A karácsonyi sms-eket is kitúrja a Facebook

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2016. december 21..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,506
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Körülbelül 200 millió ünnepi sms-t küldtek az elmúlt 15 év alatt a Telekom ügyfelei. Az sms-ek száma viszont csökken, és egyre többen választják az online csevegőket a karácsonyi jókívánságokhoz. Tarolnak az emojik, mozgóképek.


    Hosszú út áll az sms mögött: az első rövid szöveges üzenetet még 1995-ben küldték el, majd ahogy egyre népszerűbbé vált, úgy jutott fontos szerephez az ünnepek idején is. 2002-ben a szenteste és szilveszter éjjelén elküldött és fogadott SMS-ek száma már elérte a 15,5 milliót.

    A karácsonyi sms-ek és mms-ek száma 2006 és 2008 között ért el újabb csúcsot: ezekben az években körülbelül 18 milliót is elküldtek belőlük a Telekom (akkoriban még T-Mobile) előfizetői.

    A vállalat adatai szerint az ünnepek alatt elküldött sms-ek száma 2009-től indult csökkenésnek. Az elmúlt évek ezen időszakában az sms és mms forgalom 10-20 százalék közötti visszaesést mutat évről évre.

    2015-ben már „csak" 7 és fél millió sms-t küldtek a cég ügyfelei, a karácsonyi ünnep három napja alatt.

    [​IMG]

    Egyre kevesebb az elküldött sms

    Forrás: Photononstop/Maurizio Polverelli
    Felfalja az online az SMS-t


    Az okoskészülékek rohamos terjedésével és a gyors mobilnetezést biztosító 4G-hálózatok kiépülésével párhuzamosan egyre többen használják ki a mobilinternetezés nyújtotta kényelmet, a kommunikációs szokások az online irányába mozdulnak el.

    Így miközben az egymásnak küldött sms-ek száma csökken, a Telekom ügyfelei körében a mobilinternet forgalom jelentősen, évente nagyságrendileg egyharmadával nő az ünnepek időszakában.

    Ezen belül a 4G-forgalom emelkedése is minden évben a többszöröse az előző évi adathoz képest.

    Tarolnak az emojik


    A karácsonyi sms-ben küldött rövid versek helyét így ma már az ikonok, hangulatjelek, képek, mozgóképek veszik át.

    „A hangulatjelek, vagy emojik egyfajta kódhalmazt jelentenek, amit nagyon könnyű dekódolni, ugyanakkor teret ad a kreativitásra, időt spórol és divatos is. Olyan fontos szerepre tettek szert a digitális írásbeliségben, a vizuális retorikában, hogy egy mai fiatal elbizonytalanodik, nem haragszanak-e rá, ha nincs a mondat végén egy érzelmet kifejező ikon" – mondja Horváth Dorka újmédia kutató.

    [​IMG]

    Mindenki imádja az emojikat

    Forrás: AFP/MIGUEL MEDINA/Miguel Medina

    „Az okoseszközök és a mobilinternet korában is fontos az sms, de ma már az ünnepekkor is csak egy a sok lehetőség közül a kommunikációra. Insta live, snapchat, facebook chat, iMessage – ma már számos felületen keverhetjük üzeneteinkben a szöveget, az ikont és a fotót is. Egyre inkább képekre írunk szöveget, és nem szöveghez mellékelünk képet"– hangsúlyozza.

    „A több címzetthez azonos szöveget elküldő ünnepi sms-eket ma már egyre többen helyettesítik egy a Facebookra posztolt karácsonyos képpel, amire akár 100 barátot, hozzátartozót is rátagelnek. A trendeknek ma leginkább a saját tartalom felel meg, ilyen például egy körbeküldött családi kép szűrőkkel, feliratokkal ellátva, de az egyszerű szöveg és az alkalomhoz illő hangulatjel sem ment ki a divatból" – állítja Horváth Dorka.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...