40 ezer bankkártya adatait lophatták el a mobilgyártótól

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2018. január 19..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,509
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Két hónapon át támadó kód volt a OnePlus fizetési oldalán.


    A múlt hétvégén váratlanul ellepték a panaszok a OnePlus mobilgyártó terméktámogatási fórumát, miszerint kisebb-nagyobb összegek kezdtek eltünedezni a vállalat webshopjában telefont vagy kiegészítőket vásárolt ügyfelek bankszámláiról. A OnePlus azonnal vizsgálatot indított az ügyben, és péntekre beigazolódott, hogy tényleg a webshopján keresztül kerültek rossz kezekbe a vevők bankkártyáinak adatai.

    [​IMG]
    A kép csak illusztrációForrás: Dreamstime

    A OnePlus tájékoztatása alapján potenciálisan 40 ezer ügyfél járhatott pórul: specifikusan olyanokról van szó, akik

    november közepe óta a mostani botrány kipattanásáig a bankkártyájuk adatait begépelve fizettek a webshopban.

    Azok nem érintettek, akik a kérdéses időszakban a PayPal segítségével, vagy a webshopban korábban már elmentett bankkártyájukkal fizettek.

    A problémát az jelentette, hogy egy ismeretlen félnek sikerült betörnie a OnePlus egyik olyan szerverére, amelyről a cég többek közt a bankkártyás fizetési űrlapot is kiszolgálta. A támadó ezután beágyazott egy szkriptet a weboldalba, amely

    továbbította a begépelt kártyaszámokat, lejárati dátumokat, és CVV/CVC kódokat egy távoli szerverre.

    A potenciálisan érintett vásárlóktól természetesen elnézést kért a OnePlus, állítása szerint teljes biztonsági auditot folytat a rendszerein, hogy többé ne fordulhasson elő ilyen.

    A vállalat a bankszámlakivonataik áttekintésére buzdítja az ügyfeleit, hogy minél előbb fény derüljön az esetleges lopásokra, és elindítható legyen a pénzvisszatérítéshez szükséges banki eljárás.

    Végül ezt már mi tanácsoljuk: aki a kérdéses időszakban nem virtuális bankkártyát használt a OnePlus webhelyén való fizetéskor, annak érdemes lehet megfontolnia a bankkártya letiltását. Ez nagyon kellemetlen, hiszen akár két hétbe is beletelhet az új bankkártya megérkezése, ráadásul még költséggel is jár a csere, azonban ez az egyetlen bolondbiztos megoldás a bankszámla kifosztásának elkerülésére.

    TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

    Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...