36 milliárd dollárt ér a PC-s játékok piaca

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2016. december 22..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,509
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Habár a mobiljátékok piaca mostanra túlnőtte a PC-s programokét, azért a számítógépes játékok világa is köszöni, de jól van, hiszen 2016-ban majdnem 40 milliárd dollárra becsülik a piac értékét.


    A Superdata Research kimutatása szerint világszinten a videojátékok piaca 91 milliárd dollárt ér, amiből a mobiljátékok hoztak össze 41 milliárd dollárt (ennek jelentős részét a Pokémon Go és a Clash Royale hozta össze), míg a második helyen a PC-s játékok állnak 36 milliárddal, főleg a free-to-play és a letölthető programoknak köszönhetően.

    A 36 milliárdból a AAA-kategóriás játékok hoztak össze 5,4 milliárdot (konzolon ezek a címek 6,6 milliárdot érnek),és ebből csak a Blizzard által idén kiadott Overwatch-t értékét 586 millió dollárra becsülik.

    Az igazán nagy pénzeket viszont nem a 60 dollárért vesztegetett játékok, hanem az olyan ingyenesen beszerezhető (free-to-play), de mikrotranzakciókat tartalmazó programok hozzák, mint a League of Legends (1,7 milliárd), a Dungeons Fighter Challenge (1,1 milliárd), a Crossfire (1,1 milliárd), a World of Tanks (400 millió) vagy éppen a Dota 2. Utóbbi mondjuk jócskán elmarad a nagy vetélytárs LoL-tól a maga „szerény" 260 millió dollárjával.

    A MOBA-játékok sikere mindenesetre töretlen, hiszen Riot Games által fejlesztett, immáron hét éves League of Legends havi bevételét átlagosan 150 millió dollárra becsülik, míg a Dota 2 nagyjából 23,4 millió dollárt képes begyűjteni minden hónapban.

    [​IMG]

    Az idén hét éves League of Legends elképesztő összegeket kaszál hónapról hónapra

    Forrás: League of Legends

    A Superdata PC-s játékvilágot összegző adatai magukba foglalják a közösségi oldalakon elérhető, az ingyenes, előfizetős és prémium játékokat, és az adatok egy része csak becslés, hiszen a legnagyobb szereplők, mint a Valve és a Riot Games általában nem hozzák nyilvánosságra a pontos bevételeiket.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...