Hmm ez Érdekes A Párizsi Autószalon Húsz Legfontosabb Újdonsága.

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2014. október 02..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Október 2-án nyit a világ legnagyobb autószalonja olyan új modellekkel, mint az Opel Corsa, a Skoda Fabia, a VW Passat, a negyedik generációs Mazda MX-5 és az esztergomi gyártású új Suzuki Vitara.

    [​IMG]
    Párizsra a francia márkák mindig jobban készülnek a szokásosnál


    A Párizsi Autószalon több szempontból is különleges a világ autókiállításai között. Egyrészt ezt rendezték meg először (1898-ban), másrészt ez a legnépszerűbb az összes közül: a legutóbbi 2012-esen például több mint 1,2 millió látogatót regisztráltak, míg Detroitnak, Tokiónak, Frankfurtnak és Pekingnek meg kellett elégednie 8-900 ezer látogatóval, Genfnek pedig 670 ezerrel. 1976-ig évente rendezték meg a Mondial de l'Automobile-t, azóta csak a páros években, mivel a páratlanokban Frankfurté a rendezési jog Európában. Idén október 4-19-ig tartanak a közönségnapok, 25 év felettieknek a belépő 14, a 25-10 éves korosztálynak 8 euróba kerül.

    [​IMG]
    Két éve a Greenpeace a Volkswagennek szólt be a kifüggesztett molinójával, de az elbocsátott PSA-munkások is tüntettek a sajtónapon

    Forrás: AFP/Thomas Samson
    A Porte de Versailles-i Párizs Expón tartott kiállításra idén 13 ezer újságíró regisztrált 103 országból, az Origo is a helyszínről tudósít majd. A kilenc pavilon 96 ezer négyzetméteres alapterületén idén több mint 60 világpremiert tartanak, ezek közül választottuk ki a húsz legfontosabb új szériaautót, amelyeket hónapokon belül bárki megvásárolhat majd. Idén is lesz egy pavilon, amelyet az elektromos autóknak szentelnek. Nemcsak nézegetni lehet majd a némán zümmögő, kipufogó nélküli járműveket, hanem regisztrációt követően bárki kihajthat velük a forgalomba is.

    2 l/100 km alatt
    Természetesen a tanulmányautókra is érdemes lesz odafigyelni, mert megmutatják, hogy pár év múlva milyen technikai megoldásokra számíthatunk a sorozatgyártású modellekben. Idén a francia állam kihívása tartotta lázban a helyi gyártókat, ugyanis azt kérték tőlük, hogy 2020-ig készítsenek olyan szériaautót, amely 100 kilométert két liter üzemanyaggal meg tud tenni.

    [​IMG]
    Citroën C4 Cactus Airflow 2L Concept

    Forrás: Citroën
    Erre választolt a Citroën a C4 Cactus sűrített levegős hibrid tanulmányával, a Peugeot a hasonló technikájú, kísérleti 208-assal, és a Renault a mindössze egyliteres átlagfogyasztású Eolabbal. Igaz, a Clio-méretű, de annál 30 százalékkal könnyebb és kisebb légellenállású konnektoros hibrid gyártása a Renault szerint 2020-nál később, de azért tíz éven belül valósulhat meg.

    Lássuk a legfontosabb új szériagyártású modelleket:

    Audi TT Roadster
    [​IMG]
    Forrás: Audi
    Alig vagyunk túl az új Audi TT kupé menetpróbáján, Párizsban már a szintén Győrben készülő kétüléses roadster is bemutatkozik. Kereken tíz másodperc alatt nyílik és záródik (50 km/h-s sebességig) a többrétegű vászontető, amely ezúttal már három színben rendelhető. Vázszerkezetében alumínium és magnézium is van, így elődjénél három kilóval könnyebb. Az Golfból ismert MQB padlólemez használatával a komplett autó tömege is csökkent, kétliteres turbómotorral csak 1320 kilót nyom. A csomagtartó 280 literes, 50 literrel nagyobb, mint az elődben. Sportback néven négyajtós kupéként is bemutatkozik a harmadik generációs TT, igaz, egyelőre csak tanulmányként.

    BMW X6
    [​IMG]
    BMW X6

    Forrás: BMW
    Az éjszakai élet császárainak kedvelt kupé szabadidő-autója elérkezett a második nemzedékéhez, az alapokat a tavaly leleplezett harmadik generációs X5-ös adja. Külseje nem sokat változott a 2008-as elődhöz képest, 34 mm-rel hosszabb, 4 mm-rel szélesebb, és 12 mm-rel magasabb, mint elődje. Most sem a helykínálaton és a terepjáró képességeken, inkább a csúcstechnikán és a személyautós dinamizmuson lesz a hangsúly. Alapfelszereltség az összkerékhajtás, a nyolcfokozatú automataváltó, a bi-xenon fényszóró, a 10,25 colos iDrive képernyő és az elektromos csomagtartónyitás, felárért aktív hátsó differenciálmű is kérhető. A decemberi piaci bevezetéskor három motorral lesz elérhető az X6-os: a háromliteres dízel egy (258 lóerő) és háromturbós (381 lóerő) változatban, valamint a dupla turbós 4,4 V8-as benzines 450 lóerővel.

    Ford S-Max
    [​IMG]
    Forrás: Ford
    A legsportosabb hétüléses egyterű második nemzedéke nem hozott jelentős változást a külsőben, akár modellfrissítésnek is tűnhetne, mivel az arányok változatlanok, csak az új harcsaszáj és a hozzá illő lámpák tűnnek fel elsőre. Megmaradt a 2,85 méteres tengelytáv, de a karosszéria valamivel alacsonyabb, szélesebb és hosszabb lett. A második és a harmadik sor ülései gombnyomásra, elektromosan a padlóba hajthatóak, a csomagtartó pedig érintés nélkül, láblendítéssel kinyitható. Rendelhető elektromos kormányállítás és hűthető-fűthető, masszírozós első ülés is. Műszakilag az új Mondeóval rokon az új S-Max, így a középkategóriás modell megoldásaival találkozhatunk majd benne, viszont az alapmotor nem egyliteres, hanem az új, 1,5 literes benzines turbó lesz 158 lóerővel.

    Fiat 500X
    [​IMG]
    Fiat 500X

    Forrás: Fiat
    A Fiat 500 modellcsalád legújabb tagja az Esztergomban gyártott Sedicit váltja le, és többek között a Nissan Juke-tól és a Mini Countrymantől próbál majd vevőket elcsábítani. Műszakilag a szögletes Jeep Renegade testvérmodelljének tekinthető, ezért a terepjáró-képességek várhatóan meghaladják majd a kategória átlagát. Természetesen a motorkínálatban ott lesznek a két- és négyhengeres, turbós Multiair benzinesek és az Multijet dízelek is, a drágább változatokba összkerékhajtás és kilencfokozatú automataváltó is kerülhet.

    Honda Jazz
    [​IMG]
    Forrás: Honda
    Az új Honda Jazz a tavaly bemutatott Fit európai változata, csak minimális eltérések vannak a két modell között. Az elődjénél 15 milliméterrel hosszabb, egyterű-kisautó futóművét alaposan átdolgozta a Honda, a „mágikusnak” hívott, felhajtható hátsó ülések megmaradnak. Egyelőre annyi hivatalos, hogy 1,3 literes i-VTEC benzinmotorral lesz kapható az autó, hatfokozatú kézi vagy fokozatmentes váltóval párosítva. Bár a képeken látható Jazz hivatalosan még tanulmány, a jövő nyártól megvásárolható szériaváltozat szinte semmiben sem fog különbözni tőle. Párizsban a Honda bemutatja még az új HR-V-t, a Civic modellfrissített változatát, a 300 lóerős Civic Type-R tanulmányt és a 160 (!) lóerős 1,6-os dízellel szerelt frissített CR-V-t is.

    Hyundai i20
    [​IMG]
    Hyundai i20

    Forrás: Hyundai
    A koreai kisautó új generációja 4 centivel hosszabb, 24 mm-rel szélesebb, és 16 mm-rel alacsonyabb a réginél, a tengelytáv bővülése 45 mm. Először öt ajtóval érkezik novemberben, a sportosabb háromajtós késik. Valószínűleg a kategória egyik legtágasabb modellje lesz az i20, amit a 326 literes csomagtartó is alátámaszt. Kétféle benzines és két dízelmotorral lesz kapható: az 1,25 literes benzines 75 vagy 84 lóerős változatban rendelhető, az 1,4-es kereken 100 lóerős. A kisebb dízel 1,1 literes és 75 lóerős, a nagyobb 90 lóerős 1,4-es. Automataváltó csak a 100 lóerős benzineshez rendelhető, a többi motor hatfokozatú kézi váltóval érkezik.

    Jaguar XE
    [​IMG]
    Forrás: Jaguar
    Az X-Type szellemi utódának tekinthető, hátsókerék-meghajtású kis Jaguar hosszabb és alacsonyabb a 3-as BMW-nél, a tengelytávja 25 mm-rel nagyobb. Belül jellegzetes részlet az automataváltó forgótárcsája, ami már a többi Jaguarból is ismerős lehet, akárcsak a háromküllős sportkormány. Tele van tömve csúcstechnikás megoldásokkal az XE, rendelhető lézeres head-up display és fedélzeti wifi is, az új infotainment rendszer nyolccolos érintőképernyőt kapott. Ebben a modellben debütál a vadonatúj Ingenium motorcsalád, amelynek kétliteres dízele 163 és 180 lóerővel lesz kapható, előbbivel csak 3,7 liter a szabványos átlagfogyasztás. Egyelőre a háromliteres, kompresszoros V6-os benzines jelenti a csúcsot 340 lóerővel. A könnyű alumínium karosszéria, a direkt kormányzás és a kategória legigényesebb futóműve izgalmas vezethetőséget feltételez.

    Kia Sorento
    [​IMG]
    Forrás: Kia
    A Kia nagy szabadidő-autójának harmadik generációja nem kapott forradalmian új dizájnt, de az arányai sportosabbak, mint korábban. 95 mm-rel nőtt a hossz, és 80 mm-rel a tengelytáv, csak a magasságból (1685 mm) csippentettek le 15 mm-t a koreai mérnökök. A legerősebb egyturbós dízeleket továbbra is a Kia gyártja, a kétliteres CRDi 185, a 2,2-es kereken 200 lóerős. Lesz még egy 188 lóerős 2,4-es benzines is, de ezt a kisebb nyomaték és a nagyobb fogyasztás miatt kevesen fogják választani. A Kia szerint nem csak a Sorento kényelmi szolgáltatásai, és gazdaságossága, de a vezethetősége és biztonsága is sokat fejlődött az elődhöz képest. Az értékesítése várhatóan 2015 első negyedévében kezdődhet meg.

    Land Rover Discovery Sport
    [​IMG]
    Forrás: Land Rover
    A Freelander alumínium karosszériás utódjában 5+2 ülést tudtak elhelyezni a brit mérnökök, így ez lesz az egyetlen kompakt szabadidő-autó három üléssorral. Négyhengeres turbófeltöltős benzin- és dízelmotorokkal kerül a piacra hatfokozatú kézi vagy kilencfokozatú automataváltóval 2015 elején, az olcsóbb változatokban csak az első kerekek hajtottak. Méltó lesz a típus a Land Rover hírnevéhez: a 25 fokos első, a 31 fokos hátsó terepszögével, a 212 mm-es hasmagasságával, a különböző terepviszonyokhoz alkalmazkodó Terrain Response rendszerével, illetve a 600 mm-es gázlómélységével túlteljesíti a kategória elvárásait a terepjáró képességek terén. A Volvo V40 után ebben is megjelenik a gyalogosokat védő légzsák.

    Mazda2
    [​IMG]
    Forrás: Mazda
    A Mazda új kisautója a nagyobb modelleken debütált Kodo stílusirányzatot és a Skyactiv technológiát viszi tovább. Karosszériájában bőven használtak nagyszilárdságú acélokat, így nem csak merev, de könnyű is lett. Európában az új 1,5 literes dízelmotorral, és különböző teljesítményszintű, turbó nélküli 1,5 literes benzinmotorokkal lesz kapható, akár hatfokozatú automataváltóval is. A 4070 mm hosszú kisautó megkapta a Mazda3-ból már ismert infotainment és vezetéstámogató rendszereket, de a 3-asban tapasztaltakból kiindulva valószínűleg a vezetése is élmény lesz.
    Mazda MX-5
    [​IMG]
    Mazda MX-5

    Forrás: Mazda
    A Mazda MX-5 negyedik, ND jelzésű nemzedékének 100 kilogrammal lett kisebb a tömege (1050 kg), így már alig nehezebb, mint a 25 éve bemutatott első generáció. A súlypontja egyenesen a legalacsonyabb az összes közül, és a súlyelosztása tökéletes: 50-50 százalék a tengelyeken. Karosszériája 105 mm-rel rövidebb (3915 mm), 20 mm-rel alacsonyabb, és 10 mm-rel szélesebb lett az NC-hez képest, a tengelytávból 15 mm-t, a túlnyúlásokból összesen 90 mm-t csíptek le. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművet kapott, természetesen a hátsó kerekek hajtottak. Egyelőre csak annyi biztos, hogy a Skyactiv benzinmotorokkal lesz kapható, valószínűleg 1,5 és 2,0 literes lökettérfogattal.

    Mercedes-AMG GT
    [​IMG]
    Forrás: Daimler AG
    Az SLS AMG utódja elhagyta a sirályszárnyat és a 6,2 literes szívó V8-ast, viszont sokkal olcsóbb és korszerűbb lett elődjénél, ráadásul jóval kevesebbet is fogyaszt. Ez az első Mercedes, amelynek nevéből elhagyták a Benz tagot, mivel az AMG fejlesztette és gyártja. Az 1540 kilós sportkocsi karosszériája alumíniumból, a hátsó üveggel együtt nyíló csomagtérfedél acélból, a homlokzat pedig magnéziumból készül, utóbbi azért, hogy csökkentse a kocsi orrának a tehetetlenségét. A kézzel épített négyliteres V8-as az első szériagyártású motor, amely a hengersorok között két turbófeltöltővel rendelkezik. Az erősebb, 510 lóerős kivitelében 3,8 másodperces gyorsulást és a 310 km/h-s végsebességet biztosít a GT-nek, 9,4 literes szabványos átlagfogyasztás mellett.

    Mini (ötajtós)
    [​IMG]
    Forrás: Mini
    A Mini harmadik generációja az első, amelyből ötajtós változatot is készítettek. Az újdonság 161 mm-rel hosszabb a háromajtósnál, a tengelytáv 72 mm-rel nagyobb (2567 milliméter), felfelé 11 mm a növekedés, a szélesség viszont nem változott. Jelentősen nőtt a térkínálat, a sajtóanyag 15 mm-es fej-, 61 mm-es váll-, és 72 mm-es lábtérnövekedést ír, de a csomagtartó is 30 százalékkal lett nagyobb (278 liter), mint a háromajtósé, így ez a Mini lesz a második a Countryman után, amelyben négy felnőtt többé-kevésbé kényelmesen el fog férni. Az új ötajtós Mini forgalmazása két benzines és két dízelmotorral indul, a műszaki alapok megegyeznek a háromajtóséval, és a vezetési élményt is hasonlóra ígérik.

    Opel Corsa
    [​IMG]
    Forrás: Opel
    Már a világpremier előtt bemutatták Budapesten is, de mégis meg kell említeni a legfontosabb újdonságok között az új Corsát, mivel várhatóan sokat fognak eladni belőle. Az ötödik nemzedék a negyedik padlólemezére épül, de az összes külső karosszériaelemét és a teljes belsejét lecserélték. Emellett erősen módosították a futóművet, lejjebb vitték a súlypontot és új kormányzást terveztek, amitől állítólag sokat javult a vezethetőség. A Szentgotthárdon készülő, új fejlesztésű háromhengeres, egyliteres, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor 90 és 115 lóerővel létezik, de az olcsóbb 1,2-es és 1,4-es szívómotorok is megmaradnak. A 95 lóerős 1,3-as dízel átlagfogyasztása csak 3,35 liter. Nagyot lépett előre szolgáltatások terén a Corsa, amit az új infotainment rendszer és a számtalan vezetéstámogató asszisztens is jelez.

    Renault Espace
    [​IMG]
    Forrás: Renault
    A francia egyterű ötödik nemzedéke is meglovagolja az aktuális divathullámot, ezért crossoveresre vette a figurát a hatalmas kerekekkel és az emelt hasmagassággal. Egyelőre kevés információ áll rendelkezésre a műszaki részletekről, annyi biztos, hogy öt- és hétüléses változat is készül majd belőle, a bejutáshoz továbbra is hagyományos ajtókat kell majd használni a kategóriában jobban elterjedt tolóajtókkal szemben. Belül jobb minőségű anyagokat és kidolgozást ígér a Renault, a műszerfalon egy hatalmas érintőképernyőn lehet majd barangolni a fedélzeti menürendszerben. Az Espace az új fejlesztésű CFM1 moduláris padlólemezre épül, és kizárólag négyhengeres turbómotorokkal kerül majd forgalomba. A drágább változatokon elöl és hátul is kizárólag LED-ek világítanak majd.

    Skoda Fabia
    [​IMG]
    Forrás: Skoda
    A hétéves elődjét váltó új, harmadik generációs Skoda Fabia nem a Volkswagen-konszern moduláris MQB padlólemezére, hanem a Volkswagen Polóból átvett PQ26-os padlólemezre épül. Átlagosan 65 kilogrammal lett könnyebb az elődjéhez képest, az alapmodell tömege egyliteres benzinmotorral csak 980 kilogramm. Az ötajtós hossza maradt 4 méter alatti, de 9 centiméterrel szélesebb, és 3 centiméterrel alacsonyabb lett, ezért kalapban már nem biztos, hogy jó lesz vezetni. A 330 literes csomagtartó a kategória egyik legnagyobbja, és az ötajtóssal egyszerre érkező kombi még erre is rátesz 200 litert. Négy benzinmotort tartalmaz a kínálat, az egyliteres, 60 lóerős, Citigóból átvett háromhengerestől a 110 lóerős 1,2-es turbómotorig terjed a kínálat, RS sportváltozat nem lesz. Dízelmotorból csak az új fejlesztésű 1,4-es háromhengerest kínálják majd, 75 és 105 lóerővel.

    Smart Fortwo/Forfour
    [​IMG]
    Forrás: Daimler AG
    Az új Smartot a Renault Twingóval közösen fejlesztették, az autók 70 százalékban közös alkatrészeket tartalmaznak. Nagy különbség azonban, hogy míg a Twingóból csak egyféle karosszéria létezik, addig a Smartból van 2,7 méter hosszú kétszemélyes és 3,5 méter hosszú négyszemélyes is. Mindben hátul, keresztben van elhelyezve a motor, amely a hátsó kereket hajtja. Az összes szériaautó közül a Fortwo-nak van a legkisebb fordulóköre (6,95 méter átmérőjű), de a Forfourt sem érheti panasz a 7,3 méteres értéke miatt. Mindkét Smartot a Mitsubishi 71 lóerős, egyliteres szívómotorjával, vagy a Renault 0,9 literes, 90 lóerős turbómotorjával lehet majd megvenni, dízel nem lesz. Később egy 60 lóerős alapmotor, egy 110 lóerős Brabus turbó, és egy, a Teslával közösen fejlesztett elektromos hajtás is megjelenik. Hatalmas előrelépés, hogy a korábbi rángatós robotváltó helyett ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú duplakuplungos automata kerül a Smartokba.

    Suzuki Vitara
    [​IMG]
    Forrás: Suzuki
    A régi SX4-est váltó új esztergomi Suzuki a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott iV-4 tanulmány szériaváltozata. Egyelőre csak annyit tudunk biztosan róla, hogy az olcsóbb változatok elsőkerék-meghajtással készülnek majd, de felárért rendelhető lesz az SX4 S-Cross automatikus Allgrip fantázianevű összkerékhajtása is. Többféle 1,6-os benzin- és dízelmotorral lesz kapható jövő tavasztól, a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása állítólag az egyik legalacsonyabb lesz a szegmensben. Ez lesz az első Suzuki, amelyet szinte teljesen személyre lehet majd szabni a sokféle fényezés, dekorációs elem, kiegészítő és könnyűfém keréktárcsa segítségével. Várhatóan 2015 elején indul a sorozatgyártás, amelynek felfuttatásával párhuzamosan fokozatosan leáll a nyolcéves SX4 gyártása Magyarországon.

    Volkswagen Passat
    [​IMG]
    Forrás: Volkswagen
    A Golfból ismert MQB padlólemez alkalmazásának köszönhetően a nyolcadik generációs Passat tömege motortól függően akár 85 kilóval is csökkent. Az új középkategóriás Volkswagen rövidebb elődjénél, de 12 mm-rel szélesebb (1832 mm), tengelytávja pedig kereken 80 mm-rel, 2791 milliméteresre nyúlt. Ezentúl a csomagoknak 21 literrel jut több hely (586), a kombi csomagtartója 47 literrel nőtt (650). Felárért rendelhető szabadon konfigurálható digitális műszerfal, de az extralistára felkerült még a head-up display, az adaptív LED-es fényszóró, a wifi, a tv-tuner, a változó áttételű kormányzás, és persze kérhető az összes vezetéstámogató rendszer is az automatikus vészfékezőtől a dugóasszisztensig. Világújdonság, hogy a Passat parkolóasszisztense már utánfutóval is képes betolatni a parkolóhelyre. A motorkínálat két fénypontja a 218 lóerős konnektoros hibrid (GTE) és a 240 lóerős kétliteres biturbó dízel, előbbinek 2,0, utóbbinak 5,3 liter a szabványos átlagfogyasztása.

    Volvo XC90
    [​IMG]
    Forrás: Volvo
    Az új Volvo XC90 tervezését teljesen tiszta lappal kezdték a svédek, ez az első modelljük, amely már a kínai Geely irányítása alatt mutatnak be, és az első olyan is, amely már az új, modulárisan alakítható SPA padlólemezen nyugszik. Mostantól minden új Volvo modell erre épül majd. Elődjéhez hasonlóan az új XC90 is szériában hét üléssel készül, a harmadik sorban legfeljebb 170 centiméter magas utasok férnek el kényelmesen a gyártó szerint. Érdekeség, hogy az olcsóbb változatokban hátul helytakarékos, laprugós felfüggesztést alkalmaz a Volvo. Kizárólag kétliteres, négyhengeres motorokból lehet választani: a szimpla turbós D4 dízel 190 lóerős, a dupla turbós D5 dízel 222 lóerős, a turbós benzines T5 254 lóerős, a turbós-kompresszoros benzines T6-os 320 lóerős. A csúcsmodell a 400 lóerős, T8 nevű konnektoros hibrid lesz, amelyben a T6 benzinmotornak egy 80 lóerős villanymotor is besegít a hajtásba.
    A Párizsi Autószalon húsz legfontosabb újdonsága