A Michelin olyan gumiabroncsokat biztosítana a királykategóriás alakulatok számára, melyekkel a pilóták ismét a határokat feszegethetik, ezzel pedig a versenyzés örömét is visszahoznák a Forma-1-be – jelentette ki a francia cég sportigazgatója, Pascal Couasnon. Michelin (Fotó: Gilbert / xpb.cc) A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már a Monacói Nagydíj előtt kiírta legújabb pályázatát a Forma-1 hivatalos gumiszállítói posztja iránt érdeklődő cégek számára, a Michelin azonban csak kedden döntött úgy, versenybe száll a jelenlegi partnerrel. Miután a franciák az elmúlt hetekben több alkalommal is komoly kritikával illették a királykategóriát, spotigazgatójuk szerint a nevezés egy következetes döntés volt, hiszen pályázóként hivatalosan is előállhatnak megoldási javaslataikkal, melyek véleményük szerint helyreállíthatják a sportág megtépázott hírnevét. A Michelin eddig főként a jelenleg használt 13 colos abroncsokat támadta, mondán ezek már idejétmúltak, hiszen a gumiipar jövőjét a nagyobb kerekek jelentik (ők a 18 colos gumikat pártolják). Ezen felül a Pirelli gyorsan kopó abroncsait is bírálták, melyek miatt véleményük szerint a versenyzők sem tudják megmutatni, mire képesek, mert folyamatosan spórolniuk kell. „Majd meglátjuk, hogy elfogadják-e a pályázatunkat, vagy sem” – kezdi Couasnon, akivel a motorsport.com készített hosszabb interjút. „Összhangban kell lennie a javaslatainknak; olyan lehetőséget kell ajánlanunk a csapatoknak és a pilótáknak, ami lehetővé teszi, hogy kihozzák magukból a maximumot!” „Ezzel visszahoznánk a versenyzés örömét, és bízunk abban, hogy mindez magára a show-ra is jó hatással lenne. A múlt hét végén, a Le Mans-i 24 óráson láthatták, milyen remek show-t tudunk csinálni, úgy, hogy közben a teljesítmény is megfelelő marad. Sokkal jobb lenne, ha a Forma-1-ről a technikai fejlesztések miatt beszélnének, ahelyett, hogy folyamatosan azt halljuk, hogy a pilóták nem támadhatják egymást, hiszen vigyázniuk kell a gumiabroncsokra. Mindenki elégedett lehet azzal, ha az egyik jelölt azt szeretné, hogy a sportról sokkal inkább pozitív hangnemben beszéljenek, a negatív hangnem helyett” – teszi hozzá a szakember, kinek cége 2006-ban hagyta el a királykategóriát. Ezt követően a Forma-1-ben rendre egy beszállító látta el abroncsokkal az alakulatokat (kezdetben a Bridgestone, majd a Pirelli), és az FIA legújabb pályázatának szövege szerint ez 2017 és 2019 között sem fog megváltozni, a szövetség ugyanis egy partnert keres. Noha a gumiháború újbóli kirobbantásának lehetőségével a csapatok sem szimpatizálnak, a Michelin szívesen részt venne egy ilyen jellegű megmérettetésben. „Nyitottak voltunk, és még mindig nyitottak vagyunk a versengésre! Úgy gondoljuk, hogy a technikai kihívás rendkívül fontos a résztvevők számára, hiszen tanulni szeretnénk valamit a jövő gumiabroncsairól” – magyarázza Couasnon. „Az egyik lehetőség valóban az, hogy az embernek van egy közvetlen riválisa: ebben az esetben szembe kell nézned egy vetélytárssal, tehát a kihívás és a motiváció is adott. Viszont ott vannak a szabályok is. Amikor Le Mans-ban nem lehet egyszerre tankolni, és kerekeket cserélni, akkor nekünk olyan abroncsokat kell gyártanunk, melyek több etapot is kibírnak. Tehát, ellenfelek nélkül is szembesülhetsz technikai kihívásokkal, és igazából mi a Forma-1-ben is ilyen kihívásokra vágyunk. Nagyon jó, ha van egy másik beszállító, viszont az is érdekes lehet, ha egyedül vagy, de 18 colos abroncsokat kell gyártanod, mégpedig olyanokat, amelyek nem mennek tönkre 10 kör megtétele után. Úgy véljük, ez is egy hasznos technikai kihívás” – zárja gondolatait a sportigazgató. http://www.telesport.hu/2015/06/17/a-michelin-igy-dobna-fel-a-forma-1-et/