Gazdaság A McDonald's ismét tarolna a kínai piacon

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. augusztus 10..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A McDonalds's franchise világszerte problémákkal küzd. A rossz minőségűnek és olcsónak titulált gyorsétterem láncnak nehéz eladnia magát az utóbbi időben, és ez leginkább a kínai piacon látszik meg.


    A McDonald's duplájára növelné éttermei számát Kínában. A "Látomás 2022" nevű projektet arra hozta létre a cég, hogy 2022-ig a jelenlegi 2500 kínai üzletük mellé még 2000 éttermet nyissanak Kínában.

    Ezek 45 százaléka főleg a kisebb és szegényebb várososban fog nyílni és 75 százalékuk házhoz szállítást is vállal majd.

    A bejelentést a cég képviselői néhány nappal azután tették meg, hogy eladták kínai részvényeik többségét a Citic and Carlyle-nak, így mostantól ők fogják irányítani a vállalat ottani tevékenységét.

    [​IMG]
    Forrás: Origo

    A McDonald's igyekszik javítani megítélésén és felvenni a versenyt a jobb minőségűnek tartott rivális éttermekkel.

    A CMR China egyik tanácsadója szerint a cég nem azért adta el a kínai részvényeinek többségét, mert jól megy nekik az üzlet. Úgy gondolja, hogy a McDonald's lépése a gyengeség jele. Hozzátette még, hogy a Citic and Carlyle-nak gyors növekedést kell produkálnia a gyorsétterem lánccal, hogy nyereségesek maradjanak.

    A világ talán legismertebb étterem hálózatának kemény versenytársai akadnak Kínában, ahol a telefonos házhozszállítással és a sokféle hasonló gyorsétkezdével szemben még nem találta meg a hatékony ellenszert.

    Kezdetben a vállalat gyorsan terjeszkedett Ázsiában, azonban a növekedés 2013-tól lelassult. A bevétel ebben az időszakban majdnem 2 százalékkal csökkent. A globális helyzet sem túl fényes, a McDonald's profitja ugyanis az utóbbi években folyamatosan zsugorodik.

    A bevétele 2013 és 2016 között 4 milliárd dollárral lett kevesebb.

    A vállalat új stratégiája, hogy inkább eladja az irányítást más cégeknek, ahelyett, hogy újabb, saját franchise éttermeket nyitna. 2018 végéig több mint 4000 egységüket irányítja majd más cég, a végső cél pedig, hogy az éttermek 95 százalékát más üzemeltesse.

    A legnagyobb ellenfél Kínában a Yum Brands (KFC, Pizza Hut), de az utóbbi időben mindkét vállalatot támadták, mert kiderült, hogy a beszállítóik romlott csirkét adtak el az éttermeknek.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...