A Facebook leszámol a klikkvadász címekkel

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2016. augusztus 05..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,506
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Ismét csavart hírfolyamjának válogató algoritmusán a Facebook, ezúttal hatékonyabb szűrést vezetett be a kattintásvadász címekre. Igaz, egyelőre még csak az angol nyelven facebookozók érezhetnek ebből bármit is.


    Mindenkinek ismerősek a „Fokhagymát rakott a cipőjébe, és nem hiszi el mi következett ezután!!!", „A kutya megugatta a postást, és furcsán reagált!", és hasonló felépítésű címek, melyeket az ismerősök serényen osztogatnak tovább a közösségi média oldalakon.

    A Facebook az ilyen címekből válogatott össze közel ezret, majd képezte ki algoritmusát arra, hogy megszűrje a klikkelésre buzdító, hatásvadász címeket.Így azok kevesebb eséllyel bukkannak fel a felhasználók hírfolyamában. A héten bevezetett, hatásvadász címeket szűrő algoritmus egyelőre angol nyelvű szövegekkel működik, a magyarok ebből még nem sokat éreznek.

    [​IMG]

    Egyre jobban figyel a Facebook a minőségre

    Forrás: RIA Novosti/Natalia Seliverstova
    Viszlát, spammer oldalak!


    Az algoritmus a spamszűrőkhöz hasonlóan figyel jellegzetes kifejezéseket, mondattagokat. Minél inkább klikkvadásznak tűnik egy cikk, az algoritmus annál jobban bünteti a posztot,

    akár az egész Facebook-oldalt is, ahonnan származik. „Ha naponta 50 bejegyzést posztolsz és ebből egy klikkvadász, nem érint túlságosan az újítás. Ám ha spammer vagy, és csak ilyeneket raksz ki egész nap, akkor nagyon is"- fejtette ki az algoritmus működését a Facebook vezető termékfejlesztője a TechCrunchnak.

    [​IMG]

    Melyik érdekesebb: egy szép kép, vagy egy cikk? A Faceookot az érdekli, mi érdekli a felhasználót

    Forrás: Facebook

    A klikkvadászat az egyik legjobban kritizált része a hírfolyam-élménynek. A Facebook leszögezte: nem fog kiadni több oldalas iránymutatást, mi számít annak, mert így megkerülhető lenne a szűrő.

    A kiadóknak annyit javasoltak, hogy lehetőség szerint cselekvésre buzdító mondatokat használjanak. Szerencsésebb használni a „Ez a toll sosem fogy ki a tintából! Vegye, amíg a készlet tart!", mint a „Nem fogja elhinni, mire képes ez a toll!" mondatot.

    Az oldal 2014-ben már készített egy hasonló algoritmust, ami a felhasználó viselkedése alapján szűrt. Ez azt figyelte, hogy a felhasználók mely címeket kattintják le, majd lépnek el onnan rögtön. Ez viszont nem bizonyult eléggé hatékonynak.

    A minőséget helyeznék előtérbe


    A Facebook a korábbinál még nagyobb figyelmet szentel a minőségi tartalmaknak. A cég nemrég jelentette be, hogy a válogató algoritmus a barátok és családtagok posztjait, képeit, videóit fogja feljebb emelni a hírfolyamban. Ezzel előnyt kapnak a kedvelt oldalakkal szemben.

    A cég azzal indokolta a súlyozást, hogy a felhasználók több tartalmat szeretnének látni az ismerősöktől – ennek érdekében már tavaly áprilisban is megpiszkálták az algoritmust.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...