Rekordot jelentő 50 starthelyes büntetést fog kapni a vasárnapi Mexikói GP-re Jenson Button, miután a McLaren nem egyszer, hanem kétszer is motort cserél az autójában pénteken. Az első szabadedzés előtt Button megkapja a legújabb, 4. generációs Hondát, amit Fernando Alonso már használt az előző versenyen, Amerikában, majd a második edzés előtt ezt kicserélik egy másik újra. Hogy ennek mi értelme van? Kijátsszák az FIA új büntetésrendszerét. Nyárig úgy volt, hogy akinél bármit cseréltek a megengedett szám után, és annyi visszasorolást kapott, amit nem tudott effektíve letölteni, az a futamon kapott további büntetéseket, azaz a rajthelyeket átszámolták plusz másodpercekre, áthajtásos büntetésre, stop&go-ra, ami akadt. Az iszonyú bonyolult számítások és követhetetlen büntetések miatt viszont a magyar futam előtt a szabályt úgy módosították, hogy motor- és különböző alkatrészcserék esetén a maximális büntetés az utolsó helyre való visszasorolás, bármennyi rajthelyet is kapjon az illető. Arra viszont - ha minden igaz - nem gondoltak, hogy valaki úgy fogja kijátszani az előírásokat, hogy előre letudja a motorcserét, mint most a McLaren-Honda. Button elmondta, hogy Mexikó - Monza mellett - a Honda leggyengébb pályája lesz, ezért döntöttek a dupla csere mellett. Egyszer már használt motort ugyanis vissza lehet szerelni büntetés nélkül, így mondjuk két hét múlva, Brazíliában simán visszarakhatják a most betett első motort. Már ha az FIA is így gondolja, ugyanis a szövetség akkor fog reagálni, amikor a motorcsere megtörtént. Az elsőnél Button rendben megkapja a 25 rajthelyét és az utolsó helyes indulást, majd a másodiknál is kap 25 pozíciót, de ugye kétszer nem tud az utolsó helyről indulni vasárnap - így a szövetség vagy most lép valamit, vagy pedig, ha nem tud, mielőbb meg kell változtatnia a szabályt, mert így más is kijátssza majd azt. Most nincs jelentősége, mert a McLaren-Honda az abszurd 10. és 11. motort teszi be - öt volt a megengedett nekik, négy a többieknek - és Button nincs versenyben semmiért, a vb-címért végképp nem, ám jövőre, szezon közben már versenyképes csapat is alkalmazhatja ezt a motorhalmozásos taktikát, amivel nem tölti le a szabályok alapján neki szánt büntetést. http://index.hu/sport/forma1/2015/10/30/50_helyes_rajtbuntetes_buttonnak_a_mclaren_kijatssza_a_szabalyt/