A Facebook azt is figyeli, mit mennyi ideig nézünk

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. április 23..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,621
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Folyamatosan alakítgatja át a hírfolyam megjelenítését a Facebook. Persze lehet folyamatosan nyígni a dolog miatt, mivel ugye a dolog arról szól, hogy nem látjuk mindenki összes bejegyzését, hanem egy bonyolult algoritmus próbálja meghatározni, milyen súlyozással jelenjenek meg a falunkon ismerősök és témák. Azt viszont érdemes észben tartani, hogy akinek mondjuk 1000 ismerőse van, akiknek a fele folyamatosan oszt meg dolgokat, képtelenség lenne követni a fejleményeket. Az automatizmus eddig is követte például azt, hogy kiket lájkolunk, kikhez szólunk hozzá és milyen jellegű tartalmakat osztunk tovább, de most egy frissítést alkalmaznak az eddigi módszerben.
    A Facebook bejelentése szerint ugyanis most már azt is figyeli majd a rendszer, melyik postoknál és instant híreknél időzünk el hosszabban.
    Miért fontos ez? Mert vannak sokan, akik nem annyira “lájkolósak”, tehát általában inkább csak olvassák mások tartalmait. Náluk eddig hiába figyelt az algoritmus, nem tudott elegendő információt összeszedni a reakciók hiánya miatt. Most viszont, ha valaki pörgeti a hírfolyamot, és két cicás képet, meg egy adag Coelho idézetet átugorva megáll egy ismerőse hosszabb állapotfrissítésénél, és azt végigolvassa, és akár a kommenteken is végigrágja magát, ezt a folyamatot a rendszer megjegyzi, és legközelebb már előbbre helyezi az illető hírfolyamában azokat az ismerősöket, vagy épp témákat, amiknél gyakrabban megáll.
    Ugyanezt kiterjesztették az Instant Articles-re, azaz a Facebookon belül közvetlenül megjelenített cikkekre is, tehát a közösségi oldal rendszere igyekszik azt is követni, hogy a faceookon kívüli tartalmak közül milyenek érdekesek számukra. Ez utóbbi igyekszik a tartalomszolgáltatókat is minél érdekeltebbé tenni abban, hogy csatlakozzanak az Instant Articles rendszerhez, és jelenítsék meg saját tartalmaikat a Facebookon belül (csendben megsúgnánk, hogy mi már megtettük, ezért a 24.hu cikkei a mobil Facebook kliensben már egy pillanat alatt betöltődnek a megosztásokra kattintva).
    A bejelentés szerint az új rendezési és mérési algoritmus a következő hetekben folyamatosan aktiválódik minden felhasználónál (másfél milliárd fiók esetóben beletelik egy kis időbe a váltás), ezért lehet, hogy még nem egy-két napon belül észleljük majd az átalakulást. A fentiek fényében egyébként érdekes, hogy közben mobilon egy új elrendezéssel is kísérletezik a Facebook, amely témakörök szerinti “rovatokra” bontja a hírfolyamot.