Megjelenés: 2007 március 28 Történet: A "Második Tiberium háború" (Second Tiberium War) során a Nod karizmatikus vezetője, Kane ismét megmenekül a haláltól, igaz, súlyosan károsodott testét a CABAL kiborgjai megkaparítják, és létfenntartó berendezésekre kapcsolva hagyják gyógyulni. Az emberi faj kipusztítását kitervelő mesterséges szuper-intelligencia haderejét a GDI és a Nod közös erővel elsöpörte a Tűzvihar-krízisként (Firestorm Crisis) ismert háború során, ám annak központi része fennmaradt, és a "Prófétával" való egyesüléssel egy új intelligencia jött létre.A GDI az ellensége szétziláltságát felismerve jelentősen csökkenteni kezdte a hadseregre fordított általános kiadásokat, hogy a bolygót súlyosan megfertőző földönkívüli ásvány, a tiberium terjeszkedése elleni kampányra illetve a emberek életkörülményein való javítására fordítsa erőforrásait. A GDI tudósai a Föld állapotát kutatva kénytelenek lettek három zónára felosztani a szárazföldet; a kék zóna (Blue Zone) többnyire a GDI védelme alatt álló, biztonságosnak ítélt lakható övezetek, az emberi civilizáció utolsó fellegvárai. A sárga zóna (Yellow Zone) területeire már sokkal inkább a harmadik világbeli életkörülmények a jellemzők, tiberium-fertőzöttsége is jelentős, a vörös zóna (Red Zone) pedig a legveszélyesebb területek, közönséges ember számára az ottani túlélés a megfelelő védőfelszerelés hiányában lehetetlen.A GDI a védelmi források növeléséért kampányoló csekély politikai kisebbség hangjára ügyet sem vett, és az újraegyesülő Nod a sárga zónák lakosságát próbálja maga mögé állítani. Eközben a naprendszer határán egy földönkívüli faj űrflottája egyenesen a Föld felé tart. Rövid leírás: Története kezdetben a GDI és Nod újra fellángolt csatáiról szól, ám az új faj, a Scrin megjelenése átírja az ismert játékszabályokat, így hozva el a "Harmadik Tiberium háború" (Third Tiberium War) néven ismert globális kiterjedésű összeütközések két éves sorozatát. A Tiberium Wars a Command & Conquer-sorozat korábban megjelent részeiből merítve további meghatározó újdonságot hozott.Mind a három oldal rendelkezik u.n. támogató erőkkel (support power), amelyek a taktikai lehetőségek széles skáláján belül nyújthatnak komoly támogatást a térkép bármely pontján; egyesek a hadsereg ütőképességét vagy túlélését növelik, mások a gazdaságot élénkíthetik vagy pedig a felderítést szolgálják. Sok épület szolgáltat egy vagy több támogató erőt, és addig használhatóak fel, amíg a játékos rendelkezik a megfelelő épülettel és a lehívásához szükséges azonnal levonható kredittel. A szükséges kredit és az újrahasználhatósági idő az adott támogató erő taktikai súlyával nagyjából arányos, ám nem lehet több ilyen erőt nyújtó épület felhúzásával tölteteket képezni, illetve csökkenteni a kreditköltség avagy újratöltési időt. A szuper-fegyverek természetesen mentesülnek a kreditigénytől, ám a tulajdonos birtokában továbbra is csak egy ilyen struktúra lehet.Megjelentek a fejlesztések (upgrade). A fejlesztéseket az erre szakosodott kutatóépületek nyújtják, amelyek a megfelelő technológiai szint függvényében jutatnak hozzá potenciális fejlesztésekhez. A fejlesztések kreditköltségét nem egy összegben, hanem fokozatosan vonja le a meglévő kreditkészletből. A fejlesztés befejezésével a fejlesztett egység vagy épület módosítása végleges, így tehát –szemben a támogató erőkkel- a kutatást lebonyolító épület lerombolása után is megmarad. Két fajta fejlesztés van; a passzív, amely állandóan kifejti a hatását és a képességet aktiváló, amelyet pedig engedélyezi az egység vagy épület egyedi képességének használatát.A három oldal által kiképzett mérnök egységek számára jelentősen kibővült az elfoglalható civil technológiai épületek száma: Például a Tiberium Spike ("Tiberiumtüske") a föld alatti tiberium-rétegek bányászatával és feldolgozásával állandó bevételi forrást nyújt. Az EMP Control Center ("EMI irányító központ") segítségével jármű- és épületbénító csapást lehet mérni a térkép bármely pontjára. A Defensive Tower ("Védelmi torony") pedig erőteljes statikus védelmet nyújt.A Tiberium Wars látványáért az erősen továbbfejlesztett SAGE motor felel. Ezt a grafikai motort korábbi videojáték, a Command and conquer: Generals esetében használták.A játék zenei anyagát Steve Jablonsky készítette Trevor Morris-sal közösen.A korábbi C&C videojátékok alatt megszólaló zenékért felelős Frank Klepacki a Petroglyph Games videojáték-kiadóhoz szerződött.A játék hangulata a sötét grafia és hangzás teszi erősen poszt-apokaliptikussá,a kék zónán túli vidékek egyre lepusztultabbak,sivárabbak,miközben a tiberium megállíthatatlanul formálja át a világ arculatát. Gépigény: CPU: Intel P4 2.0 GHz or AMD Athlon 2000+ for Windows XP / Intel P4 2.2 GHz or AMD Athlon 2200+ for Windows Vista (Single Core) RAM: 512 MB RAM for Windows XP / 1 GB for Windows Vista GPU: GeForce4, ATI Radeon 8500 or greater, 64 MB 3D Graphics card with Hardware Transform and Lighting (T&L) Capability DX: DirectX 9.0c OS: Windows XP or Windows Vista Trailer: View: https://www.youtube.com/watch?v=gCimGS7I1UQ Gameplay: View: https://www.youtube.com/watch?v=7ASspMLO30c