Azonban mielőtt elkezdenétek tágra nyitni a szemeiteket, elárulom, hogy a toxtronyx interactive (igen, kisbetűvel írják) nem olyan játékot heggeszt a boszorkánykonyháján, ami akár egy, az egész Európát lefedő térképet szeretne felvonultatni, hanem kizárólag Németország területén mozgathatjuk meg a szállítani kívánt árut. Tudni illik ugyanis, hogy a német Aerosoft karolta fel a programot, amely többek között kiegészítőket adott ki a Microsoft Flight Simulatorhoz, de az OMSI 2, vagy a Fernbus Coach Simulator is a cég gondozásában került piacra. Nyugodtan azt lehet tehát mondani, hogy a kiadó rajta tartja az ujját a szimulátor műfaj német ütőerén. Az igazság viszont az, hogy az OMSI kivételével nem sok programjuk talált az elvárt vagy akár az azt megillető figyelemre. Ennek okai közé sorolható, hogy a megcélzott közönség háromnegyede az országon belül található, valamint a játékokban bejárható területek is leginkább a sváb rajongókat hozzák lázba. Az On the Road (OtR) sem képez kivételt ezek alól, de a Steamen eszközölt Early Acces-nyitásnak köszönhetően azok figyelmét is kifejezetten felkeltette, akik az Euro Truck Simulator 2-ben élik ki fuvarozási vágyaikat. És mi is az, ami ennyire érdekessé és várakozással telivé teszi ezt a korai hozzáférésű időszakot? Természetesen azok az apró, de abszolút hiánypótló ötletek és apróságok, amelyekért már régóta „sír” a keménymag. Az első igazán szembeötlő dolog máris a jármű jellege, hiszen egy dobozos MAN TGX köszön ránk a képeken és videókon. Ha ez nem mond még eleget számotokra, akkor a dolgot úgy fordítanám magyarra, hogy jelen esetben gyakorlatilag nem egy nyerges vontatóval van dolgunk, hanem egy szimpla teherautóval, amelynek kiépítése fix, de szükség esetén megtoldható egy plusz pótkocsival is. Az előzetes készültekor még csak egyfajta konstrukció volt elérhető, de nagy a valószínűsége, hogy a komolyabb modellekre várnunk kell pár plusz hónapot. Természetesen helyet fognak kapni a normál kamionok és a hozzájuk tartozó pótkocsifajták, de a már említett tandem megoldás is használható lesz, amihez a ETS 2 közönsége csak a különböző műhelytartalmak és interneten fellelhető modok útján juthat hozzá. Utóbbiak között persze rengeteg a hihetetlenül igényes munka, sokszor az ember azon is elgondolkodik, hogy miért is nem alkalmazzák ezeket a tartalomkészítőket az SCS kötelékében. KELJ FEL ÉS JÁRJ! A toxtronyx illetékesei abban látják a játék jövőbeli versenyképességét, hogy nagyobb hangsúlyt fektetnek a szimulációra, mint az ismert konkurencia programjai, melyek inkább könnyed vezetési élményt adnak, egyértelműen az egyszerűbb szórakozást részesítik előnyben. Az OtR szerves részét fogja képezni például a járművön kívüli tevékenykedés is. Így mondjuk a fuvarok felvételekor vagy végeztével nekünk kell a pótkocsit csatlakoztatni vagy leválasztani a szerelvénytől, de akár kellemes egészségügyi sétára is indulhatunk egy számunkra kedves városban. Mindezek mellett a vezetőfülke gombjait is kedvünkre nyomkodhatjuk majd, amit a buszos játékoktól mindig is irigyeltem. A kezdeti lista észak-németországi városokat foglal magába, többek között Hamburgot, Brémát és Berlint is. A későbbiekben érkezik 11 másik központi helyszín, de csak az olyan nagyobbakat említeném, mint Köln, Dortmund vagy München. Egy videós interjú során Martin Breyer a toxtronyxtól elmondta, hogy az már csak az eladásokon fog múlni, hogy kikacsintanak-e az anyaföldön kívülre is, hogy más környező országot is érinthessünk majd. Ugyanez a helyzet a többjátékos móddal is, hiszen annak lehetőségét jelenleg abszolút nem tervezik, és a kezdetektől fogva sem úgy készítik programot, hogy erre alkalmas legyen. Lehetetlennek viszont ezt sem nevezte, ám a valószínűsége nagyon minimális. Valljuk be magunknak őszintén: ha a több ezer aktív játékost számláló ETS 2 mod, a TruckersMP sok esztendős működése sem sarkallta arra az SCS stábját, hogy korrekt multiplayert rakjanak a játékukba, akkor egy náluk kisebb stúdió még kevésbé fogja ezt meglépni. Vagy talán csak az egyeduralmuk tette őket kényelmessé? Ezt jelenleg nem lehet még csak megsaccolni sem. KÖRZETÜK AZ AUTÓPÁLYA Motorként a Unity 5.5 teljesít szolgálatot, és be kell vallani, egészen jól is sikerült munkára bírni. Bár az épületek részletessége hagy némi kivetnivalót maga után, az AI járművek működőképesek, és maga a teherautó is szépen össze lett rakva. Most még csak személyautókkal találkozhatunk, azokkal is korlátozott mennyiségben és változatban, de az úttartásuk és az ütközésekkor tapasztalható viselkedésük meglepően jól lett megírva. A mesterséges intelligenciával viszont már más a helyzet. Tudom, hogy még erősen készülőfélben lévő játékról van szó, de ennek minden varázsát magában hordozzák az olyan forgalmi helyzetek, amikor igen erőset kell fékeznünk egy-egy AI karambol következményeinek kivédése érdekében. Szintén nagyon mókás volt nézni azt is, hogy egy alkalommal az autópálya ellenkező irányú forgalmát teljesen elbarikádozta két szerencsétlenül járt személyautós. A Cobra 11 stábja is örömmel figyelte volna, amikor 120-as sebességnél keresztbefordulva rongyoltak belém a mögöttem haladók. A hangok még nem valós kamionhangok, de a későbbiekben minden ki lesz cserélve olyan színvonalúra, hogy tényleg igazinak érezhessük azokat. Ha már az ígéreteknél tartunk, akkor a fejlesztési terv szerint a cégmenedzselés terén a járművek vásárlásának, a sofőrök szerződtetésének és a cég fejlesztésének lesz fő szerepe a boldogulásunkban. A teherautóink kinézetén és motorikus kiépítésén is változtathatunk a végleges verzióban, de a sofőrünk külsején is lehet majd finomítani, amire eddig nem sok ilyen játékban volt példa. EZ FÉRFIMUNKA LESZ Na de mi ebben a pláne? Ezek nagy része egy-két kivétellel már a ETS 2-ben is fellelhető, ráadásul a 15 eurós (nagyjából 4700 forintos) On the Road tartalma nagyon sok önálló gondolatra sem enged következtetni. A sort viszont, ami évszakokról és ennek megfelelően az útviszonyt érintő változásokról szól, többször is el kellett olvasnom. Bevallom őszintén, ezt a funkciót nagyon kíváncsian várom, mert csúszós úton utoljára a 18 Wheels of Steel: Extreme Truckerben volt szerencsém ilyen monstrumokat irányítani, az pedig már 8 éve volt, és természetesen billentyűzet bevetésével. Végezetül, pár gondolat arról, hogy az ebben a két oldalban kifejtett tervek hol bukhatnak el. Mivel körülbelül én is alig tudom, hogy hova kapjam a fejem, esélyes, hogy egy kisebb csapat sem tud annyi időt és energiát fordítani minden részletre, mint akár a már közel száz főre felduzzadt SCS. Becsülettel gyűjtik és figyelembe veszik a korai hozzáférés alatt érkezett javaslatokat, kommunikálnak a vásárlókkal, sőt ezek közül nem egy ötletet már a következő verziókban is látni fogunk. Szóval a fejlesztők vagy egy félkész játékot tesznek majd le az asztalra, vagy ha becsülettel mindent kitupíroznak a legapróbb részletekig, akkor meg annyi idő fog eltelni, hogy végül a DayZ sorsára is juthatnak, ami idestova negyedik éve van korai hozzáférésben. Ez a félelem a jelenlegi félkész állapot miatt alakult ki bennem, mert ehhez a fuvarhoz még igen sok előkészületre van szükség, pedig még csak nem is túl méretes, hogy mindent el kelljen takarítani az útjából. EZ FÉRFIMUNKA LESZ Na de mi ebben a pláne? Ezek nagy része egy-két kivétellel már a ETS 2-ben is fellelhető, ráadásul a 15 eurós (nagyjából 4700 forintos) On the Road tartalma nagyon sok önálló gondolatra sem enged következtetni. A sort viszont, ami évszakokról és ennek megfelelően az útviszonyt érintő változásokról szól, többször is el kellett olvasnom. Bevallom őszintén, ezt a funkciót nagyon kíváncsian várom, mert csúszós úton utoljára a 18 Wheels of Steel: Extreme Truckerben volt szerencsém ilyen monstrumokat irányítani, az pedig már 8 éve volt, és természetesen billentyűzet bevetésével. Végezetül, pár gondolat arról, hogy az ebben a két oldalban kifejtett tervek hol bukhatnak el. Mivel körülbelül én is alig tudom, hogy hova kapjam a fejem, esélyes, hogy egy kisebb csapat sem tud annyi időt és energiát fordítani minden részletre, mint akár a már közel száz főre felduzzadt SCS. Becsülettel gyűjtik és figyelembe veszik a korai hozzáférés alatt érkezett javaslatokat, kommunikálnak a vásárlókkal, sőt ezek közül nem egy ötletet már a következő verziókban is látni fogunk. Szóval a fejlesztők vagy egy félkész játékot tesznek majd le az asztalra, vagy ha becsülettel mindent kitupíroznak a legapróbb részletekig, akkor meg annyi idő fog eltelni, hogy végül a DayZ sorsára is juthatnak, ami idestova negyedik éve van korai hozzáférésben. Ez a félelem a jelenlegi félkész állapot miatt alakult ki bennem, mert ehhez a fuvarhoz még igen sok előkészületre van szükség, pedig még csak nem is túl méretes, hogy mindent el kelljen takarítani az útjából. Let's block ads! (Why?) Forrás...