A Nő

A témát ebben részben 'Filmek Bemutatói' klarensz hozta létre. Ekkor: 2014. december 02..

  1. klarensz / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2012. június 27.
    Hozzászólások:
    16,928
    Kapott lájkok:
    2,488
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    2014.02.06. (Her) Mindenki igazi társra vágyik. Olyanra, aki figyel, aki megért, aki segít, és aki szeret. Theodore (Joaquin Phoenix) nagyon lassan heveri ki a válását, egyedül él, és nem barátkozik könnyen. Napközben egy számítógépen dolgozik, esténként egy másik számítógépen játszik – és unalmában letölt egy új programot: egy intelligens operációs rendszert.
    És minden megváltozik. Az egzotikus hangú rendszer (Scarlett Johansson), vagyis Samantha felforgatja addig túl egyforma napait. Mindent tud, mindent ért, és egyre közelebb kerül Theodore-hoz. Olyan közel, hogy a férfi néha már úgy érzi: Samantha testestül-lelkestül az övé.

    OSCAR-DÍJ 2014
    (Legjobb eredeti forgatókönyv)

    4 OSCAR-JELÖLÉS 2014
    (Legjobb film; Legjobb látvány; Legjobb zene; Legjobb betétdal)

    KRITIKA

    Siri, az iPhone-ok intelligens személyi asszisztense nem volt még sehol, amikor Spike Jonze az ezredforduló környékén már róla, pontosabban csúcsmodell verziójáról ábrándozott.

    Hungler Tímea

    [​IMG]Tavaly aztán meg is valósította futurisztikus techno love storyjában, A nőben, melyben Sirit Samanthának hívják, és Scarlett Johansson kölcsönzi neki a legbúgóbb, rekedtesen szexi és megkapóan érzelmes hangját. A film másik főszereplője a user, aki Samanthát letölti és „beélesíti”, Theodore (Joaquin Phoenix) – valamiféle copywriter ő a közeljövő Los Angelesében, ahol a munkája abból áll, hogy lusta hozzátartozók/barátok/szerelmek nevében ír magánleveleket házassági évfordulókra, születésnapokra, családi ünnepekre.
    Már ebből a felütésből is látszik, hogy hiába képzeli el Spike Jonze a jövőnket meleg színekkel, élhető, mi több barátságos, kényelmes környezetben, az emberi kapcsolatokra nézve már kevésbé optimista: az intimitás és a kötődés utáni vágy megmaradt, ám egyre nehezebben megvalósítható. A válófélben lévő Theodore épp ettől szenved, legjobb barátján, a játéktervező Amyn (Amy Adams) kívül nincs több igazán bizalmas kapcsolat az életében. A technológia látszik megoldást kínálni a dilemmára: az önmagát folyamatosan fejlesztő, felhasználója igényeire szabott Samantha „személyében” előbb társaságra, majd barátra, később – hangozzék is bármilyen bizarrul – „szeretőre” lel.
    [​IMG]Kapcsolati mozi, szerelmes film tehát A nő a maga tudományos-fantasztikus és szokatlan módján – Theodore-nak egyrészt ugyanazokkal a fázisokkal/problémákkal kell megküzdenie, amelyek minden kapcsolatban törvényszerűen megjelennek; másrészt pedig a külvilág reakcióival: ahogy anno a fekete-fehér vagy az egynemű viszonyokat, úgy a cyberlény-ember párosítást is akad, aki megértéssel (Amy), más viszont (Theodore válófélben lévő neje, Rooney Mara), felháborodással fogadja.
    A nő hatalmas váltás Spike Jonze pályáján, aki azzal, hogy most először a saját ötletéből dolgozott, vagyis szerzői filmet készített, egészen más hangot ütött meg, mint Charlie Kaufman intellektuális forgatókönyveinek (A John Malkovich menet, Adaptáció) tolmácsaként. Ez az új – az Ahol a vadak várnakban már némiképp megelőlegezett – melankóliára hajlamos, érzelmes és intim tónus, azt kell, hogy mondjuk, roppant jól áll neki. A nő az évtized egyik leginkább elgondolkodtató szerelmes filmje lett, mely nem kevesebbre, mint magára a szerelemre keresi a választ.

    [​IMG]

    126 perc, amerikai
    A nő « VOX.hu