Balogh Levente, a Szentkirályi alapítója egy cseh vállalattal közösen megvásárolja a Pepsi magyarországi leányvállalatát. Amint az üzlet létrejön, ez lesz a legnagyobb hazai üdítőipari vállalat. A csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) és Balogh Levente közösen szerzik meg az amerikai PepsiCo magyarországi érdekeltségeit. A Pepsi nem csak a magyar leányvállalatát adja el, a cseh és szlovák cégeket a KMW egyedül vásárolja meg. Balogh Levente arról ismert, hogy ő alapította Szentkirályi Ásványvíz Kft-t. A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz és a KMV közölték, hogy a tranzakciók még az illetékes versenyjogi hatóságok jóváhagyására várnak, és várhatóan 2018 első félévében zárulnak le. A felvásárlással a KMV csoport és Balogh Levente közös vállalata lesz a magyar ásványvíz- és alkoholmentes üdítőital-piac legnagyobb szereplője. Emellett a KMV-csoport 50 százalékos bevételnövekedéssel a régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártójává válik. A Szentkirályi Ásványvíz gyárFotó: Pályi Zsófia - Origo Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és Balogh Levente 3 évvel ezelőtt alapítottak közös vállalatot, a Central Europe Mineral Water Holdingot (CEMW) annak érdekében, hogy erős regionális családi vállalatcsoportot hozzanak létre. Az együttműködés során a Balogh Levente vezette magyarországi közös vállalat előbb felvásárolta a Kékkúti Ásványvizet a Nestlétől, majd gyárfejlesztésbe kezdett. A mostani tranzakció a piacépítés folytatása, a felvásárlást követően a KMV-csoporthoz kerül 900 alkalmazott, 2 gyártóbázis, és ezzel a cégcsoport éves forgalma 189 millió dollárral emelkedik. A forbes.hu cikke szerint a tranzakció árazását a felek üzleti titokként kezelik, az önerő melletti bankhitelt két cseh pénzintézet biztosítja. Az amerikai cégnek Csehországban két gyára is van, Magyarországon gyártás nincs. A Forbes cikke szerint az amerikai PepsiCo kivonulása a régióból nem előzmény nélküli - tavaly a KMV már megszerezte a PepsiCo bolgár érdekeltségeit tömörítő Quadrant Bevareges-t - csak az volt a kérdés, hogy kikkel állapodik meg a többi piacon. Balogh Levente vezérigazgató, Szentkirályi Ásványvíz Kft.Fotó: Pályi Zsófia [origo] A Kékkúti-Szentkirályinál az eladások több mint 90 százaléka ma is az ásványvízből jön,a többi az ízesített italokból. Az persze érdekes, hogy a Pepsi portfóliójába az üdítők (Pepsi, Mirinda és társaik) és sportitalok (Gatorade) mellett például chipsek is tartoznak (Lays, Cheetos), ezek forgalmazását is átveszi tehát a magyar ásványvízcég - írja a Forbes. Let's block ads! (Why?) Forrás...