Sarah Jessica Parker a Válásban ismét szívzűrök közepette találja magát. Az HBO új sorozatával kapcsolatban nagyon erős a déjà vu, de legyen bármennyire ikonikus, azért a Szex és New Yorktól is el lehet szakadni. Szigorú, mégis valamiféle zord módon érzelemmentes középkorú férfi tart szépítkező felesége arca elé egy kávésdobozt – azt állítja, az imént szart bele a garázsban, mert húsz percen át nem jutott be az asszony miatt a fürdőbe. A Válás című, első körben tízrészes sitcom elég erősen kezdődik, és a továbbiakban sem hiányoznak belőle az ehhez hasonló „ha igaz lenne, az nagyon durva lenne”-szituációk. Például amikor a főhős, Frances és férje, Robert egy baráti házaspárnál járnak vendégségben, ahol a háziasszony épp saját születésnapján robbantja a bombát, miszerint annyira elege van már a férjéből, hogy legszívesebben inkább lepuffantaná, sőt meg is próbálja – és nem rajta múlik, hogy a golyó végül nem ér célba (bár az áldozat végül így is, úgy is kifekszik). Forrás: HBO A traumát Francesék kétféleképpen dolgozzák fel: míg a férfi – akit amúgy szintén majdnem eltalál egy golyó a lövöldözésben – inkább úgy érzi, a korábbi eltávolodás után most egy kicsit jobban összekovácsolódhatnak, a feleség bejelenti, hogy válni akar. De ez még csak az első dominó a sorban, különben miért is szólna egy egész sorozat egy kapcsolat befejezéséről? És nem mondhatnánk, hogy az alkotóknak nem lenne elég muníciójuk: így történhet, hogy a magát mégis meggondoló, a válást visszacsináló Frances az epizód végén két szék (két nem túl támogató férfi) közül a pad alatt találja magát, és mégiscsak válófélben lévő nővé válik – aki mellett persze ott vannak a jó fej barátnők. Forrás: HBO Ezen a fronton megint csak erős Szex és New York-déjà vut érezhetünk, de a Válás-nak sikerül elszakadni az ikonikus csajsorozattól; elsősorban Sarah Jessica Parkernek köszönhetően, akiről egy pillanatig nem jut eszünkbe Carrie Bradshaw – inkább egy bizonytalan, nem épp a legboldogabb középkorú anyuka, aki még jóval negyven fölött is keresi magát, és még nem adta fel a reményt, hogy talán meg is találja. Ami viszont nem stimmel annyira a sorozatban, az az, hogy az ötletgazdák sitcomhosszban, mindössze fél órában képzelték el a cselekményt. Habár a Válás egyértelműen akasztófahumorral dolgozik, nem a poénokra van felhúzva, és mégiscsak egy erős dráma a magja, ami már csak a karakterek mélyebb kidolgozása miatt is igényelte volna a hosszabb formát. De az is lehet, hogy az alkotók apránként akarnak majd építkezni – az október 10-én adásba került első rész végső csattanója után ezt minden néző meglehetős izgalommal várhatja. 2016 őszi pilotkritikáink: Halálos fegyver-sorozat Ördögűző-sorozat Designated Survivor KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Let's block ads! (Why?) Forrás...