A horror műfajában már sok mindenre volt lehetőségünk, kísérleteket és szörnyekkel teli víziókat élhettünk túl (vagy halhattunk bele ezekbe), ám egy helyre ritkán merészkedtünk egy teljes játék erejéig: a Pokolba. A szeptemberi számunkban már alapjaiban bemutatott Agony azonban pontosan ide vezeti el a játékosokat, méghozzá nem is akármilyen formában. A kilenc főt számláló, egyébként veteránokat is tartalmazó Madmind Studio alkotása első ránézésre egy szimpla sétaszimulátor némi beteges külső és tartalom társaságában, ám az már az első beharangozók után is sejthető volt, hogy a produkció ennél többet is bír a koncepció terén. Nagy örömmel vetettem hát bele magam a kiadótól kapott steames demóba, ami a Kickstarter-kampánynak hála került elő, hogy saját tapasztalataimról számoljak be honlapunk olvasóinak. Lelki válság Érdekes módon indít a próbaverzió, avagy egy megkínzott, vegetáló, fejét zsákkal eltakaró ember felett, amikor is az AD és W gombokkal lehet megszállni az így rendelkezésre álló gazdatestet. A feladat egyszerű, gyorsan meg is van, így lehetőségem van alaposan körbenézni, pláne, hogy nem kerget a tatár, a közelben semmilyen veszélyforrás nem leselkedik a gyanútlan látogatóra. Persze ettől függetlenül feláll minden szőrszál a hátamon, mikor az emberi csontokból felépített szerkezeteket, a letépett lábakkal, karokkal, torzókkal kikövezett lépcsősort vizslatom. Van némi élet is a karakteremhez hasonló alakok képében, de a demó még nem tartalmazza a lehetséges dialógusokat, így hiába nyomkodom az interakcióért felelős E-t, semmi nem történik. Szóval egyetlen irány van, az előre, ami egy kör alakú helyiségbe vezet, ott pedig megelevenednek a rémálmok. Energiafoszlányok cikáznak villám módjára, hatalmas, fogakkal teli ajtószerű szájak nyílnak és csukódnak be, a közelben pedig egy női mellekkel, patákkal és fogakkal teli, ketté vált fejjel megáldott démon kérődzik valamin. Az intelemre nem figyelve véletlenül hangosabb vagyok a kelleténél, aminek hatására a szörnyeteg meglódul, majd pillanatok alatt kitépi a szívem, betapossa a testem a gusztustalan, organikus hulladékkal teli padlóba, hogy lelkemmel új testre vadásszak. Fél óra rémálom Innentől óvatosabb vagyok. Leguggolva halkabb a közlekedés, ha pedig a lélegzetem is visszatartom, akkor egy démon sem veszi észre a jelenlétem, így ezt a két technikát alkalmazva könnyebb bejárni a terepet. Persze el is lehet bújni, ahogy azt a műfajtól (Amnesia és a több) megszoktuk, sőt ha fáklyára lelünk, azzal nemcsak az itt-ott megjelenő rovarokat hajthatjuk el, hanem ajtókat is felégethetünk, továbbá a lángoló fadarabot elhajítva a démonok figyelmét is el lehet terelni. Így járok el én is, aminek eredményeként már két szintet is megtettem. Időnként felborulnak a fizika törtvényei, így a falakon is lehet mászkálni, máskor fura víziókat látok – például egy emberről, aki falat épít, de úgy, hogy abba egy csecsemőt is berak; máskor meg egy újabb fajtájú démon csapkodja a szenvedő embereket; megint máskor egy nagyon furcsa testfelépítésű szörnyeteg támad meg a falakon rohanva és ugrálva. Az egész egy nagy rémálom, mire pedig leérek a központi terület mélyére, ahol a feladatként jelölt kiláncolt démon várja, hogy megszálljam, máris eltelt fél óra, ami óráknak tűnt az átéltek miatt. Fura sétaszimulátor, pokoli túra A demó alapján az Agony valóban sétaszimulátor, ami tényleg merít a korábbi sikerekből. Többfajta démon elől kell elrejtőzni és menekülni, túljárni azok eszén, de halál esetén sincs nagy gond, elvégre amikor lelkemet nem rabolta el a Pokol fura ura, akkor nyugodtan kereshettem más gazdatestet. A fedetlen keblű női alakok, a démonok pedig elvileg egyaránt lehetnek áldozatai a játékosnak, persze egyiket egyszerűbb, míg másikat már nehezebb megszállni. Ez pedig általában más lehetőségeket is hoz majd a teljes játékban. A dialógusok is váratnak magukra, ellenben már most keresni kell a szimbólumokat, amik aztán a továbbjutást segítik, ezért érdemes alaposan körbenézni. Persze azon túl, hogy a dizájn miatt személy szerint csak kapkodtam a fejem, és minden helyiségben perceket időztem azért, hogy mindent jó alaposan megszemléljek. Azt még nem tudom, hogy egy több órás kaland mennyire lesz változatos, izgalmas és rémisztő ebben a világban, azonban azt már most megerősíthetem, hogy látványvilága miatt az Agony a 2017-es év egyik emlékezetes kalandjává válhat majd. Remélem, a játékmenet is felnő ehhez a minőséghez. A steames demót a PlayWay szolgáltatta számunkra, köszönjük! Let's block ads! (Why?) Forrás...