Felhasználói adatokért cserébe teljesen egyedi, bármilyen alkalomhoz illő ruhát tervez majd a Google és a H&M mobilalkalmazása. A cél, hogy az adattechnológiát a divatban is hasznosíthassák. A Google az H&M egyik leánycégével, az Ivyrevel digitális divatházzal közösen dolgozik egy olyan androidos appon, amelynek segítségével teljesen személyre szabott ruhákat tudnak tervezni majd a vásárlóknak. Ehhez a felhasználóról gyűjtött adatokat hívnák segítségül, amit az app gyűjtene össze. Az Ivyrevel szerint az adattechnológia előnye az lenne, hogy a felhasználó teljes személyiségét bele lehetne vinni a ruhákba. A projekt neve ezért is lett Coded Couture, azaz kódolt divat. A megfelelő mennyiségű adat összegyűjtéséhez körülbelül egy hétig kell használni a telefon szenzorait használó appot, ami folyamatosan figyeli, hogy adott napon milyen tevékenységeket végzett a felhasználó, milyen az időjárás az élőhelyén, hova jár enni, és más, az életstílusához fűződő részleteket. Mindehhez a Google Awareness nevű alkalmazásprogramozási felületét (API) használja az app. Egy hét alatt így folyamatosan változik a ruha terve, minél több az adat, annál egyedibb a ruha. Tervezés közben folyamatosan változik a ruha, amit végül meg is rendelhet majd a felhasználó Forrás: Google A felhasználó persze megadhatja irányvonalként, hogy a darabot milyen alkalmakra szeretné majd viselni, például hétköznapokra, sportolásra, vagy hivatalos eseményekre, valamint hogy milyen anyagtípust, stílust részesít előnyben. A megtervezett ruha ezután megvásárolható lesz az Ivyrevel appon keresztül, a cég egyelőre még nem közölte, hogy milyen áron. Az applikáció egyelőre még csak alfafázisban jár, és egy szűk kör teszteli, de még idén elindul a nyilvános tesztelés is. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Let's block ads! (Why?) Forrás...