A Facebook elkezdi jelölni a kamuhíreket

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2016. december 16..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,506
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Hamarosan bekerülnek a Facebookba a legújabb bejelentési funkciók és eszközök, amelyekkel az álhírek terjedését próbálja megállítani a cég.


    A Facebook nemrég beszélt arról, miként tervezi megállítani az álhírek terjedését, most pedig élesíti is első ilyen eszközeit. Az álhírek bejelentése már most könnyebbé vált: megjelent egy új opció a posztok jelentése menünél, ahol egyértelműen jelezhetjük, ha szerintünk szándékosan hamis, félrevezető tartalomról van szó, vagy olyan hírről, amit egy megbízható forrás már megcáfolt.

    A bejelentést kapott hír hitelességét külső cégek bírálják majd el, és amennyiben kamunak bizonyul, a poszt "Disputed", azaz Vitatott címkét kap.

    A Faceook viszont nem tiltja le azt az oldalól, egy linken a felhasználó magyarázatot kap arra, miért jelölte kamunak az adott cég. A hírfolyamban ezután kevésbé látható helyre kerül a vitatott poszt.

    [​IMG]

    Egyértelműen jelezhet a felhasználó, hogy szerinte álhírrel találkozott

    Forrás: Origo

    A cég elmondása szerint még több eszközt terveznek bevezetni, már keresik annak is a módját, miként büntessék az olyan kamuoldalakat, amelyek nagy médiumoknak adják ki magukat.

    Az idei év slágertémája


    Az amerikai elnökválasztás után ismét előtérbe került a Facebookon terjedő hamis hírek hatása, és összességében a közösségi oldal tájékoztatásban betöltött szerepe is. Többen azzal vádolták meg a Facebookot, hogy az ott terjengő hamis információk megtévesztették a szavazókat, és ez hatással volt a választás végeredményére is.

    Zuckerberg akkor ezt tagadta, és hangsúlyozta, hogy a kamutartalmak amúgyis csak egy százalékát teszik ki az oldalnak, és a hatást nem lehet egyértelműen bizonyítani.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...