Aki játszotta, kipróbálta, vagy akár csak látta élőben az Uncharted 4-et, az nagyjából tudja, hogy milyen hihetetlen látványt és játékélményt tud nyújtani a PlayStation 4. Sok más vélemény szerint is az a helyzet, hogy a Sony új generációs konzolja legyorsulta a Microsoft Xbox One-ját, de mindez nemcsak vélemény vagy technikai méregetés, hanem konkrét eladási számok is alátámasztják. A Sony által a múlt hónapban közzétett éves pénzügyi jelentés szerint tavaly 17,7 millió PS4 talált gazdára, míg 2014-ben 14,8 milliót, 2013-ban pedig 7,5 milliót értékesítettek, ami azt jelenti, hogy mivel március 31-ig számolt a jelentés, így mostanra a konzol eladott darabszáma meghaladta a negyvenmilliót. Ez a szám már bőven több, mint amire annyit lehet mondani, hogy volt pénz reklámra, főleg úgy, hogy a Microsoft – bár leállt a hivatalos számok közlésével – elemzők szerint 21 milliónál tart. A redmondi cég sem megerősítéssel sem cáfolattal nem élt a 21 milliót illetően, így a “hallgatás = beleegyezés” elv használatával gondoljuk azt, hogy helytálló adatról van szó, így hamar kiszámolható, hogy a Sony duplázott a Microsofthoz képest. Sőt, a pletykák szerint az E3-on a Sony bejelenti a PlayStation 4 újabb változatát, ami Neo kódnéven fut, és még ebben az évben megjelenhet. Ennek erőssége leginkább abban rejlik, hogy a hírek szerint komolyabb erőket vet be a 4K tartalmak megjelenítésében, ami segítheti a Sonyt azon tervének valóra váltásában, hogy 2017. áprilisáig újabb 20 milliót adjon el a konzolból. Ami biztos, hogy bár nagyjából azonos áron kapható az Xbox One és a PlayStation 4, utóbbi valóban sokkal nagyobb népszerűségnek örvend, ami leginkább annak köszönhető, hogy az exkluzív tartalmak tekintetében sokkal jobban áll, illetve a Sony nem akarta annyira közösségi platformmá változtatni a termékét, mint a Microsoft.