A hányattatott sorsú, még 2013-ban leleplezett, majd átmenetileg PS4 exkluzívként készülő Rime a spanyol Tequila Works külső nézetes kalandjátéka, amely olyan kiváló inspirációforrásokból táplálkozik, mint a The Legend of Zelda: Wind Waker, a Journey, vagy a Team Ico munkássága, a Studio Ghibli animációs filmjeiről nem is beszélve. A Rime főszereplője egy fiatal fiú, aki egy átok elől menekülve egy szigetről próbál megszökni, és ennek érdekében napszakváltozásokra és környezetre épülő fejtörők sokaságán agyalja keresztül magát gyönyörű cell-shaded grafikai tálalással. A játék jogait a fejlesztőcsapat tavaly visszavásárolta a Sonytól, így az idén májusban a Grey Box kiadásában megjelenő Rime PlayStation 4 mellett érkezik Xbox One-ra, Nintendo Switchre, és nem utolsósorban PC-re, a játék rendezője azonban egy interjúban aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a megjelenés közeledtével a játékosok egyre irreálisabb elvárásokkal várják a végterméket. Talán ezért lehet sokak számára hasznos a lead designer Kevin Sardatól származó információ, miszerint a (már nem nyílt világú!) Rime hossza nagyjából tíz óra, amibe a játékos stílusától függően plusz-mínusz pár óra belefér. Mint általában, a végigjátszás hosszát a sziget alapos felfedezése és a történetet kiegészítő gyűjtögetnivalók összevadászása hosszabbíthatják meg. Tiz óra egy alapvetően fejtörőkről és felfedzésről szóló kalandjáték esetében bőven elegendő, feltéve ha ez az időintervallum az agytekervényeket szórakozatóan megdolgoztató és a játékmenetbe jól besimuló feladványokkal van megtöltve. Let's block ads! (Why?) Forrás...