A főváros egyik legkevésbé ismert temetője rejti a legfurcsább sírköveket

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. február 25..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,623
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Hartmann László (1901-1938)
    [​IMG]
    A gazdag festékkereskedő fiaként felnőtt Hartmann László a kor aranyifjaival ellentétben nem az iskolapad után azonnal pattant egy divatos, de bivalyerős Bugattiba, vagy Mercedesbe, hiszen mindössze huszonhet évesen, 1928-ban családi túrakocsijukkal, egy 4,5 literes Hupmobile-lal indult el első versenyén, a Magyar Túraúton, illetve a János-hegyi, Gugger-hegyi és svábhegyi felfutókon, innen pedig nem volt megállás.
    [​IMG]
    Az egy szempillantás alatt benzinvérűvé vált Hartmann – még mindig a családi autóval – 1929-ben benevezett a Monte Carlo Ralira, melynek egyik betétfutamán második helyezést ért el. Nemsokára első győzelmét is megszerezte: 1930. februárjában a franciaországi Grasséban győzött a 3-5 literes autók közt.
    [​IMG]
    Néhány hónappal később megvásárolta Zichy Tivadar gróf Bugatti T35B-jét. A nyolchengeres motorral szerelt autó családja legerősebbje volt, így nem csoda, hogy a fiatal versenyző egy csapásra sebességi rekordot döntött. Ezt több Bugatti megvásárlása követte, melyekkel Európa-szerte komoly sikereket aratott.
    [​IMG]

    1935-ben már egy kölcsönkapott Maserati 8CM-ben találhatjuk, amivel újabb sebességi csúcsokat döntött, és szállította haza a neves versenyeken szerzett érmeit és kupáit. Ennek hatására felfigyelt rá a Maserati, és több versenyen is indították, majd a gyártól megkapta a legendás Tazio Nuvolari 6C/T34-ét, amit piros-fehér-zöld színekre festett. Félhivatalos csapattaggá válásának köszönhetően immár fizetést is kapott a versenyzésért, teljesítménye pedig alig maradt el a támogatott gyári pilótákétól.

    [​IMG]
    Az Auto Union és a Mercedes Ezüst Nyilai azonban épp ebben az időben törtek be az autóversenyzésbe, és bizonyultak legyőzhetetlennek, így Hartmann érdeklődése az alacsonyabb kategóriák felé fordult, ahol saját Maseratijaival igyekezett az élre törni.
    [​IMG]