Ezért nem lett Doom 4, és ezért készült el helyette a Doom reboot

A témát ebben részben 'Hírek a játékok világából' Raptor hozta létre. Ekkor: 2016. december 13..

  1. Raptor /

    Csatlakozott:
    2012. június 09.
    Hozzászólások:
    11,489
    Kapott lájkok:
    103
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    valahol
    Lakhely :
    A főld nevü bolygón
    [​IMG]

    Az id Software fejlesztői megint arról beszéltek, hogy végül miért nem ragaszkodtak a Doom 4 eredeti terveihez. A Noclip csatornáján egy friss videóban Kevin Cloud, az id Software egyik designere szólalt meg a témával kapcsolatban, aki ráadásul számos fontos kreatív kérdésről hozott döntést a játék fejlesztése során, így nem áll távol tőle ez a kérdéskör.

    Szerinte a Doom 4 nem érződött igazán Doomnak, sem történetében, sem a játék egészét tekintve. Az általuk kikövezett, új irányt járva már nem érezték úgy, hogy egy igazán erős Doom fog születni a negyedik epizód fejlesztésének végén, és úgy gondolták, hogy a széria rajongói sem ezt a játékot szeretnék. A Doom 4 egyik alappillére az volt, hogy elérje azt, hogy a játékos elkezdjen kötődni a program által lefektetett világhoz, továbbá az azt benépesítő lakókhoz.

    Marty Stratton (producer) elismerte azt, hogy a játénak volt egyfajta „Call of Doom” érzete, vagyis túlságosan hasonlított a Doom-játékoktól teljesen elütő Call of Duty-játékokhoz. Sokkal több átvezető volt benne annál, mint amennyit a sorozatban korábban megszoktunk, továbbá a (földön játszódó) történet, és a karakterek szerepe is hangsúlyosabb volt, mint az elődökben. A Doom 4 egy egészen más megközelítést képviselt a sorozat régebbi tagjaival szemben.


    Stratton szerint a Doom 4-ben hihetetlen értékek rejlettek, de nem keltett Doomtól elvárt összhatást. A játék korai szakasza javarészt a fedezékek megfelelő használatából, és a zombikkal való küzdelemből állt. Elmondása szerint ez egy önmagából kifordult, de újdonsággal teli Doom volt, filmszerű hatással és rengeteg előre megírt eseménnyel. Hugo Martin kreatív igazgató véleménye alapján a játék fantasztikus és egyúttal reális is volt, mivel a pokol démonai által elkövetett megszállás, világunkra gyakorolt globális hatásait is bemutatta.

    2014-ben a csapat már beszélt a játék törléséről, akkor stúdió igazgatója (Tim Willits) azt nyilatkozta, hogy a negyedik epizódból hiányzott a szenvedély által hagyott nyom, és a lélek. Ez nem azt jelenti, hogy a program művészeti oldala, vagy programozói megvalósítása lenne rossz, hanem minden játéknak van lelke, egy megfoghatatlan kisugárzása, egyénisége. A Rage-nek is volt, a Doom 4-nek viszont nem. Hiányzott belőle az a bizonyos, id Software szellemisége által hagyott különleges, megfogalmazhatatlan lenyomat, amit a cég többi játéka magán hordozott . A játék 2013-as törlése után a fejlesztés előröl kezdődött, melynek eredménye az idén megismert Doom lett.



    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...