Folytatódik Anastasia Steele és Christian Grey viszonya, de az első rész hűvös fogadtatása után az a kérdés, hogy milyen irányban? Az E.L. James könyvéből készült, 2015-ben bemutatott Szürke ötven árnyalata című filmet bár egyöntetűen lehúzták a kritikusok (mindemellett öt Arany Málnát nyert), ez nem rettentette el a nézőket. A 40 milliós költségvetésből forgatott mozi világszinten 570 millió dollárt hozott a gyártó stúdiónak és Jamesnek, aki azonban nem volt megelégedve a filmben bemutatott szex mennyiségével és minőségével. A kikerült pletykák szerint az író sokkal pornósabbra akarta venni a figurát, ezért összerúgta a port a rendezővel, aki otthagyta az egész projektet, a forgatókönyvíróval együtt. A második rész előkészítését pedig bonyolította, hogy a Christian Greyt alakító Jamie Dornan állítólag a távozását fontolgatta. Gondok tehát voltak, de végül elkészült és a mozikba került a Sötét ötven árnyalata. A Sötét ott folytatódik, ahol a Szürke abbamaradt. Anastasia Seattle-ben kap munkát egy független könyvkiadónál, és persze szenved. Hiányzik neki Christian Grey, de az nem, ahogy a férfi vele bánt. Az alávetettség, a büntetés gondolata taszítja, de amikor ismét feltűnik a zárkózott milliárdos, és új ajánlatot tesz a lánynak, Anastasia a kapcsolat folytatása mellett dönt, nem is sejtve, hogy nemcsak egy kollégája, de a múlt kísértete miatt is veszélybe kerül… A második rész megnézése után azt kell, hogy mondjam, a film nem lett sem jobb, sem rosszabb az előző résznél. A Szürke ötven árnyalata kritikámat ott fejeztem be, hogy a folytatás feladata lesz az, hogy felfedje, mitől elcseszett Christian Grey mind az ötven árnyalatában. Nos, végre-valahára ez a folyamat elkezdődött. A film bemutatja, hogy miért vágyik Grey arra, hogy nőket büntessen meg. Még akkor is, ha ez a kitárulkozási folyamat nem fejeződik be, sem Anastasia, sem a nézők számára. Egy nehéz gyermekkor, egy rossz család alapvetően befolyásolhatja a felnőttkorra kialakuló viselkedésmintákat, és azt, hogy a kapcsolataiban hogyan fog viselkedni valaki. Ennek megváltoztatása, az erőszakos hajlam csökkentésének kérdése kapcsán a pszichológusok sem képviselnek egységes álláspontot, de a Sötét ötven árnyalata ennek a bemutatására tesz kísérletet. Bár Christianben még mindig megvan a birtoklási vágy, az ismét feléje forduló, őt megérteni vágyó Anastasia miatt megpróbálja magában ezt elfojtani, vagy legalábbis csökkenteni. Mindez azonban mit sem ér, amikor korábbi alávetettje (Bella Heathcoce) feltűnik a színen. Ő azt kérdezi Anastasiatól: „Mi van benned, ami bennem nincs meg? Egy ágyban alszol a Gazdával…” És ha már az alvásról van szó. E.L. James anno a szex mennyiségét kifogásolta, így kíváncsian vártam, hogy mi lesz a Sötétben. Nemhogy nem nőtt, de inkább csökkent az erotikus jelenetek száma, ráadásul ezek még az első résznél is szemérmesebbek. Persze a kamera nem mulasztja el, hogy a legszexibb fehérneműben parádézó Dakota Johnsonon időzzön el, és a gésagolyós jelenet is bekerült a filmbe, igaz, a hölgy nézők emiatt valószínűleg csalódni fognak. A Fájdalom Vörös Szobája ebben a filmben is szerepet kap, de ezúttal közös megegyezés részeként. Ráadásul ez a jelenet tökéletes zenei aláfestést kapott, ami Anastasia érzelmeit fejezik ki (a már nem félek/bízom benned gondolatra van felfűzve a dal szövege). Mi mást mondhatnék még? A fényképezés ezúttal is nagyszerű, a zenék jók, a nevetséges párbeszédek száma csökkent (de nem tűnt el teljesen). Dakota Johnson és Jamie Dornan játéka nem nagyon változott, a többi szereplő meg egyszerűen nem kapott elég időt, hogy produkáljon valamit. Ez pedig nagy kár, mert Mrs. Robinson/Elena Lincoln (Kim Basinger), Christian korábbi dominája is csak pár jelenetben szerepel, pedig vele sokkal érdekesebbé lehetett volna tenni a filmet. 2018-ban jön a Szabadság ötven árnyalata, ami lezárja Anastasia és Christian Grey történetét, ráadásul a konfliktus garantált, mert a Sötét negatív karaktere nem felejt és bosszúra vágyik... Értékelés: 6/10 - Nézhető Let's block ads! (Why?) Forrás...