Még mielőtt megjelent a régóta sikeres és kultikus posztapokaliptikus kalandjáték, a Fallout negyedik része, a kiadó úgy döntött, mobilokra kiad egy olyan kis előzetes játékot, amely szórakozásnak sem utolsó, a várakozók elüthetik az időt a “nagy” játék megjelenéséig, ráadásul még reklámozhatják is vele az érkező Fallout 4-et. Jött tehát Androidra és iPhone-ra a Fallout Shelter, amitől többen féltették a céget, mondván, még nem gyakorlott az ilyen jellegű oldalhajtásokban, ám ennek ellenére a Bethesda kiadó most kikerült statisztikái alapján nagyon is jó ötlet volt. Todd Howard, a Fallout 4 rendezője néhány érdekes számot mondott, ami jó hír a cégnek, ellenben hosszabb távon problémás lehet a masszívabb játékosok közönségének. Merthogy kiderült, a Fallout Sheltert többen játszották, mint az összes Fallout címet együttvéve, holott a mobilos játék csak egy bohókás kis valami magához a videojátékhoz képest. Ám a helyzet mégis az, hogy a Fallout Shelter már az iOS-es megjelenés után két héttel 5,1 millió dolláros, játékon belüli költésekből hozott bevétellel rendelkezett, ami talán még a lehúzós játékocskák királyánál, a Candy Crush Sagánál is jobb. A fejlesztők egyébként a nagy mobilos durranás miatt azóta nyitottak egy új irodát Montrealban, ami csak a mobilplatformokkal foglalkozik, és a Bethesda már most azon töri a fejét, milyen új játékokkal kellene előrukkolnia az alkalmi játékosok számára. Mindez miért rossz azoknak, akik a nagyobb játékokért rajonganak, és nem elég nekik néhány percnyi móka? Azért, mert egy borús keddi napon az is megtörténhet, hogy a fejlesztők fogják magukat és azt mondják: a francokat fognak hatalmas fejlesztőcsapatot összerakni, aztán évekig szórakozni egy-egy ismert PC-s, vagy konzolos cím faragásával, mikor egy mobilos játék két hét alatt hozza annak többhavi bevételét. Ennek persze kicsi a valószínűsége, vagy legalábbis nem operatív időtávon belül, de a gyors pénzt mindenki jobban szereti az évekig tartó gürcölésnél. És persze, az is tény, hogy ahogy egy fecske sem csinál nyarat, egy mobiljáték sikere nem fogja kiirtani a nagyobb, konzolos és PC-s játékokat. De ha ebből trend lesz, akkor azt azért hosszabb távon megérezhetik a videojátékosok, akik esetleg azt tapasztalhatják, hogy a nagyobb címekből egyre kevesebb érkezik, míg mobilos, öt perc alatt is szórakoztató apróságokkal pedig tele a padlás.