szintén nagyon tehetséges, egyben nagyon elszánt, így nagy reményeket f?zünk hozzá. Mi több, minden alkalommal nagyon gyors volt, amikor tesztelte a Forma-1-es autónkat, egyben nagyon módszeresen dolgozott, a visszajelzései els? osztályúak voltak.”

    „Kiváló módon nyerte meg az idei Formula Renault 3.5-öt, megmutatva a leny?göz? veleszületett tempóját, közben pedig egyre érettebb lett, és képes volt kezelni, strukturálni egy bajnoki menetelést.”

    „Végül, de nem utolsó sorban, szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem Checónak, aki remekül fejl?dött a szezon során, amit alátámasztanak az utóbbi futamon mutatott pontszerzései. Szerethet? srác, és jó versenyz? – gyors és kombinatív -, és biztos vagyok benne, ezekre a komoly alapokra fog építeni 2014-ben. Mindenki sok szerencsét kíván neki a jöv?re nézve itt a McLarennél.”
    Link
     
  19. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: 22 helyett 19 verseny jöv?re

    F1: 22 helyett 19 verseny jöv?re

    Az Amerikai Nagydíjon arról megy a pusmogás a paddockban, hogy jöv?re még egy verseny kiesik a tervezett 22-b?l. Mexikó és New Jersey kihullását már korábban kifecsegték, el?bbi helyszínen nem készül el id?ben a pálya átépítése (Mexikóban árvíz volt az idén, a kormányzatnak érthet?en fontosabb volt a rendrakás, mint a verseny), míg New Jerseyben nem jött össze a szerez?k által remélt pénz.

    A csapatok már a húsz versennyel is kibékültek volna, de Austinban az a hír járja, hogy Korea is kihullik, ott is anyagi nehézségekkel küszködnek a szervez?k. Emiatt a versenynaptárat is átírják kicsit, a szezonzáró nem Brazíliában, hanem ismét Abu-Dzabiban lesz, és a bajnokság a tervezettnél két héttel hamarabb ér véget.

    Az Auto, Motor und Sport szerint Mexikó a késlekedés ellenére biztosan benne lesz a 2015-ös naptárban, Korea és New Jersey sorsa viszont örökre megpecsétel?dhet. A végleges versenynaptárat december elején hozza nyilvánosságra az FIA.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_22_helyett_19_verseny/48164/#a3
     
  20. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Az id?mér? edzés végeredménye

    Sebastian Vettel vezetésével a Red Bull kibérelte az Egyesült Államok Nagydíjának els? rajtsorát.

    A négyszeres világbajnoknak mindent bele kellett adnia utolsó körében, hogy csapattársa, Mark Webber el?tt végezzen az utolsó etapban. Webber egy tizedmásodperccel el?zte meg Vettelt az els? gyors körök után, majd a második szett új abroncsán tovább javult, ideiglenesen megszerezve az els? pozíciót. Ám Vettel utolsó körében mindent beleadott, gyors volt az utolsó szektorban, és egy tizedmásodperccel megel?zte csapattársát.

    A Red Bull pilótái több, mint háromnegyed másodpercet vertek Romain Grosjeanra, aki Lotusával a harmadik helyen végzett, megel?zve Nico Hülkenberget, Lewis Hamiltont, Fernando Alonsót és Sergio Perezt. A Kimi Raikkönent helyettesít? Heikki Kovalainen a nyolcadik lett Valtteri Bottas és Esteban Gutierrez el?tt. Bottas volt a sztárja az id?mér? edzés els? fázisainak, az els? etapot megnyerte, a Q2-ben a negyedik lett, de a Q3-ban gyors körében rontott.

    A Q2-ben feljavuló Gutierrez és Kovalainen az els? tízért folytatott harcban Daniel Ricciardót és Paul di Restát ütötte el a továbbjutástól. Az ausztrál a 11., a Force India pilótája a 12. helyr?l kezdheti meg a vasárnapi futamot. A McLaren pilótája kevesebb, mint két tizedmásodperccel maradt el a Q2-ben a továbbjutástól és a 13. helyen zárt. A brit pilótát a 16. helyre sorolják vissza, miután három helyes rajtbüntetést kapott azért, mert piros zászló alatt el?zött a szabadedzés során. Nico Rosberg a Mercedes kezelhet?ségével küzdve a 14. lett, megel?zve a ferraris Felipe Massát és a Toro Rosso másik pilótáját, Jean-Eric Vergne-t.

    Adrian Sutil rossz id?mér? edzés sorozata tovább folytatódott, már a Q1-ben kiesett Maldonado, a két Marussia és Caterham pilóta mellett. A német pilóta a csapatrádión a forgalomra panaszkodott, majd autóját az els? etap leintése után félreállította a pályán. A mez?ny végi csapatok harcát Giedo van der Garde nyerte, a 19. helyr?l kezdheti meg a versenyt a Marussia pilótái, Jules Bianchi, Max Chilton és csapattársa, az öthelyes rajtbüntetéssel sújtott Charles Pic el?tt.

    Az Egyesült Államok Nagydíja vasárnap helyi id? szerint 13 órakor, azaz magyar id? szerint 20 órakor kezd?dik.

    Az id?mér? edzés végeredménye:

    1. Vettel Red Bull 1:36.338
    2. Webber Red Bull 1:36.441
    3. Grosjean Lotus 1:37.155
    4. Hülkenberg Sauber 1:37.296
    5. Hamilton Mercedes 1:37.345
    6. Alonso Ferrari 1:37.376
    7. Perez McLaren 1:37.452
    8. Kovalainen Lotus 1:37.715
    9. Bottas Williams 1:37.836
    10. Gutierrez Sauber 1:38.034
    11. Ricciardo Toro Rosso 1:38.131
    12. di Resta Force India 1:38.139
    13. Button* McLaren 1:38.217
    14. Rosberg Mercedes 1:38.364
    15. Massa Ferrari 1:38.592
    16. Vergne Toro Rosso 1:38.696
    17. Sutil Force India 1:39.250
    18. Maldonado Williams 1:39.351
    19. van der Garde Caterham 1:40.491
    20. Bianchi Marussia 1:40.528
    21. Pic** Caterham 1:40.596
    22. Chilton Marussia 1:41.401
    * Button háromhelyes rajtbüntetést kapott a szabadedzésen elkövetett szabálytalanság miatt.
    ** Pic öthelyes rajtbüntetést kapott váltócsere miatt.

    f1hungary.fw.hu

    http://www.formula.hu/hirek/153/451/84907/vettel-iden-mar-nyolcadszor-a-pole-ban