Mesterséges intelligencia szívatja az űrhajósokat

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. június 13..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,623
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    David Braben és Ian Bell kereskedőjátéka 1984-ben jelent meg: egyike volt akkoriban az első 3D játékoknak, egyben egy hatalmas, lineáris játékmenet nélküli világban játszódott, akkortájt pedig egy ilyen, alább megtekinthető játékmenet is elég volt a százezres eladott példányszámhoz és a kultikus sikerhez. A teljes videó egyébként a játék készítéséről szól és szívből ajánljuk.

    A játék Elite: Dangerous címmel kapott sokadik folytatást 2015-ben, Kickstarteres támogatással: a játékosok minden lépése kihat a világ fejlődésére és a játék történetére, maga a világ (illetve az ezt alkotó csillagközi tér) pedig olyan 1:1 arányú léptéket követ, mint amit a Tejútrendszerből (illetve az ezt feltérképezni kívánó mérésekből) ismerhetünk. És, ne beszéljünk sokat, így néz ki videón.

    A korábban már említett, a játék hátterében megbúvó mesterséges intelligencia a legújabb frissítésnél (2.1, Engineers) jött a képbe: ez nemcsak a gép által vezérelt játékosokat tette keményebb ellenfelekké, hanem azt is lehetővé tette, hogy ezen ellenfelek a hiperűrben villámutazó játékosokat „rántsa ki” pályájukról a normál űrbe. Mindez önmagában csak nagyobb kihívást jelent egy profibb játékosnak, igazi gondot nem – a harmadik nagy változtatás azonban az volt a 2.1-es updatenél, hogy az AI saját magának tudott craftolni (azaz különböző begyűjthető alapanyagokból összeszerelni) fegyvereket. Ráadásul nem is akármilyeneket.

    Az, hogy valami probléma van, ott tűnt fel a játékosoknak, illetve egy kicsit később a fejlesztőknek is, hogy az MI elkezdte szisztematikusan kirángatni az űr távoli pontjai között instantutazó játékosokat pályáikról, és ahogy ezek megjelentek az űrben, le is mészárolta őket őket azonnal olyan fegyverekkel és hatásfokkal, amit eddig egyáltalán nem tapasztaltak (ilyen volt például a lézerek tüzelési sebességével megáldott elektromágneses ágyú). A fejlesztők szócsöveként dolgozó közösségi menedzser, Zac Antonaci szerint az MI a hálózati kódban maradt hibákat használta ki, így tudta összeolvasztani számos fegyver statisztikáját és képességeit. A fejlesztő Frontier csapata azt állítja: kiszedték az update óta legyártott szuperfegyvereket, az AI viselkedését azonban nem módosították, további javítások a közeljövőben várhatóak. Antonaci hozzátette: a csapat nem hiszi azt, hogy az MI a Skynet mintájára öntudatra ébredt és elkezdte lemészárolni a játékosokat, az erre reagáló gamer oldalak egyike sem hiszi ezt el. Természetesen. Ahogy mi sem.