Az új bejelentések alapján még magasabbra tör a közösségi oldal. Már nem csak a legnagyobb akar lenni a saját kategóriájában, hanem kategóriákon felülemelkedve lenne az internet császára. Mutatjuk, mik jönnek a közeljövőben - lehet örülni, vagy félni az új Nagy Testvértől. Már az elmúlt napokban is bejelentett néhány fontos újdonságot a közösségi oldal, például a korábbi állapotainkat meglátogató időgép-funkciót, vagy a Messengeren keresztüli fizetés lehetőségét, mostani fejlesztői konferenciájukon azonban egy átfogó, csodálatos, és egyben ijesztő jövőképet festettek elénk. De nézzük először, mekkora most a "család". A Facebook maga 1,4 milliárd felhasználóval rendelkezik, a nálunk még annyira nem divatos, ám nemzetközi szinten már menő Groups-t és a WhatsAppot holtversenyben 700-700 millióan használják, a mobilra felszemtelenkedő Messengernek 600 milliós, az Instagramnak pedig 300 milliós tábora van. Ez már tehát most is egy verhetetlen közösségi kínálat, ám a tervek szerint a további szolgáltatások, valamint az eddigi, különálló részek összefonódása akár egy olyan közeljövőt is eredményezhet, amikor nagyjából a Facebook lesz az egész internet. Vadul hangzik? Pedig már eleve sokan tévesztik össze az internet és a Facebook fogalmát, főleg azok, akik az elmúlt években kezdtek el internetezni. Hiszen tényleg annyit látnak a világhálóból, hogy mindenki Facebookon kommunikál, oszt meg képeket, videókat, vagy épp játszik. Egyre kevesebb az olyan terület a neten, amit ne fedne le valamilyen szinten a Facebook, és a tervek szerint ahol eddig még mást részesítenek előnyben a netezők, nemsokára ott is a közösségi oldal által kínált megoldás akar majd az első számú választás lenni. Egyrészt jönnek a panorámavideók, amelyeket nagyjából úgy kell elképzelni, mint a Google térképében az Utcaképet. A videókban bárhová nézhetünk, teljes képet kapunk, nem köt semmi többé ahhoz, hogy csak egy megszabott irányból láthassuk a történéseket. Ráadásul ehhez lesz kifejezetten hasznos egy virtuálisvalóság-szemüveg, amellyel már tényleg csak a fejünket kell forgatnunk, mintha tényleg körülvenne minket a videó (és itt már meg is magyarázódott, miért vette meg a közösségi óriás az Oculus technológiáját). Szintén fontos újítás, hogy eddig a Facebookra feltöltött videók csak a közösségi oldalon voltak megoszthatók, tehát leegyszerűsítve ha valaki a világgal akart megosztani egy videót, az a YouTube-ot használta, ha meg az ismerőseivel, az a Facebookot. Ha a videós lehetőségeket kibővítik, a közösségi oldal teljes értékű versenytársa lesz a jelenlegi legnagyobb videómegosztónak. A Messenger is kibővül, egyszerű csevegőből akár üzleti felhasználásra, rendelések feladására, átutalásra, számlázásra is használható kommunikációs svájcibicska lesz belőle. Az üzenetküldőhöz ráadásul külső fejlesztők is készíthetnek alkalmazásokat, tehát beépíthetik játékokba, üzleti alkalmazásokba. Eközben egyre több külső tartalom jelenik meg az üzenőfalakon. Ha most megosztunk egy hivatkozást, például erre a cikkre, annak csak egy előnézete jelenik meg az ismerőseink számára, akiknek "ki kell kattintania" Facebookról a teljes tartalomért. Ez nemsokára megváltozik, egyre több direkt tartalom jelenik meg közvetlenül a közösségi felületen, hogy még cikkolvasás, hírnézegetés közben se akarjunk elnavigálni máshová. Ennek a másik oldala az, hogy ugyan eddig is kommentelhettünk Facebook segítségével más oldalakra, de hamarosan minden külső hozzászólásunk szintén megjelenik majd a Facebookon belül is. Végül pedig a leginkább grandiózus terv az IoT (Internet of Things, Dolgok Internete), tehát az internetre kapcsolódó kütyük világának beépítése lesz. Saját profilunkat összeköthetjük gyakorlatilag bármivel, aminek van netes hozzáférése, így akár úton hazafelé jelezhetjük a sütőnek, hogy ideje 240 fokra fűteni, mert mindjárt pakoljuk bele a pizzát. Kiváló lesz, amikor mondjuk a hűtőnk automatikusan postolja majd az üzenőfalra, hogy hány sört ittunk éjszaka, hogy aztán a főnökünk azonnal hozzá is szólhasson, miszerint másnapos dolgozókra nincs szüksége... A fenti bővítésekkel tehát Zuckerbergék elvileg képesek lesznek szinte teljesen lefedni azokat a lehetőségeket, amiket egy átlagos felhasználó az interneten keres, és egyfajta kvázi-monopolhelyzetbe kerülnének a világhálón. Ugyan a milliárdos tábor a jelenlegi területeken már csak lassan tud nőni (hiszen mindenki regisztrált, aki csak tudott), a felhasználók száma nem áll meg: a Facebook igyekszik a legújabb technológiákkal, például irányított műholdakkal, drónokkal és olcsó okostelefonokkal olyan területekre is eljuttatni az internetet, ahol manapság még nincs lefedettség. Szóval most lehet örülni a sok új funkciónak, vagy épp lehet aggódni azon, hogy valami már megint a fejünkre nőtt, és tényleg itt a következő Nagy Testvér. Ez esetben mutatjuk, merre érdemes menekülni Facebookról.