Az Adblock Plus és a The Pirate Bay alapítói egy olyan szolgáltatást indítottak, amivel a hirdetésblokkolókat használó netezők és a kiadók is jól járhatnak. A népszerű hirdetésblokkoló szoftver, az Adblock Plus nemsokára egy új funkcióval bővül. A The Pirate Bay torrentoldal egyik alapítója, Peter Sunde az AdBlock készítőivel fogott új projektbe. A Flattr Plus célja az, hogy a reklámblokkolók használata pénzt hozzon a tartalomgyártóknak, azaz a honlapok tulajdonosainak. A Flattr Plusra regisztráló felhasználók megadhatnának egy havi keretet (például öt dollárt), hogy mennyi pénzt szeretnének kedvenc youtuberük, hírportáljuk, vagy podacastjuk tulajához juttatni - minimum összeg nincs. A felhasználó továbbra sem látja az oldalon elhelyezett, idegesítő hirdetéseket az Adblocknak köszönhetően, de az adománnyal támogatná az amúgy reklámbevételtől eleső kiadókat. A szolgáltatás beépül majd az Adblock Plus bővítményébe, így követni tudja azt, hogy a felhasználó mely oldalakra látogat, milyen gyakran, és mennyi időt tölt el ott. Hónap végén pedig ezen adatok alapján osztaná szét a pénzt a weboldalak tulajdonosai közt. A kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad? Forrás: Flattr Fontos megjegyezni, hogy nem a látogatások számát méri a szolgáltatás, a Flattr közleménye szerint az egyedi modell az elkötelezettséget és a figyelmet tekinti szempontnak. Így a kisebb, de minőségi és érdekes tartalmakat kínáló oldalak is labdába rúghatnak a sokat látogatott óriásokkal szemben, nem a klikkvadászat kerül előtérbe. Bármelyik tartalomgyártó csatlakozhat a Flattr Plushoz, legyen az YouTube-vlogger, hírportál, webshop. Csak azok kapnak kompenzációt, akik feliratkoznak a listára, amíg ezt nem teszik meg, a nekik szánt pénzt visszatartja a cég. A cél első körben a tízmillió fizető felhasználó elérése, akik egy jelképes összeget: havi öt dollárt fizetnének. Így jövőre összesen félmilliárd dollárt kalapoznának össze a kiadóknak. A Flattr és az Adblock tíz százalékot venne le a bevételből. Az Adblock Plus operációs vezetője, Ben Williams szerint a tízmillió fős kezdő bázis egyáltalán nem lehetetlen, lévén az Adblock Plusnak jelenleg már több mint 500 millió felhasználója van a világon. Forrás: http://www.origo.hu/techbazis/20160...-penzt-is-hozhat-a-konyhara-adblock-plus.html