Holnap, avagy január 24-én jelenik meg végre a közkedvelt sorozat legújabb része, ami ezúttal talán megreformálja a túlélőhorrorok zsánerét. Az immáron több mint 20 éves Resident Evil-széria egyaránt volt már jobb és rosszabb helyzetben, azonban a hetedik sorszámozott epizód (vagy más néven Resident Evil: Biohazard, a különböző címek összevonásából multikultivá alakítva) úgy tűnik, hogy talán új utat nyit a megfáradt sorozatnak, sőt magát a műfajt is felrázza kicsit. Összesen tíz pontban szedtük össze, miért is várjuk nagyon a holnapi megjelenést, mi az, ami miatt komoly reményeink vannak a játékkal kapcsolatban. 10. Nézetváltás Első és talán legfontosabb indokunk az, hogy maga az alap is eltér a megszokottól. Ugyan ilyen-olyan lövöldözős formában már volt lehetőségünk belső nézetben kiélvezni a RE borzalmait, az ilyen jellegű alkotások nem a fősodorhoz tartoztak, árkádosabb vonalat képviseltek. Ehhez képest a hetedik epizód sorszámozott, mégis, a külső nézetről belsőre vált, ami ugye eleve elősegíti a beleélést, ezáltal könnyebb lesz majd megijedni is. Márpedig reméljük, hogy félni rengeteg okunk lesz, elvégre a program előreláthatólag ügyesen merít a horror zsáner filmes világából. 9. Found Footage És ha már a filmek világa, na meg belső nézet, akkor muszáj megemlíteni, hogy mivel a végleges játékban is lesznek olyan ötletek, mint a demóban, pláne nagy élmény lesz a végigjátszás. A mozik világában népszerű found footage alműfaj ugyanis beette magát a programba, így a Blair Witch (Ideglelés) vagy éppen a Paranormal Activity (Parajelenségek) mintájára kamerával a kezünkben retteghettünk az elhagyatottnak tűnő, borzalmakkal teli házban/építményekben. Legalábbis egy darabig, míg el nem hagytuk az eszközt, meg nem halunk az ideiglenes szereplővel – mivel ez az ötlet a próbaverziót követően visszatér a Resident Evil 7 végleges, teljes verziójában is, nem lesz okunk a panaszra, már ami a hangulatot illeti. 8. Vár a tanya Miután a Capcom sorozata mindenfelé eltévelyedett, és ezt értsük a stílus, a játékmenet, és a helyszín terén is, végre sok szempontból visszatérünk a gyökerekhez. A városi pálya jó volt a második epizódban, de onnantól bárhova is haladtunk, a terület megváltozása rossz hatással lett a játékmenetre is, ellenben a vidékies környezet, a demóban tapasztalt tanyasi farmház kellően nyomasztó a virtuális borzongáshoz. Bár biztosan még nem tudni, Louisianában hol játszódik majd a történet, nagyon reméljük, hogy valami azonos atmoszférával rendelkező épület is megtalálható lesz, mert az ódon falak, a recsegő padlók, a koszos és régóta nem takarított szobák valami hasonló eredményt hoztak, mint a legelső alkalommal tapasztalt felfedezés a kúriában, ’96-ban. 7. Használd a fejed! Ráadásul nemcsak a helyszín emlékeztetheti az embert a klasszikus első epizódra, hanem bizony a tárgyak és fejtörők jelenléte is. Ezúttal is véges az inventorynk, avagy a tárgylistánk, ezért aztán jól meg kell gondolnunk, mit és mikor viszünk magunkkal, ráadásul mindent át kell kutatnunk a helyszíneken, ha rá akarunk jönni, mit kell használni és hol, hogy tovább haladhassunk. Visszatérnek még a klasszikus fegyverek is (kés, normál pisztoly, Magnum, shotgun, lángszóró), avagy egy szavunk nem lehet a felhozatalra, miközben a gyógyítás is a megszokott növényekkel, eszközmixeléssel történik. 6. Kevesebb akció, több horror Sokan üdvözölték anno a negyedik epizódot, ám meg kell hagyni, hogy a több akció, kevesebb horror receptje nem mindenkinek jött be, ahogy a zombik lecserélése sem a mutánsokra és fertőzöttekre, ami azóta is rányomta a bélyegét a szériára. Ezen ismét változtat a Resident Evil 7, hiszen a félelemkeltést helyezi az előtérbe – harcra ritkábban kerül sor, és az összecsapás ennél fogva ijesztőbb, rizikósabb is, ami a véges inventoryhoz is kapcsolható. Így végre valahára nem össze-vissza lövöldözünk majd a hősünkkel, hanem inkább rettegve nyúlunk minden kilincs után, mert visszatér az érzés, miszerint fogalmunk nincs, mi várhat ránk a következő szobában. 5. Nem minden a látvány De hasznos a külcsín is, ez tény. Pláne, ha belső nézetben akarják riogatni a nagyérdeműt, amihez bizony nem árt egy nagyjából realisztikusnak mondható környezet, aminél azt is elfelejti az ember, hogy éppen egy videojáték előtt ül. És bizony a hetedik epizódnak a demó alapján ezen a téren sem lesz gondja, hiszen az új grafikus motor, a RE engine tökéletesen veszi az akadályokat, PC-n és konzolon is jól fut, miközben az undorító tetemek, a megromlott élelmiszer, a koszos és ocsmány közeg egyaránt megelevenedik a képernyőn, szinte még a szagokat is érezzük. 4. Egyedül jobb Persze, társakkal minden könnyebb, minden egyszerűbb, de a horror az, aminél sok esetben felesleges erőltetni a kooperatív módot, a többjátékos lehetőségeket (ugye, kedves Dead Space?). A Resident Evil 7 pedig végre abszolút az egyjátékos élményre épít, nem lesz benne co-op, meg kompetitív szegmens, ehelyett pont úgy érezzük majd magunkat, ahogy ildomos egy túlélőhorrornál, avagy egyedül a sötétben. Ha érted, hogy értem… 3. A sztori Ugyan elsőre úgy tűnhet, hogy kevés köze van a hetedik epizódnak a sorozat korábbi részeihez, ez nem teljesen igaz, hiszen egyfelől úgy szól a fáma, hogy rengeteg utalással találkozhatunk majd a jegyzeteknek, újságcikkeknek hála, mivel egyazon univerzumban játszódik a program sztorija, mint az előzményeké. Továbbá ügyes kódfejtők még az Albert nevet is megtalálták a demó aprólékos feltúrása során, így a közkedvelt ellenfél, Wesker is felbukkanhat a kampányban. Nem utolsó sorban pedig alapból reméljük, hogy egy izgalmas és változatos történetet kapunk, az azért felelős író, Richard Persay ugyanis már olyan címeknél működött közre, mint a Spec Ops: The Line és a F.E.A.R., ami nem rossz ajánlólevél. 2. Gyűjtőknek kötelező Lehet, sokan nem foglalkoznak vele, de akik kedvelik a különleges kiadásokat, azok örömhírként vehetik, hogy a Resident Evil 7 gyűjtői változata is fantasztikusnak ígérkezik. A babaház nagyságú épület, az ujjat formáló pendrive már önmagában megér egy misét, és akkor a VHS-alakú dobozról még nem is beszéltünk. Akinek ez a különleges kiadás a birtokába kerül, az garantáltan más szemmel nézi majd a játékot is, hiszen ilyen jellegű Collector’s Edition nem mindennap jelenik meg, amiből az szűrhető le, hogy a Capcom a fura időzítés mellett is hisz a játékban. 1. Végre valami új Felhoztunk már sok mindent azzal kapcsolatban, miért is várjuk a Resident Evil hetedik epizódját, ezek között pedig sok olyan pont volt, ami részben a nosztalgia miatt is jelentős érv, ám miközben a játék visszatér a gyökerekhez, egyben az is elmondható róla, hogy végre mer megújulni, új irányba lépni, amire valljuk be, már nagyon nagy szükség volt. A RE-széria immáron évtizedek óta topogott egy helyben, alig nyúlva az alap koncepcióhoz, és ez most már változik, ami miatt kifejezetten sokat várunk a megjelenésre. Ugyanis ha ez nem hozza vissza a brand hírnevét, akkor bizony félő, hogy egy jó ideig tényleg tiltólistára kerül a kiadónál, bár ettől az előzetes vélemények alapján nem félünk. +1 Mentési para Miután a játékot némi szerencsével már a megjelenés előtt egy héttel meg lehetett vásárolni, kitudódott egy-két érdekes információ is, mint például a nehézségi szintek jellemzése is. Ezek szerint összesen három fokozat került a programba, a legnehezebb változatnál pedig nemcsak a checkpointok tűnnek el, miközben ellenfeleink is fürgébbekké és erősebbekké válnak, hanem még menteni is csak a megfelelő eszköz birtokában tudunk. Hogy az mi? Ezúttal nem írógép és nem is az ahhoz tartozó szalag, hanem bizony egy magnó lesz a megoldás kulcsa, ami valljuk meg, egészen jópofa, ötletes megoldás. Persze holnaptól sokkal több mindent tudunk majd, sőt fény derül végre a tényleges minőségre is, mindenesetre mi a szerkesztőségben már nagyon várjuk a játék megjelenését, még úgy is, hogy a VR-mód egy jó darabig PS-exkluzív lesz. A január közepére helyezett időzítés kicsit fura, ahogy az is, mennyi mindent nem lőttek le a végleges játék kapcsán, de az előjelek többsége pozitív, szóval hé, miért is ne lehetne ez a rész a széria nagy visszatérése a legjobb túlélőhorrorok közé? Neked mi tetszik leginkább a Resident Evil 7-ben, miért várod a játék megjelenését? Let's block ads! (Why?) Forrás...