A Facebook alelnöke, Andrew Bosworth egy kiszivárgott belsős levélben arról írt kollégáinak, hogy a közösségi oldal egyértelműen felelős Donald Trump elnökké választásában. Bosworth szerint egész pontosan a Facebook hirdetési eszközei befolyásolhatták a végkimenetelt 2016-ban. Hozzátette: idén szintén hasonló eredményre lehet számítani. A levelet a The New York Times hozta nyilvánosságra a héten, de nem sokkal később Bosworth a nyilvános Facebook-profilján is közzétette, megjegyezve, hogy ezt nem a nyilvánosság számára írta. „Szóval a Facebook felelős Donald Trump megválasztásáért? Úgy gondolom, igen, de nem amiatt, amire mindenki gondolna. Nem Oroszország, vagy a Cambridge Analytica dezinformációja az ok. Azért választották meg, mert ő futtatta a legjobb digitális kampányt, amit életemben valaha láttam. Nem terjesztettek dezinformációt, vagy hoaxokat. Még csak nem is mikrotargetáltak, vagy mondtak különféle dolgokat a különböző embereknek – írta a levélben. Nagyon sötét ügyek tárulnak fel a Facebook botránya mögött Sosem látott mértékben kerültek az adatok rossz kezekbe, amikkel aztán a felhasználók agyába másztak. A Facebook részvényei zuhanórepülésbe kezdtek. Az alelnök szerint az úgynevezett szűrőbuborék nem létezik, egy olyan mítosznak tartja, ami elvonja a figyelmet a valódi problémának számító polarizációról. Az alelnök szerint a Cambridge Analytica ügye sem olyan jelentőségű, mint amilyennek tűnik. Bosworth szerint a Facebook legfőbb megoldásra váró feladata a politikai polarizáció visszaszorítása, aminek az egyik gyökerét az jelenti, hogy a hírfolyam algoritmusa pont azokat a tartalmakat válogatja, amit a felhasználók akarnak. Úgy gondolja viszont, hogy az sem megoldás, ha eltérő meggyőződésű véleményeket olvasunk, mert az emberek nagy részét csak még jobban megerősíti a saját nézeteiben.