A Vanity Fair magazin februári száma minden évben Oscar-lázban ég. A jelölések bejelentése után három nappal láthatjuk, hogy jó lóra tettek Emma Stone és a terhespocakját is megmutató Natalie Portman meghívásával, Amy Adams és Greta Gerwig számára viszont véget ért az idei kampány. Az pedig érthetetlen, hogy mit keres az Oscar-jelölt remekművek színésznői között A szürke ötven árnyalata-sorozat sztárocskája. Évtizedes hagyomány a Vanity Fair Oscar-szezonra időzített Hollywood-címlapja és idén is összetereltek tizenegy A-listás színésznőt egy csoportképre, Annie Leibovitz fényképezőgépe elé. Minden évben hosszasan elemzik, hogy ki került fel a címlapra, ki van az első oldalon, ki szorult a címlap behajtható részére, korrekt-e a fehér-színesbőrű valamint az idős-fiatal arány és egyáltalán van-e az adott évre bármi relevanciája a csoportképnek. Emma Stone, Lupita Nyong'o, Amy Adams, Natalie Portman, Ruth Negga, Dakota Fanning, Elle Fanning, Aja Naomi King, Dakota Johnson, Greta Gerwig és Janelle Monáe a Vanity Fair 2017-es hollywoodi különkiadásának címlapfotóján Forrás: Vanity Fair Az idei címlap a fantáziátlanabb, biztonsági játékot jelentő koncepciók sorát gyarapítja, ugyanis csak fiatal színésznők kaptak meghívást modellt állni és csak annyi instrukciót kaphattak, hogy nézzenek dölyfösen. A tavalyi gyászhuszár csapatban négy hatvanöt év feletti legenda (Jane Fonda, Helen Mirren, Charlotte Rampling, Diane Keaton) is helyet kapott Jennifer Lawrence és Brie Larson mellett, ezúttal viszont a 42 éves (de lényegesen fiatalabbnak kinéző) Amy Adams a rangidős. Adams harmadszorra szerepel a Vanity Fair Hollywood-címlapján, utoljára két éve pakolták fel Channing Tatum vállára, de kétszer volt korábban címlaplány Emma Stone és Lupita Nyong'o is. A 12 év rabszolgaság-ért három éve Oscart nyert színésznő négy év alatt harmadszorra került fel a csoportképre, de most előléptették a címlap fő, kihajtás nélkül is látható részére, ahova eddig csak két színes bőrű színésznő; Thandie Newton és Viola Davis jutott fel. A színes bőrű – fehér egyensúlyra évek óta kínosan ügyel a magazin, főleg egy évvel az #oscarsowhite botrány éve után. Nyong'o-nak egyébként nem volt idén Oscar-esélyes filmje, bár amikor a felkérést kapta, még lehet, hogy annak számított a Queen of Katwe. Madina Nalwanga és Lupita Nyong'o a Queen of Katwe című filmben Forrás: Walt Disney Productions Oscar-jelölt lett viszont, sőt, épp Amy Adamst ütötte ki az etióp-ír származású Ruth Negga, aki a csendes, visszafogott, de nagyon szép Loving egyetlen jelölését gyűjtötte be, nagyon megérdemelten. Két, sokkal nagyobb Oscar-sikert elért filmben (Holdfény, A számolás joga) szerepelt a korábban inkább énekesnőként ismert Janelle Monáe, míg a Hogyan ússzunk meg egy gyilkosságot? című tévésorozattal befutott Aja Naomi King egy évvel ezelőtt nagy Oscar-esélyesnek kikiáltott filmje, a The Birth of a Nation viszont teljesen elsikkadt a rendező és férfi főszereplő, Nate Parker botránya miatt. Janelle Monáe A számolás joga című filmben Forrás: InterCom A magazin számára egyébként az utóbbi években presztízskérdés lett, hogy legalább egy leendő Oscar-nyertes ott legyen a csoportképen és ez 2013 óta minden évben össze is jött (bár 2013-ban Ben Affleck producerként nyert Az Argo-akció-ért). Idén is valószínűleg jó lóra tettek, hiszen a legjobb női főszereplői kategória két legnagyobb esélyese, Natalie Portman (Jackie) és Emma Stone (Kaliforniai álom) is ott feszít a címoldalon. Jelenleg Stone a favorit a szobor elnyerésére, de amikor a kép készülhetett, még inkább Portmanre volt érdemes fogadni. A színésznő barackszínű estélyije mindenesetre szépen kiemeli a terhes-pocakját és a címlaphoz kapcsolódó cikkben egy külön, Demi Moore legendás Vanity Fair-címlapját idéző, fotón is láthatjuk, hogyan gömbölyödik a hasa. Natalie Portman az aktuális Vanity Fairben, Demi Moore a Vanity Fair 1991-es augusztusi számának címlapján Forrás: Vanity Fair Érdekes egybeesés, hogy Natalie hat évvel ezelőtt, a Fekete hattyú-ért nyert Oscarja idején is várandós volt, de most, hogy a Golden Globe-ot elveszítette és a Jackiecsak három Oscar-jelölést kapott, egyre gyengül az esélye annak, hogy mindkét gyermekére jusson egy Oscar. Az állapotos Natalie Portman megy átvenni a Fekete hattyúban nyújtott alakításáért járó díjat a 2011-es Oscar-gálán Forrás: AFP/2011 Getty Images/Kevin Winter Amy Adams fő helyre pozicionálása arra utal, hogy az ő Oscar-jelölésében is nagyon bízhattak a Vanity Fair-nél és tény, hogy Stone és Portman mellett a női főszereplői kategória legnagyobb esélyesének tűnt. Ráadásul az Érkezés nagyon jól teljesített és nyolc másik kategóriában ismerték el, így pláne sokkoló, hogy kimaradt a jelöltek közül. Egyedül annyi vigasztalhatja, hogy nyerni valószínűleg úgysem tudott volna idén és hat győzelem nélküli jelöléssel beérte volna Glenn Close-t Oscar legnagyobb veszteseinek listáján. Amy Adams az Érkezés című filmben Forrás: InterCom Oscar-jelölésre idén semmi esélye nem volt a Fanning-lányoknak, de végül is jól néznek ki egymás mellett és valóban érdekes szerepekben tűntek fel 2016-ban. Mindkettőjüknek volt egy véres-sokkoló filmje (Dakota – Brimstone, Elle – Neon démon) és egy híres színész által rendezett, de csúnyán megbukott regényadaptációja (Dakota - Ewan McGregor American Pastoral-ja, Elle – Ben Affleck-től Az éjszaka törvénye). Elle Fanningtől pedig nagyon várjuk a 20th Century Women-t, ami csak egy legjobb forgatókönyvírói Oscar-jelölést kapott, de Annette Bening és az itteni címlapon szintén feltűnő Greta Gerwig hoppon maradt. Elle Fanning a Neon démon című filmben Forrás: Vertigo Média A tizenegyfős kompánia kakukktojása Dakota Johnson, akit valószínűleg A sötét ötven árnyalata közelgő premierje miatt nyomott be az ügynöke a csoportképre, bár a szexinek szánt Valentin-napi trash-limonádé éles kontrasztban áll azokkal a filmekkel (Jackie, Holdfény, Kaliforniai álom, Érkezés, Loving, stb.), amelyeket a többi színésznő promotál. A színésznő becsületére legyen mondva, hogy a szintén 2016-ban bemutatott, de az Oscar-szezonra sajnos méltatlanul elfeledett A Bigger Splash-ben ő is tanúbizonyságot tett a színészi tehetségéről. Dakota Johnson az A Bigger Splash című filmben Forrás: Jil Kft. A korábbi Vanity Fair címlapokat itt lehet átböngészni, az öszes idei portré pedig ide kattintva érhető el. Let's block ads! (Why?) Forrás...