A Facebook három évvel ezelőtt vásárolta fel az addig főként csak a gamereket lázban tartó Oculus Rift VR-headset mögött álló céget. Most végre látszik, miért. Egészen mostanáig nem volt világos, hogy Mark Zuckerberg hogyan szeretné összefonni a közösségi hálózatát a virtuális valósággal, ám az új Spaces alkalmazás kiadásával most végre ízelítőt kaptunk a jövőből. Alakul a virtuális Facebook Forrás: AFP/Glenn Chapman A megoldás kulcsát a közös élmények megteremtése jelenti. Az Oculus Rift headsettel rendelkező facebookozók avatarokat – a személyüket reprezentáló 3D-s figurákat – hozhatnak létre a Spaces alkalmazásban, majd csevegőszobákba léphetnek be. A virtuális térben többek közt beszélgethetnek, rajzolhatnak, képeket és videókat mutogathatnak egymásnak, 360 fokos videókat játszhatnak le a figuráikat körülvevő téren, 360 fokos fotókkal tápétázhatják ki a csevegőteret. A lehetőségekhez mérten az avatarok persze próbálják követni a felhasználók testének mozgásait, így például amikor a felhasználók a fejük elfordításával ránéznek egy másik karakterre a szobában, akkor virtuális valóságban lévő figurájuk is elfordítja a fejét. A Facebook szerint egyelőre csak a tervezett funkciók körülbelül 1 százaléka érhető el a Spaces-ben, a mostani állapot csak a szolgáltatás szerény kezdete. Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...