A Far Cry 5 más lesz, mint a többi rész: a játék témája már eleve sokaknál kihúzta a gyufát, de nem csak ilyen téren volt (a mai nagy kiadókhoz mérten) bátor a Ubisoft, hanem a játékmeneten is eszközöltek komoly változtatásokat. Nem lesz benne minitérkép, tornyokra sem kell majd felmásznunk, továbbá a kooperatív mód sem lesz kifizetődő minden játékosnak, mivel így csak az a játékos fog előrehaladást elérni a kampányban, aki a „házigazda” (host) volt a közös lövöldözés során. Szóval csatlakozhatsz a barátodhoz, segíthetsz az ellenfelek aprításában és a jutalmad egy marék semmi lesz, ha pedig egy cimborád csatlakozik a játékodhoz és segít neked, akkor ő is ilyen bőkezű nyereményt érdemelhet ki magának (már most elment egy kicsit a kedvem a co-op játékmódtól). Viszont úgy vélem, hogy jó irányba halad ezzel a sorozat, mert így talán már nem lesz olyan könnyű, bárki által játszható, könnyed és áramvonalas a játék. Nem jár majd a semmiért jutalom, nem esik minden egyből az ölünkbe. És hogy minek köszönhetjük ezeket a kellemes, felfedezésre és figyelemre buzdító újdonságokat? Azért, mert a Far Cry 4-et azzal vádolták, hogy az gyakorlatilag a harmadik rész újrakiadása, ami lényegében igaz is volt. Így a Ubisoft érezte, hogy fel kell majd valamivel a dobni mind a cselekményt, mind a játékmenetet, különben úgy megfárad a széria, mint korábban az Assassin’s Creed, ezt pedig a francia cég sem szeretné. Drew Holmes, a játék vezető írójának elmondása alapján megpróbálják majd kikerülni a nyílt világú felépítés általános történetmesélési csapdáit is. Let's block ads! (Why?) Forrás...