Minden jel arra mutat, hogy a tévé melletti kis dobozok egyre kevesebb pénzt hoznak. Az IHS piackutató cég egyik legfrissebb felmérése rávilágít arra, hogy 2014-ben a tévészolgáltatók összesen mintegy 15,3 milliárd dollár értékben vásároltak set-top boxokat, ami 600 millió dolláros visszaesést jelent 2013-hoz képest, amikor is még 15,9 milliárd dolláros volt a globális piac. 2002 ez az első olyan esztendő, melyben nem növekedésnek, hanem visszaesésnek lehetünk tanúi. Az IHS adatai szerint a tavalyi esztendőben világszerte mintegy 204,7 millió set-top boxot adtak el, ami 1 százaléknál kisebb növekedést jelent a 2013-ban regisztrált 203,1 milliós mennyiséghez képest. Ilyen tekintetben tehát ugyan még van némi növekedés, azonban a folyamatos árcsökkenés miatt ez nagyon kevés ahhoz, hogy a bevételek is növekedni tudjanak. Az előrejelzések arról szólnak, hogy idén 15,1 milliárd dolláros, 2018-ban pedig már csak 13,2 milliárd dolláros bevételnek tesznek szert a piaci szereplők. A set-top boxok gyártásával foglalkozó cégek az Ultra HD előretörésében bízhatnak, a jelenleg használatban lévő készülékek többsége ugyanis nem kompatibilis a 4K felbontással: míg idén várhatóan még csak 240 millió dolláros forgalmat generálnak a 4K set-top boxok, addig 2019-ben várhatóan már 5,4 milliárd dollárt hoznak majd a kasszára.