A nemi szerepek mindig is befolyásolták vásárlási döntéseinket, és ez jól visszatükröződik az online hirdetések vizsgálatánál is. A kisvállalatoknak, amelyeknek ez a cikk is szól, mindent tudniuk kell a vevőkörükről, amelyre a közösségi médiás marketingjüket építhetik. Amerikában közvélemény kutatók, médiacégek készítenek felméréseket, hogy az adott célcsoport hogyan használja a közösségi médiát, és hogy a fizetett hirdetések lájkolásaiból milre lehet következtetni a vevőkörre nézve. Egy felmérés szerint a férfiak 56 százaléka vevő a kuponos oldalak közösségi médiás hirdetéseire, míg a nőknek csak 39 százaléka. Ugyanakkor a nők 71 százaléka szívesen lájkol bármilyen márka céges oldalát, a férfiaknál ez csak 18 százalék. Tényleg máshogy lájkolnak a nők? A férfiak „üzleti és randicélokra” használják a közösségi médiát. 27 százalékuk üzleti ügyeket, 13 százalékuk szerelmi ügyeket intézett a legtöbbször a közösségi oldalakon. A nők ezzel szemben kapcsolattartásra használják a netet. Fotókat osztanak meg, barátokkal leveleznek. A közösségi médiában a férfiak gyorsan és lényegre törő információkat szeretnének megtudni. Ezért van, mondja a felmérés, hogy szeretik a kuponos és ár összehasonlító oldalak hirdetéseit. A nőket ezzel szemben nem érdeklik az ilyen fizetett hirdetések, helyette inkább azt nézik, hogy ki mondja az információt. Milyen témájú fizetett hirdetések keltik fel a férfiak figyelmét leginkább a közösségi médiában? Kocsik Sport Akció Szex Milyen témájú fizetett hirdetések keltik fel a nők figyelmét leginkább a közösségi médiában? Érzelmi Családi Valós élethelyzetek Gyermekek Háziállatok Mindkét nemet egyaránt érdeklő témák a fizetett hirdetésekben: Humor Értékelések Celebek Elhivatottság A cikk szerint, ha férfiaknak szól a termékünk, akkor hirdessünk valamilyen akciódús vagy sportos tartalmú hirdetéssel, legjobb a rövid videó. A nőknek a családra, gyermekekre vonatkozó hirdetés jöhet be, ők legjobban a fotót szeretik. Természetesen a fentiek az általános tájékozódást szolgálják. A közösségi médiában a marketingkampányok pontosan célzottak, nemtől, korcsoporttól, földrajzi helyzettől függően. http://hvg.hu/enesacegem/20140517_A_nok_tenyleg_mashogy_hasznaljak_a_Facebo