A Valve mesterséges intelligenciával szállna szembe a csalókkal

A témát ebben részben 'Hírek a játékok világából' Raptor hozta létre. Ekkor: 2017. február 16..

  1. Raptor /

    Csatlakozott:
    2012. június 09.
    Hozzászólások:
    11,489
    Kapott lájkok:
    103
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    valahol
    Lakhely :
    A főld nevü bolygón
    A csalók rengeteg online játékban gondot okoznak, kiváltképpen a kompetitív játékokban – sajnos a tisztességes versengés sokaknak nem annyira fontos, mint a győzelem. A fejlesztők rengetegféle trükköt alkalmaznak azért, hogy az ilyen játékosokat kigyomlálja. Van csapat, ami igen szigorúan a csalókat örökre kitiltja. Mások a kihasználható hibákat próbálják folyamatosan orvosolni, és van olyan, mint a Valve, ami úgy tűnik, a mesterséges intelligenciát vetné be, ha tehetné.

    A Counter-Strike: Global Offensive Reddit-oldalán kérdeztek rá a fejlesztőknél, hogy miért nem használnak a csalók kiszűrésére automatikusan detektáló spinbotot, ami szimplán agyonlőné a játékban a csalókat. Más azt is hozzáfűzte, hogy nem lehet nehéz szupergyorsasággal és szuperpontossággal bíró játékosokat felismerni.

    A Valve nem így látja. Először is szerintük egy ilyen spinbot versengést eredményezne a fejlesztők és a csalók között. Az utóbbiak megpróbálnák kijátszani a védelmet, és az így született megoldásokra a fejlesztőknek újfent ki kéne találniuk valamit. A probléma nem szűnne meg, folyamatosan visszatérne, és egyre nehezebb lenne védekezni ellene. Viszont az elgondolással ötlet szinten ők is foglalkoztak.

    A Valve, ha tehetné, egy mechanikus tanulásra képes, tanítható, folyamatosan átképezhető osztályozóprogramot alkotna, ami képes megkülönböztetni egy csalót egy kivételes tehetségű játékostól. A probléma az, hogy játékosok adatainak folyamatos elemzése, osztályozása és a tanulás folyamata meglehetősen hardverigényes feladat, pláne, ha még hozzávesszük, hogy egy gyanús játékost a többi játékos „szemén át”, akár több mérkőzésen keresztül szemmel kell tartania a programnak. Éppen ezért nem futhat a játék szerverén, hogy ne terhelje le azt.

    És ennek a programnak nem kisebb feladata lenne, mint elemezni, feldolgozni és kiértékelni naponta legalább egymillió mérkőzést – jelenleg ugyanis ennyi meccs zajlik nap mint nap a CS:GO-ban. Ehhez pedig olyan számítógép kellene, amit egy több ezer magos CPU hajt meg. És az ötlet nagyjából ezen a ponton bukik el, merthogy ilyen gép nem igazán van a birtokukban.

    A Valve-szóvívője viszont viccesen megjegyezte, hogy már kitaláltak valami hasonló rendszert, aminek egy korai változatát a Blizzard is átültette az Overwatch-ba. Ez az intelligencia nem más, mint egy önszabályozó közösség, ami elkötelezte magát amellett, hogy felülvizsgálja a csalással kapcsolatos bejelentéseket. A Valve szerint jelenleg ez a legjobb, legmegbízhatóbb „mesterséges intelligencia”, amit bevethetnek a csalók ellen.

    [​IMG]

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...