A játék, ami drogként hat az agyra és akkor is behúz, ha utáljuk

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. augusztus 23..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,621
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Bedfordshire vidéke felett egy fényes, futurisztikus repülőgép jelent meg, ami egy futballpályányi árnyékot vetett az alant elterülő tájra, és az egész olyan volt, mintha az Independece Day öltött volna valódi formát. Szerencsére azonban nem az idegenek jöttek elpusztítani minket, csupán az Airlander 10 nevű, héliummal töltött légijármű szűzrepülésére került sor.

    Éppen ideje volt, hiszen már többször tolták el az első felszállás idejét, és a szerdai levegőbe emelkedés sem volt zökkenőmentes, de végül csak összejött. Sokak szerint az Airlander egy új kor kezdetét hozhatja el a maga 92 méteres hosszával, 43,5 méteres szélességével, valamint a súllyal, ami annyi, mint egy A380-é. Ezzel szemben azonban az ára lényegesen kedvezőbb, hiszen az Airbus gépe 287 millió fontot mutató árcédulával kerül a boltba, míg a Zeppelin-jellegű Airlander 10 “csupán” 25 millió font.

    [​IMG]

    Ezért a pénzért akár 10 tonnányi terhet is szállíthat, ami megegyezik egy Boeing CH-47 Chinook helikopter teherbírásával, amit az amerikai légierő használ igáslónak. A világ legnagyobb katonai erővel bíró országának (és költségvetésének) hatalmas szerepe volt abban, hogy az Airlander 10 a levegőbe emelkedjen, hiszen az amerikai hadsereg nagyjából 300 millió dollárt ölt a projektbe. A cél az volt, hogy a konfliktusövezetek felett egy (pilóta nélküli) objektum lebegjen, ami akár 21 napig is képes egyfolytában a levegőben lenni, és megfigyelni a kérdéses területeket. Ám amikor az amerikai kormány 2013-ban nekilátott ésszerűsíteni a katonai költségvetést, az Airlander projekt is áldozatul esett a racionalizálásnak.

    Ám a Hybrid Air Vehicles (HAV), a cég, mely a fejlesztést végezte, a katonai szupertitkos felszereléseken kívül mindent megvásárolt, és folytatta a munkát, miközben berántott néhány privát befektetőt, és lebonyolított pár közösségi finanszírozós kampányt. Mindennek az lett a vége, hogy Stephen McGlennan, a HAV első embere szerint öt éven belül akár 100 ilyen járgány is lebeghet az égbolton, de szerinte ezek 40-50 százaléka katonai felhasználású lesz.

    [​IMG]