Múlt pénteken mind a tizenegy csapat rábólintott, hogy már az idén változtassanak a kvalifikációs szisztémán: a Q3 résztvevői a döntőre kapnak egy extra szett opciós gumit. A német Auto Motor und Sport értesülései szerint a múlt pénteki értekezleten mind a tizenegy csapat áldását adta az időmérő új rendszerére, amely ezért már az idén életbe léphet. A szisztémát azért akarták megváltoztatni, mert eddig előfordult, hogy a Q3 jó helyezésekre esélytelen résztvevői ki sem mentek a pályára, hanem inkább spóroltak a gumikkal. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy a szabályok értelmében azzal a szett abronccsal kellett rajtolniuk, amellyel a legjobb köridejüket elérték a döntőben, és a show szempontjából nem volt előnyös, hogy az autók némelyike ki sem jött a garázsból. A módosítási javaslat szerint ezért a döntősök mostantól kapni fognak egy extra szett opciós gumit a Q3-ra (ez a legtöbb pályán a lágyabb keverékűnek felel meg), a távnak viszont azzal a garnitúrával kell nekivágniuk, amellyel a Q2-ben futották a legjobb körüket. Ezzel párhuzamosan a Q2-t várhatóan 2 perccel lerövidítik, a Q3-t viszont ugyanennyivel meghosszabbítják, hogy a versenyzőknek legyen idejük megtenni a plusz kört. Az időmérő döntősei kapnak egy plusz garnitúrát a lágyabb keverékű gumikból Forrás: Mercedes Az egyelőre nem világos, hogy megnövekedett költségeket ki fogja állni. A Pirellinek autónként már eleve eggyel több szettet kell a nagydíjak helyszínre szállítania amiatt, hogy egy másik szabályváltoztatás szerint az első szabadedzést félórával meghosszabbítják, és az első harminc percére mindenki kap egy extra garnitúra elsődleges (keményebb keverékű) gumit. Ahhoz, hogy bekerüljön a Sportszabályzatba, az időmérőre vonatkozó módosítást még hivatalosan el kell fogadnia a Motorsport Világtanácsnak is. Ez azonban várhatóan csak formalitás lesz, mivel az ötlet az Auto Motor und Sport szerint nem mástól, mint a CVC F1-es főnökétől, Donald McKenzie-től származik. http://www.gphirek.hu/f1/20140224-f...origo-nyito&utm_medium=sec-5&utm_campaign=sec