Lesújtott a kaszás, de miért pont rá?

A témát ebben részben 'Hírek a játékok világából' Raptor hozta létre. Ekkor: 2017. január 10..

  1. Raptor /

    Csatlakozott:
    2012. június 09.
    Hozzászólások:
    11,489
    Kapott lájkok:
    103
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    valahol
    Lakhely :
    A főld nevü bolygón
    Sok játékot kaszáltak el az évek során, és sokukért nem kár. Most viszont olyan programokat szedtünk össze, amiért fájhat a szívünk.


    Az a fránya Kaszás. Eljön emberért, sorozatokért, és olykor még fejlesztés alatt álló videojátékokért is. Persze mi valószínűleg csak a töredékét ismerjük azoknak a programoknak, amiket a fejlesztés korai szakaszában, a bejelentés előtt lőttek le. Viszont több olyan is akadt, amiről nem csak hallottunk, hanem egyenesen vártuk. Legfrissebb ilyen halottunk a Scalebound, amit alig egy napja állított le a Microsoft hosszú huzavona után.

    Az okok egy fejlesztés alatt álló program törlésére sokfélék lehetnek, de sok esetben ezektől mi, felhasználók sosem szerzünk tudomást. A Scaleboundnál például hivatalosan semmit sem közöltek, de hallhattunk olyan pletykákat, hogy a Platinum Games és a Microsoft között megromlott a viszony, illetve a fejlesztés sem haladt semerre. A Doom 4 esetében az id Software és a Bethesda is megegyezett abban, hogy rossz volt a koncepció. A Star Wars: Battlefront 3-nál inkább a kiadó és a fejlesztő közt megromló kapcsolat játszott közre. A Star Wars 1313 törlését pedig az okozta, hogy George Lucas eladta stúdióuniverzumát a Disneynek, aminél nem láttak fantáziát a játékban.

    Ok tehát akad bőven, de mi most nem az okokról akarok listát írni, hanem azokról a játékokról, amiktől fájó szívvel kellett elbúcsúznunk.

    Scalebound (2013-2017)


    Ha már a Scalebound a legfrissebb áldozat – szegény még ki sem hűlt –, emlékezzünk meg róla elsőként. A Platinum Games égisze alatt készülő játék meglehetősen szokatlan, még 2006-ban kiötlött, de aztán a Bayonetta miatt félretett koncepciójával hívta fel magára a figyelmet. Ebben a kardozós akciójátékban ugyanis egy mágikus képességekkel megáldott, harc közben fejhallgatón át zenét hallgató, sárkánykezű srácot alakíthattunk volna, akinek kedvenc háziállata egy sárkány. Nem, ez nem az Így neveled a sárkányodat játékváltozata, noha Drew és „kis” kedvence, Thuban között a kapcsolat legalább olyan mókásnak tűnt, mint Hablaty és Fogatlan között.

    A kikerült játékmenet-videók alapján a Scalebound egy igen csak akció dús, de mindenekfelett rettentően látványos játék lett volna. Nem csoda, hogy a 2014-es bejelentéskor még úgy gondolták, hogy az Xbox One egyik legszebb címe lehet. Még innét, 2017-ből visszatekintve sem mondhatjuk rá, hogy ronda, de játszani sajnos már sosem játszhatunk vele.

    [​IMG]
    Fable Legends (2012-2016)


    A Fable Legends sem régi áldozat, hiszen tavaly áprilisban vitte el a kaszás, amikor a Microsoft úgy döntött, bezárja a játékot fejlesztő Lionhead Studiost, és törli a programot. Sajnos annyira ragaszkodtak a Fable IP-hez, hogy az érdeklődő vásárlókat is elhajtották.

    Ugyan én magam sohasem játszottam a Fable-játékokkal, de tudom, hogy sokak számára nagyon nagy kedvenc ez az univerzum. A Legends egy négyfős kooperatív élményre koncentráló, de egymagunkban is játszható program lett volna. Barbárszerű figurák, lovagok, íjászok és mágusok szerepkörébe bújhattunk volna bele, hogy elbánjunk az Albiont terrorizáló gonosszal, akit szintén egy játékos alakíthatott volna, hogy madártávlatból kommandírozhasson szörnyű seregét, és csapdákat állítson a hősök elé. De ahogy a sok „volna” is mutatja, ez sem fog már bekövetkezni.

    És itt érdemes még megemlítenünk, hogy a Legends-szel együtt a szintén fejlesztés alatt álló Fable 4 is ment a levesbe. Erről viszont épp csak hallottunk. Az alapján komorabb, komolyabb lett volna elődeinél, a világkép is a viktoriánus kort idézte.

    [​IMG]
    Prey 2 (2006-2014)


    No, ahogy azt már ti is bizonyára tudjátok, a Prey 2 története igencsak kacifántos. Már az első játék fejlesztése sem volt leányálom, hiszen 11 év alatt sikerült játékká formálni. A Prey 2-t 2006-ban jelentették be, közvetlen az első rész megjelenése után. A fejlesztést még a 3D Realms égisze alatt az első Prey-t is jegyző Human Head Studios kezdte el, aztán a jogok a Radar Grouphoz kerültek, onnan pedig a Zenimx kezébe, ami lepasszolta az IP-t leányvállalatának, a Bethesdának. A fejlesztés folytatódott, elkezdődött vagy újrakezdődött – kicsit homályos a kép ezen a téren, de az biztos, hogy 2011-ben a Bethesda újra bejelentette a játékot, amiről hivatalosan legközelebb 2014-ben hallottunk, a törlés tényének közlésekor. Közben még az a pletyka is felröppent, hogy a fejlesztést átvette az Arkane Studios vagy az Obsidian Entertainment.

    Hogy miért fáj a szívünk a Prey 2-ért? Nos, ezúttal is a koncepció miatt, ugyanis míg az első Prey egy piszok rövid, cső-FPS lett, addig a folytatás nyílt világú sci-fi lövöldének ígérkezett, amiben az idegenek Exodus nevű világán alakíthattunk volna egy fejvadászt. A képek és a videók egy nagyon jó játékot festették le, de sajnos az elégett a fejlesztői pokolban. Öröm az ürümben, hogy ennek ellenére lesz új Prey, méghozzá az említett Arkane Studios csapatától. Ez viszont teljesen más koncepciót követ, és rebootnak szánják.

    [​IMG]
    Silent Hills (2012-2015)


    Talán a listán szereplő játékok közül a Silent Hills törlése a legtragikusabb, hiszen a játék kukázásával egyidejűleg a Konami megvált Kodzsima Hideótól is. Pedig minden olyan jól indult. A projektben részt vett Kodzsima mellett Guillermo del Toro, Norman Reedus, és a sorozat zeneszerzője, Jamaoka Akira. A PSN-re felkerült a játszható teaser (azaz Playable Teaser, röviden: P. T.), ami igen gyorsan belopta magát a rajongók szívébe (és azóta például a Capcom is meglovagolta a dolgot a Resident Evil 7 demójával), aztán puff… A Konami törölte a projektet, a P. T.-t teljesen eltűntette, Kodzsimától meg ocsmány módon megvált.

    Az egészben az az érdekes, hogy magáról a Silent Hillsről semmit sem tudunk. Már a P. T. végére is ki volt írva, hogy a demónak semmi köze a játékhoz, 2014 decemberében pedig konkrétan értesültünk róla, hogy a program még sehol sem járt – akkoriban a Kojima Productionst éppen a Metal Gear Solid 5 kötötte le, a Silent Hillsnek csak a befejezése után álltak volna igazán neki. Mégis, a P. T., valamint a projektben résztvevők személye miatt méretes rajongótábor alakult ki a játék körül, és valóban érdekes lett volna látni, mivé fejlődött volna ez a program, ha a Konaminál nem bolondulnak meg.



    Star Wars 1313 (2012-2013)


    Egy Star Wars-játék, ami nem csak, hogy szép, de a főszereplője a filmekben nem sok szerepet vállaló, ám király kinézete miatt hamar kutlikussá vált Boba Fett. A helyszín pedig Cursucant 1313-as szektora, a bolygóváros egyik nyomornegyede. Egy alvilági, sötét téma, ami merőben szokatlan volt az inkább mesei elemekből építkező Star Warstól.

    Ám ez a csoda egy évig sem tartott ki. Ugyan nem tudni, pontosan mikor kezdték fejleszteni a 1313-at, de egy évvel a bejelentése után már vége is lett a projektnek. Ehhez, ahogy fentebb írtam, a Lucas-birodalom felvásárlása járult hozzá.

    Ugyanakkor a bámulatos koncepció és a remek látványvilág csak a felszínt jelentette, az alatt komoly gondok voltak. Azt pletykálták, hogy a bemutatott gameplay-videó valójában csak egy remekül összerakott, szkriptelt anyag volt, nem a játék maga. Közben Lucas is előállt az ötlettel, hogy a főhős Boba Fett legyen (ez bocsánatos bűn lett volna, de a történetet nyilván újra kellett írni), illetve az a hír járta, hogy maga a fejlesztés rengeteg technikai problémával küzdött.

    Szóval, bár fáj az ember szíve, lehet, hogy a vége nagy csalódás lett volna. Ugyanakkor 2015 végén a Lucasfilm elnöke, Kathleen Kennedy elárulta, hogy továbbfejlesztenék a Star Wars 1313 ötletét, de, hogy mivé, azt nem tudni. Lehet ebből lesz a jövendőbeli tévésorozat (nem az, amit még Lucas tervezett!), egy animációs sorozat, esetleg egy spin-off film, de az is elképzelhető, hogy az ötletet bedolgozták a Visceral máig rejtélyes Star Wars-játékába.

    [​IMG]
    Star Wars: Battlefront 3 (2006-2013)


    A Star Wars: Battlefront 3 tragikus történetének elmesélésétől eltekintenék, mert Obo kolléga egy nagyszerű anyagban foglalta azt össze, érdemes elolvasni. A törlés okát fent már említettem, a játékot pedig valószínűleg már mindenki ismeri, vagyis, ismerte a koncepcióját.

    A Battlefrontok lényegében Star Wars köntösbe bújtatott Battlefieldek. A csillagok háborúját vívhatjuk meg a filmek bolygóin többedmagunkkal, lézerfegyverekkel, hős karakterekkel és a kultikus járművekkel. A Battlefront 2 maga volt a Star Wars Kánaán, hiszen belekóstolhattunk a klón háborúkba és a polgárháborúba, harcolhattunk földön, űrben és űrhajókon is, állhattunk a Köztársaság, a Konföderáció, a Birodalom és a Lázadók oldalán.

    A Free Radical boszorkánykonyhájában fejlődő Battlefront 3 a második részt szőtte tovább szebb grafikával és egy pöpec újdonsággal: a földön bepattanhattunk űrhajónkba és átvezető videók nélkül száguldhattunk volna fel a bolygó körül dúló csatába. Azonban ezt már csak kiszivárgott videók formájában ismerhettük meg, mert a Disney a Battlefront 3-at is törölte. De legalább kaptunk egy DICE-féle rebootot.

    [​IMG]
    StarCraft: Ghosts (2002-2014)


    A StarCraft egy nagyon szépen megalkotott sci-fi világ, és kicsit szomorú, hogy bár rengeteg potenciál lenne benne, az RTS-eken kívül a videojáték iparban máshogy még nem aknázták ki. Nem mintha nem lettek volna rá tervek. Még 2002-ben kezdett közös projektbe a Blizzard és a Nihilistic Software, amelynek keretében szerettek volna tető alá hozni egy TPS-t Nova főszereplésével, lopakodós elemekkel. A történet az első StarCarft kiegészítője, a Brood War és a StarCraft 2 között játszódott volna.

    2004-ben a Swingin' Ape Studios vette át a fejlesztést a Nihilistictől, de a folyamatos késések végül megakasztották a projektet. Sokáig nem mondták ki, hogy a játékot törölték. 2013-ban Matthew Burger még reménnyel kecsegtetett minket, de aztán 2014-ben a Blizzard vezérigazgatója, Michael Morhaime megerősítette, hogy a StarCraft: Ghostot elvitte a kaszás.

    [​IMG]
    Rainbow Six: Patriots (2011-2014)


    A Rainbow Six: Patriots igen érdekes elemekkel lett beharangozva: rombolható környezet, komoly döntések (hátrahagyunk-e egy túszt a többi megmentéséért, vagy kockára téve a többiek életét megpróbálunk mindenkit megmenteni), moziszerű játékélmény, változó perspektíva (az akció sűrűjében lévő kommandóstól a tető dekkoló mesterlövészen át a túszig mindenki szemszögéből játszhattunk volna), és egy, a nemzeten belül ténykedő, Igaz Hazafiak (True Patriots) nevű terrorista csoport elleni küzdelem.

    Roppant izgalmas koncepció, ugyanakkor valami nagyon nem működött. Oliver Couture művészeti vezető szerint a rombolható környezet megfeküdte az akkori konzolgeneráció gyomrát, így szinte mindent kukáztak, és csak a rombolhatóságot megtartva elkezdtek dolgozni az Xbox One-ra és PS4-re szánt változaton, amiből feltehetően később a Siege lett. A Ubisoft feje, Yves Guillemot pedig azt állította, hogy a történetközpontú egyszemélyes kampány és a többjátékos mód nem fért meg egymás mellett. Laurent Detoc, a Ubisoft észak-amerikai részlegének elnöke szintén arról beszélt, hogy a játék koncepciós szinten nem működött, ezért újrakezdték.

    Akárhogy is, a Patriots végül nem tudott túljutni a nehézségeken, és 2014-ben bejelentették a törlését, helyét a kizárólag a többjátékos élményre kihegyezett Siege vette át.

    [​IMG]
    Agent (2007-???)


    A Rockstar North játéka némileg kakukktojás ezen a listán, hiszen hivatalosan sosem jelentették be a törlését. Sőt, a Take-Two tavaly decemberben megújította az Agent védjegyet. Ugyanakkor minden egyéb jel arra mutat, hogy ez a projekt halott, csak elfelejtették kimondani a halál időpontját. Például 2011-ben a Sony vezérigazgatójának, Jack Trettonnak fogalma sem volt arról, hogy a játék még Playstation-exkluzív-e (eredetileg PS3-ra jelent volna meg), illetve 2015-ben Darren Charles Hatton posztolt néhány 2009 és 2010 között készült képet a játékról, azzal a kommenttel, hogy a művészeti csapatot már évekkel korábban levették az Agentről és átirányították az akkor még készülő GTA 5-höz. Érdekes adalék ugyanakkor, hogy Hatton kénytelen volt tavaly eltávolítani a képeket jogi okokból.

    De miről szólna ez a legjobb estben is tetszhalott állapotban lévő játék? Nos, az Agent, ahogy a címe is mutatja, ügynökökkel foglalkozna, akik az 1970-es években ténykednek, és olyan izgalmas munkákat vállalnak el, mint kémkedés és politikai gyilkosság. Többet sajnos nem tudunk, de a tény, hogy a Rockstar remekül tud tálalni komoly, sokszor kényes témákat, illetve az antihősökben is igen járatos, valószínűleg nem lett volna rossz játék az Agent. Bár ki tudja, egyszer lehet, hogy még kihozzák a kómából.

    [​IMG]

    Ez tehát a lista, természetesen a teljesség igénye nélkül, hiszen sok játékért fájhat még a szívünk. Ti melyik játék törlését sajnáljátok?


    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...