Interjú Kalocsai Balázzsal, a GTA: Vice City Remastered trailer készítőjével

A témát ebben részben 'Hírek a játékok világából' Raptor hozta létre. Ekkor: 2016. november 30..

  1. Raptor /

    Csatlakozott:
    2012. június 09.
    Hozzászólások:
    11,489
    Kapott lájkok:
    103
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    valahol
    Lakhely :
    A főld nevü bolygón
    Meginterjúvoltuk Kalocsai Balázst, a GTA: Vice City Remastered fan-made trailer és megannyi retro hangulatú videó készítőjét.


    November elején járta be az internetet a GTA: Vice City Remastered igen jól sikerült fan-made trailere (lejjebb megtekinthetitek), ami a Majami Hiroz: Welcome to the '80s nevű Youtube-csatornáról származott. A csatornán sok-sok, a mai videojátékokat 8 bites köntösbe bújtató videót találhattok, közte a Watch Dogsszal, a Mass Effecttel, a Far Cry 3: Blood Dragonnal és persze a GTA: Vice City-vel.

    Mind e mögött egy magyar alkotó, 3D grafikus és zenész, Kalocsai Balács áll, akivel a GTA: Vice City Remastered trailerről és a retro-videóiról beszélgettünk.


    [​IMG]

    Mesélj kicsit magadról. Ki vagy, honnan jöttél, hová tartasz? Ki az az ember, aki megalkotta ezt a remekbeszabott GTA-videót?

    Balázs vagyok, a hétköznapokban (és a szabadidőm egy szeletében is) 3D grafikus, zenész, illetve Rockstar-fan a nyolcvanas évek második feléből – ez a tömör verzió.

    A Majami Hiroz: Welcome to the '80s Youtube-csatorna 2011 óta működik, és ahogy látom, a ’80-as éveken túl Miami és a C64 a központi téma. Áruld el, hogyan köt ki ez a három téma egy csatornán?

    Az egészet anno a Vice City bevezetőjének legeleje ihlette, ahol egy képzeletbeli Commodore 64-es képernyőn töltődik be a játék. Ekkor vetődött fel bennem, hogy milyen jó poén lenne modern játékokat régi pixeles grafikával elképzelni animációk formájában. Ezekhez közben társult még pár hasonszőrű animációs ötlet, a régi játékokkal játszó, mérgelődő Tony Montanatól kezdve a játékelemző rajzfilm-Schwarzeneggerig. Így nőtt meg egy bizarr retro-masszává a csatornám.

    Hogyan döntöd el, hogy melyik játék kerül át 8-bitre? Gondolom, fontos, hogy neked is tetsszen, de közrejátszik a választásban teszem azt, technikai szempont? Megvalósítás, ilyesmi.

    Csak olyanokat tudok hitelesen megcsinálni, amiket magam is végigjátszottam legalább egyszer. Lehet persze még meg nem jelent címről is szó, amit nagyon várok és/vagy sokat olvastam róla. Így könnyebb belerakni apró részleteket, poénokat, akár az eredetihez hasonló 8-bitesített zenét.

    Elég nagy munka lehet egy ilyet elkészíteni. Mennyi időt vesz igénybe?

    Két-három héttől akár hét-három hónapig is terjedhet, szabadidőtől és a motiváció esetleges ingadozásától függően.




    A Vice City videót látványosan eltér a 8 bites videóktól, ugyanakkor ebben is ott a retro. Honnan jött az ötlet, hogy készítesz egy ilyen fan-made remasterelt trailert?

    Tavasszal kifogytam a 3D-grafikusi hobbiprojektekből és egy kísérletezés során rájöttem, hogy a Vice City modelljeit és környezeti elemeit be lehet importálni a programba, melyet a legtöbbet használok munkáim során (a 3D Studio Max-ról van szó). Innentől teljesen egyértelművé vált számomra, hogy ebből előbb-utóbb egy videónak kell lennie. Ilyenkor beindul a kreativitásért felelő agyféltek, és képtelenség leállítani.

    Ha már itt járunk, kis kitérőként meg kell kérdeznem, mi a véleményed a remasterekről? Manapság már a csapból folyó víz is remasterelt.

    Sok játékra úgy tekintek, mint művészeti alkotásra, szóval én nem bánom, ha régebbi klasszikusokat adott esetben kicsit felújítva elérhetővé tesznek a mostani platformokon, ezáltal jobban konzerválva őket az „örökkévalóságnak”. Viszont a remaster kiadások ár/érték aránya nem mindig tetszik.

    Nehezebb volt ezt összedobni a Vice City videót, mint a többi videódat? Az ember azt gondolja, hogy a 8-bites megvalósítás könnyebb, de hallottam már, hogy az animációban néha az egyszerűbb a nehezebb.

    Annak ellenére, hogy „hozott anyagból” dolgoztam, ez tartott eddig a legtovább, ha napi nyolc órában dolgoztam volna rajta, akkor is majdnem egy hónap lett volna. Áprilisban kezdtem és októberben lett kész, ez a hat hónap még a legbonyolultabb 8-bites (talán a Blood Dragonos) videó rekordját is megdöntötte.

    Bár a Vice City-t idézi meg igen jól a videó, a vágásnak köszönhetően nekem a Max Payne 3 is beugrott. Hangulatát tekintve a két játék hasonló. Merítettél onnan ihletet?

    Igen, tetszenek a Max Payne 3 vágási trükkjei (melyeket egyébként Tony Scott munkái ihlettek), gondoltam, kicsit felszínezve még akár passzolhat is a nyolcvanas évekbeli hangulathoz.




    Igen nagy sikert aratott a videó, már több mint 8,5 ezren látták. Gondoltad volna, hogy ilyen népszerű lesz a videó?

    Az utóbbi években nagyjából kitapasztaltam, hogy mely ötletek eredményeznek népszerűbb videókat, szóval sejtettem, hogy sokan megosztják majd ezt. Arra viszont nem számítottam, hogy két hét alatt a legnézettebb videómmá növi ki magát.

    A Rockstar nem keresett meg, teszem azt egy gratuláló levéllel?

    Nem szokásuk az ilyesmi, pláne, hogy a legszűkszavúbb stúdiók egyike az övék. De előfordult már, hogy a Facebook oldalukra és a Rockstar Newswire-re is kiposztolták egy-egy munkám, ez megtisztelő gesztus volt.

    Örülnél egy GTA: Vice City remasternek?

    Ahhoz sajnos már túl öreg, hogy egy remaster segíthetne rajta, a grafika és az irányítás terén egyaránt. De a GTA VI igazán játszódhatna egy jelenkori Vice City-ben, annak örülnék.

    Mik a jövőbeli tervek? Számíthatunk hasonszőrű videókra, vagy inkább most valami újjal próbálkozol meg?

    A videó népszerűsége miatt 99% az esélye, hogy jövőre, a GTA: Vice City 15 éves évfordulójára csinálok valami hasonlót, de még nincs konkrét tervem.

    [​IMG]

    Köszönjük az interjút!


    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...