Mintegy 170 boltját zárja be a H&M kiskereskedelmi üzletlánc idén. A menedzsment a döntését a vártnál rosszabb eredményekkel indokolta. A bezárásokkal együtt párhuzamosan azonban új koncepcióval indítanak egy másik hálózatot. Mind az üzletek eladásait, mind az online kereskedelmi forgalmát növelni szeretné a H&M, és ezért hajlandó befektetésekre is a digitális technológiákba – írja a Bloomberg. A cégnek ugyan most nem túl bíztatók az eredményei, a vezetés azonban bízik a fordulatban és az új hálózat sikerében. A vártnál rosszabb eredmények Sokat romlott az utolsó negyedévben a lánc értékesítési eredménye a megelőző időszakhoz képest. Az online eladások arányának növelésével mind kevesebb vásárló kereste fel a fizikai boltokat, ami meglátszott a forgalmon is. Tavaly szeptembertől november végéig a bevételek 4 százalékkal csökkentek, decemberben és januárban pedig csak 1-1 százalékos erősödést tudott felmutatni a cég. A 30 milliárd dolláros piaci értékű cég teljesítményével sem a menedzsment, sem a piaci szereplők nem elégedettek. A baj súlyosságát mutatja, hogy két évtized után fordult a helyzet: a cég adósságállománya meghaladja a készpénzállományt. Nem megy jól mostanában a cégnek, a menedzsment változtásokról döntöttForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Paul Zinken A vezetés úgy értékelte, a H&M nem tudta a vásárlóknak azt a fogyasztói élményt nyújtani, amelynek hatása az értékesítési eredményekben is meglátszott volna. Zár és nyit Az online jelenlét erősítése mellett, a láncnál úgy gondolják, a hálózat átszervezésével, sokat javíthatnának az eredményeken. A tervezett intézkedések fájdalmas része, hogy idén világszerte 170 üzletet zárnak be. Ugyanakkor a feltörekvő piacokon új üzleteket is nyitnak, így mindent egybe vetve, idén akár 390 egységgel is nőhet a boltok száma. Az intézkedések másik legfontosabb eleme, hogy egy új formátumot is újra indítanak. Az Afound nevű lánc nem csak a H&M boltok megmaradt készleteit veszi át, hanem más ruházati láncoktól is forgalmaz majd termékeket. Sok boltot zárnak be és sokat nyitnak idén, valamint megcélozzák az online értékesítésre isForrás: AFP/2017 Getty Images/Brad Barket A tervek szerint az Afound az alacsonyabb árkategóriában kínálná a ruházatot és a kiegészítőket. Az első fizikai egység Svédországban nyílna, és további boltok mellett, az új koncepció beindítaná az online kereskedést is. A H&M amellett, hogy számos boltot bezár és megnyit idén, jelentős forrásokat szán az üzletfejlesztésre és a webes értékesítés erősítésére is. Let's block ads! (Why?) Forrás...