Ennyi pénz van a PC-s játékok mikrotranzakcióiban

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2017. november 24..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,509
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Pár év alatt megduplázódott a free-to-play játékok bevétele.


    Az elmúlt hetekben mi is elég sokat foglalkoztunk a számítógépes játékokban futótűzként terjedő mikrotranzakciókkal, egész pontosan a teljes árú játékokban felbukkant loot box rendszerrel. A kiadók szerint a mikrotranzakciós monetizálásra már ezekben a címekben is szükség van, hiszen kilőttek a fejlesztési költségek, a játékok árait viszont pszichológiai és anyagi okokból nem emelhetik meg, így alternatív módon kell bevételhez jutniuk.

    [​IMG]
    Forrás: Picture-Alliance/AFP/Jens Kalaene

    Már a mobilos játékokkal szerzett tapasztalatok alapján is nyilvánvaló volt, hogy a mikrotranzakciós üzleti modell egy igazi aranybánya, most pedig a SuperData (via Gamasutra) piacelemző cég jóvoltából végre kiderült, hogy miként muzsikál a számítógépes játékok piacán a rendszer.

    Elég jól: a free-to-play játékok 2012-ben még 11 milliárd dollár bevételt hoztak a kiadók konyhájára, ám az idei évben

    az összeg már elérheti a 22 milliárd dollárt.

    Ezen felül az idei évben a fizetős játékok eladásaiból bejöhet még 8 milliárd dollár, a bennük lévő mikrotranzakciókból és a hozzájuk készült kiegészítőkből (pl.: Season Pass, DLC) pedig további 5 milliárd dollár. Összehasonlítási alapul 2012-ben 5 milliárd dollár származott a játékok eladásából, a DLC – mikrotranzakció vonal pedig 2 milliárd dollárt hozott.

    TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

    Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...