2012 óta világszerte kétszeresére nőtt az okostelefon-tulajdonosok száma - derült ki a Google legújabb felméréséből, a 2016-os Fogyasztói Barométerből, ami az elmúlt öt év változásait média- és internetfogyasztási szokások terén. Öt éve még átlagosan háromból egy fogyasztónak volt okostelefonja, négy évvel később ez az arány már több mint 70 százalékos volt. Ma Magyarországon az emberek 61 százaléka használ okostelefont, amely a 2012-es, 22 százalékos adatokhoz képest, közel 177 százalékos növekedést jelent. Főleg a fiatalokat, leginkább a 25 év alatti korosztály érintette az okostelefonok elterjedése, akiknek már mindennapi társsá vált a mobil. Mintegy 93 százalékuknak van okosmobilja, háromnegyedük rendszeresen használ azon keresőprogramot, és tájékozódik online őt érdeklő termékekről. 67 százalékuk néz videókat online a héten legalább egyszer. A mindennapok nélkülözhetetlen eszközeivé váltak a mobilok Forrás: PhotoAlto/Sigrid Olsson / Altopress/Sigrid Olsson Már nem elég csak a mobil Egyre elterjedtebb a különféle eszközök párhuzamos használat is. 2012-ben a magyarok 32 százaléka használt egyet az okostelefon, tablet, számítógép hármasból, míg 39 százalékuk kettőt, és 10 százalékuk mind a hármat használta. Más eszközök használati aránya még ennél is magasabb volt: a megkérdezett magyarok 28 százaléka használ internet-hozzáféréssel rendelkező televíziót, azaz smart tévét. A kutatás keretében a Google és a Kantar TNS több mint 625 ezer fogyasztót kérdezett meg világszerte az elmúlt 5 évben. KAPCSOLÓDÓ CIKK Let's block ads! (Why?) Forrás...