Hírek Itthon 200 iskola kaphat 6 milliárd forintot a köznevelés digitalizációjára

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' macseklany hozta létre. Ekkor: 2017. december 18..

  1. macseklany / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. október 31.
    Hozzászólások:
    78,957
    Kapott lájkok:
    4,637
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    [​IMG]

    Csaknem 200 iskola kaphat digitalizációra több mint 6 milliárd forintot egy EFOP (Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program) pályázaton, további 2 milliárd forintról pedig később dönt a kormány – közölte Czunyiné Bertalan Judit digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos és Schanda Tamás európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkár hétfői budapesti sajtótájékoztatóján.


    Czunyiné Bertalan Judit elmondta, digitális eszközökre, továbbképzésre vagy módszertani fejlesztésre lehetett pályázni. Az iskolák olyan digitális pedagógiai módszertani megoldásokra pályázhattak, amelyek segítik a digitális oktatási stratégia bevezetését. Közölte, sok iskola pályázott a "robotika, robotprogramozás, kódolást támogató programokra". Ezzel összefüggésben emlékeztetett arra, hogy Magyarország rendezheti meg 2019-ben a robotprogramozási világverseny döntőjét.

    Schanda Tamás ismertetése szerint az uniós forrású programon a köznevelési intézmények fenntartói indulhattak. Összesen 59 pályázatot támogattak és több mint milliárd forint fejlesztési forrást a kevésbé fejlett régiókban osztották szét. A digitális átállást segítő programban több mint 1200 pedagógus képzését is biztosítják.

    A legtöbb vissza nem térítendő támogatást, csaknem 716 millió forintot Borsod-Abaúj-Zemplén megye kapta. Közölte, a pályázatok elbírálásánál a matematika, a szövegértés, a természettudományos ismeretterjesztés és a problémamegoldó gondolkodás és kreativitás voltak azok a területek, melyekre koncentráltak. A nyertes pályázók feladata az, hogy legalább egy területen digitális pedagógiai módszert dolgozzanak ki, és azt valósítsák is meg a tanítási gyakorlatban. A nyertes pályázók vállalták azt is, hogy a tanórák legalább 40 százalékát a kidolgozott mószertan alapján tartják meg.

    Schanda Tamás arra hívta fel a figyelmet, hogy a digitális kompetenciafejlesztés hat az ország gazdasági növekedésére, a foglalkoztatottságra és a versenyképesség erősítésére. A pályázat eredményei elérhetőek a https://www.palyazat.gov.hu kormányzati oldalon.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...