Gazdaság A Samsung milliárdokat kaszál az iPhone új telefonján

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. október 04..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Amióta az okostelefonok korszaka beköszöntött, óriási a rivalizálás az Apple és a Samsung között. Az Apple azonban az új zászlóshajója, az iPhone X miatt hirtelen rengeteg OLED-kijelzőre szorul, amit csak az ősi ellenség, a Samsung tud kellő mennyiségben leszállítani. Emiatt nem csak a Szilícium-völgyben, hanem Dél-Koreában is szurkolnak a sikeres eladásoknak.


    Az Apple és a Samsung korunk két legsikeresebb márkája az okostelefonok piacán. A világon 2016-ban 1,5 milliárd telefont adtak el, a globális piac 20,5 százalékát (306 millió darab) a Samsung és 14,4 százalékát (216 millió darab) az Apple teszi ki.

    Az óriási rivalizálás nem csak a két cég között folyamatos, hanem a rajongók is különböző érvekkel próbálnak a saját kedvencük mellett kiállni. Azonban a két vállalat között szorosabb az együttműködés, mint hinnénk, sőt, a Samsungnak gyakorlatilag érdeke, hogy minél sikeresebb legyen az iPhone X.

    Ennek oka, hogy az Apple új csúcskészülékében a dél-koreai gyár OLED-kijelzője van, és minden egyes eladott, 1000 dolláros készülékből 110 dollár a Samsungot illeti

    – írja a Wall Street Journal.

    [​IMG]

    Az OLED-kijelző lesz az új iPhone egyik különlegessége

    Forrás: AFP/Josh Edelson

    Az Apple azért kényszerült az üzletre, mert a Samsung az egyetlen gyártó, amely akkora mennyiségben tud olyan megfelelő kijelzőket gyártani, ami az új zászlóshajónak számító X-hez kell. A monopolhelyzet miatt a Samsung gyakorlatilag az árat is megszabhatja.

    Az Applenek csak 2017 második felében 80 millió OLED-kijelzőre van szüksége.


    Mi az az OLED?

    Az OLED rövidítés az organikus LED, vagyis szerves fénykibocsátó dióda rövidítést takarja. A technológia előnye, hogy elektromos áram hatására a fényt maguk a szerves diódák bocsátják ki egyenként, tehát pixelenként, így nincs szükség háttérvilágításra, mint például a LED-es LCD-tévék esetében. Részletesen erről itt írtunk.


    Ráadásul a jubileumi iPhone-ban nem csak a kijelző származik a Samsungtól, az ázsiai vállalat gyártja a memória kártyát és akkumulátort is, de több más alkatrészt (NAND flash memóriát és a DRAM chipeket) is a riválistól rendel az Apple.

    A lap becslései szerint a Samsung durván 4 milliárd dolláros bevételre számíthat az iPhone X-ből, ami több mint a Samsung Galaxy 8 alkatrészeinek bevétele.

    [​IMG]

    Óriási a rivalizálás

    Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Marcus Brandt

    A cégek az óriási rivalizálás ellenére egymásra vannak utalva. Az Apple bevételeinek kétharmadát az okostelefonoknak köszönhette 2016-ban, így az OLED-piacon egyeduralkodó Samsung kulcsfontosságú partner lett.

    A Samsungnak is szüksége van az üzletre, hiszen a megrendelések jelentősen hozzájárulnak az alkatrészeket gyártó részleg bevételeihez, a Samsung bevételeinek 35 százaléka tavaly ugyanis innen származott, és elérte a 195 milliárd dollárt.

    Fontos megemlíteni, hogy a Samsung több lábon áll, sokan leginkább a tévéken, hűtőszekrényeken vagy okostelefonokon keresztül ismerik a márkát. Azonban a Samsung több számítástechnikai alkatrészt is gyárt, ezt jól mutatja, hogy az Intelt idén júliusban letaszította a trónról, és immáron a Samsung Electronics a legnagyobb chipgyártó.

    [​IMG]

    Illusztráció

    Forrás: Sputnik/Maksim Blinov

    Az Apple és a Google próbálja megtörni a Samsung egyeduralmát az OLED piacon, a cupertinói vállalat 2,7 milliárd dollárt, míg a keresőóriás 880 millió dollárt fektetett be az LG OLED-kijelzőjének fejlesztésébe.

    Az Apple és a Samsung hiába áll több fronton is jogi vitában egymással, a partnerség már több mint tíz éves. Eleinte flash memóriát gyártott a Samsung az Apple számára, azóta a kapcsolat még szerteágazóbb.

    Egyes hírek szerint a Samsung az Apple-t tartja a legjobb kliensének, és cégen belül "LO" kódnévvel, azaz „kedves ellenségként" (lovely opponent) emlegetik a riválist.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...