Ahogy azt várni lehetett, a TV2 a kereskedelmileg fontos célcsoportban minden este kikapott az RTL Klubtól, a hét 30 legnézettebb műsora közé mindössze két Tények-adást tudott delegálni, és a teljes lakosság körében is csak a híműsor hét kiadása jutott be a legjobb 30-ba. Sportnyelven ezt szokás megsemmisítő vereségnek nevezni, hiszen a teljes hetet nézve, a 19:00-23:00 közötti főműsoridőben összesen 2x1,5 óra volt a múlt héten, amikor a TV2-t többen nézték mint az RTL Klubot, és ezt nagyon nehéz másképp értelmezni, vagy megmagyarázni. A teljes lakosságba kapaszkodhat a TV2 és a 49 évesnél idősebb közönségbe, hiszen itt a Tények kétszer is tudott nyerni saját idősávjában, és a Frizbinek is volt egy olyan félórája, amikor 0,1 százalékkal több nézője, volt, mint a Fertőzés című filmnek. A heti átlag közönségarányt nézve az RTL jócskán elhúzott: 18-49 SHR% M1 TV2 RTL KLUB VIASAT3 F+ COOL 2/16/15 Hétfő 3,5 11,3 21,3 5,4 6,2 5,7 2/17/15 Kedd 3,4 11,5 19,7 4,7 4,6 6,3 2/18/15 Szerda 1,5 12,5 21,5 6,3 5,8 7,6 2/19/15 Csütörtök 2,0 10,4 21,5 5,0 6,5 6,6 2/20/15 Péntek 2,5 12,0 20,5 4,8 6,0 5,6 2/21/15 Szombat 6,7 12,1 17,7 5,0 6,5 5,8 2/22/15 Vasárnap 2,5 12,3 17,2 3,6 5,6 5,4 átlag: 3,2 11,7 19,8 4,9 5,9 6,1 A köztévén sikernek elkönyvelt A Dal című dalverseny szombat este mindössze 139 404 nézőt érdekelt 18-49-ben, ami 8,1 százalékos közönségarány, és ugyan teljes lakosságban már 13,3 százalékra mentek fel, és 574 111 nézőre, de ezzel sem mentek sokra, csak annyira, hogy a közmédia egyetlen olyan műsora lettek, ami majdnem befért a hét 50 legnézettebb műsora közé, de csak majdnem. Ami még figyelemreméltó a múlt heti nézettségben az, hogy a Barátok közt felvezetés milyen sokat dob egy-egy sorozaton: a Dr. Csont hétfőn 19,9 százalékot tudott, a Castle 15,9-et, a Szulejmán 18,7-et, a Miami helyszínelők pedig 18,2-őt, akkor, amikor a TV2 átlagos főműsoros közönségaránya 18-49-ben 11,7 százalék. Ilyen az Éden A tegnap este elindított Éden Hoteltől a TV2 minden bizonnyal azt várja, hogy valamit küszöböl a csorbán, és 20:20-tól, a Hal a tortán mostani idősávjában jobban teljesít majd a főzős műsornál. Az első adás közönségaránya 15,3 százalékos volt, ami az átlagosan 13 százalék körül mozgó Hal a tornánnál jobb, de elmarad a vele szemben vetített Barátok közt 20,7 százalékától, és a kezdési időpont miatt az Éjjel-nappal Budapest utolsó 20 percével is meg kell küzdenie - az RTL napi konstruált reality-műsorának második félórája viszont átlagosan 25 százalék körül hoz (tegnap 24,6), így a nagy durranás elmaradt. Korai lenne viszont temetni az Éden Hotelt, ez nem egy heti egy alkalommal jelentkező műsor, hanem napi, kell egy kis idő, mire a kissé csatornaidegen (nem feltétlenül idősekre van kihegyezve a kontent) műsor megtalálja a rajongókat, vagyis fordítva. Az kérdéses, hogy mekkora az átfedés az RTL műsorai és a TV2-s trashreality között, és ha nő a nézettség (tippünk szerint fog), akkor az új nézők az RTL-ről jönnek-e vagy más csatornákról szivárognak át. A Barátok közt múlt heti, 23 százalékos átlag közönségarányának csökkenése viszont azt jelzi, lehet, el lehet hozni a nézőket a konkurenciától is: az Éjjel-nappal Budapest sem 25 százalékos közönségaránnyal nyitott annak idején, hanem a premier 21 százaléka után lezuhant 15 körülre - mire az RTL azonnal másik sávba pakolta, és azóta töretlen a sikere. Forrás: Nielsen közönségmérés Index - Kultúr - A Rising Star végével a TV2 is meghalt egy kicsit