Egy hónap alatt fejlesztett ki egy olyan rendszert az iPhone-t és a PlayStation 3-at elsőként feltörő hacker, amely nélkülünk is elvezeti autónkat. Mintegy két éves kényszerpihenő után tért vissza a hírportálokra George Hotz neve. A 26 éves hacker, akinek neve onnan lehet ismerős, hogy ő törte meg először az iPhone-t, illetve a PlayStation 3-at, most azt állítja: egy hónap alatt rakott össze garázsában egy olyan autonóm járműirányító rendszert, amely emberi irányítás nélkül vezet autót, figyeli a környező forgalmat és folyamatosan korrigál, ha kell. A Bloomberg Business egy párperces videót készített ezen projektjéről, amelyből jól látszik, hogy autóját nyugodt szívvel nevezhetjük prototípusnak: a kesztyűtartó helyén nagy blokknyi elektronika éktelenkedik, mindenhol kábelek lógnak, a váltó helyén egy joystick van, a műszerfalat pedig egy 21.5 inches képernyő váltotta fel: Hotz szerint a legújabb Teslákban is csak 17 inches képernyők vannak. Azt pedig hozzátette: a Teslák autopilótájához hasonlító rendszere autópályákra, nem pedig városi közlekedésre való. Azt viszont elmondta: rendszere 1000 dollár körüli összegből rakható össze, ő pedig azt ilyen vagy hasonlóan nyomott áron szeretné továbbértékesíteni autósoknak: csomagja pedig főként LIDAR szenzorokból, olcsó kamerákból és saját fejlesztésű szoftveréből áll össze. A szoftver lényegi részát egy olyan mesterséges intelligencia alkotja, amely figyeli, hogy hogyan vezetnek az emberek körülötte és ezt utánozza: Hotz szerint az emberek is úgy tanulnak vezetni (természetesen a KRESZ ismeretén felül), hogy figyelik, a náluk képzettek mit tesznek, ezt próbálják utánozni. Az AI-nak első körben 10 órányi tapasztalatot adott, ez pedig elég volt ahhoz, hogy biztonságosan el tudjon közlekedni: az idegi hálózat pedig folyamatosan figyeli az utat és finomhangolja a gép tapasztalatait: természetesen az „autopilóta” kikapcsolható egy gombnyomással, a sofőr pedig azonnal átveheti a jármű felett az uralmat. Hotz elmondása szerint pár hónapon belül olyan YouTube-videót fog közzétenni, amelyen egy Los Angeles melletti autópályán versenyzik egymás mellett a rendszere által irányított Acura, illetve a Tesla Model S járműve. Mindez kettős célt szolgál: nemcsak videobizonyítéka lesz erről a világnak, hanem ez is dönti el az Elon Musk, a Tesla vezére és a George Hotz között kötött fogadást. A Tesla blogján egy posztban a cég közli: akármennyire is ígéretesnek hangzik Hotz projektje, irreálisnak tartják azt, hogy egy embernek olyan mérnöki kvalitásai legyenek, hogy egy jelenlegi autopilótákkal összemérhető autonóm vezérlőrendszert tudjon alkotni.