Öt évvel ezel?tt lett bemutatva, hogy miért alakulhatnak ki az autópályákon spontán dugók. A japán autógyártó tud megoldást. Honfitársainknak köszönhetjük azt a tanulmányt, mely matematikai modellekkel magyarázza, hogy miként alakulhatnak ki olyan dugók az autópályákon, melyekhez nem kell baleset, elütött vaddisznó, vagy a haladó sávban kerékpározó ittas helybéli. A dologhoz elég, ha egy el?z? sávban haladó autós elé hirtelen bejön egy kamiont el?z? kamion, így kénytelen gyorsan fékezni 130 km/h-ról 100-ra. Aki mögötte jön, a reakcióid? okán még nagyobbat fékez, és így tovább, egészen addig, míg be nem áll a forgalom, kilométerekkel hátrébb. A Honda az ilyen esetek elkerülésére dolgozta ki azt a rendszert, mely figyeli a sof?r vezetési szokásait (gyorsítás, lassítás, követési távolság) és ezek alapján méri fel, hogy az adott egyén stílusa okozhat-e ilyen eseteket. Ez nem azt jelenti, hogy minden egyes dugó megszüntethet?, de azok a személyek, akik nem tartanak kell? követési távolságot, vagy rendszeresen indokolatlanul nagyot fékeznek, esetleg teljesen ritmustalanul vezetnek, a rendszer segítségével kisebb rizikófaktort jelenthetnek, mint korábban, ugyanis a Honda rendszere javaslatokat tesz ezen hibák kiküszöbölésére, vagyis ha úgy vesszük, csiszolja a sof?r vezetési technikáját, és megváltoztattatja a rossz szokásokat. http://www.technet.hu/data/cikk/39/98/31/cikk_399831/1.jpg Elég, ha csak a követési távolságot vesszük figyelembe, ott ugyanis ha ez rendben van, akkor hiába fékeznek nagyot hat autóval el?rébb, számunkra ez nem okoz gondot. A japánok szerint a hatékonyságot jelent?sen lehet növelni a felh? alapú technológia bevonásával. A jelenlegi vizsgálatok alapján mindez legalább 7 százalékos csökkenést jelent a menetid?ben, és három százalékot a fogyasztásban. Sz?l?si Tibor - 2012. április 30. http://www.technet.hu/auto/20120430/a_honda_technologiaja_szamuzheti_a_dugokat/
Gondolom ez Gondolom ez akkor m?ködik ha minden autónál ez a technológia van alkalmazva , elgondolkodtató most vagy normális utakat építünk (+++sáv) vagy alkalmazzuk ezt a technológiát de minden minden járm?re avagy megváltoztatjuk a közlekedési mentalitást, melyik lenne az olcsóbb .
Szerintem az egyszer? Szerintem az egyszer? megoldás az lenne ha már az páciens kifizeti a jogosítvány árát akkor már tanuljon meg kell? figyelemlen és normálisan vezetni. A technológiával akkor mi van ha más márkájú autóm van, VAGY mindenki vegyen Hondát (gondolom ez két külön dolog)