Túl könnyen elérheti a flowt, vagyis a boldogság érzését, aki virtuális játékokkal játszik, ez pedig nem az életre tanítja a gyerekeket – mondta a Figyelőnek Csíkszentmihályi Mihály. A világhírű kutató, pszichológiaprofesszor a múlt héten a Budapesti Corvinus Egyetemen tartott előadást. Bármilyen tevékenység kiválthatja a flow-élményt, sportolás, művészet, munka vagy a videójátékozás, de a virtuális világ nem valódi flowt eredményez - állítja Csíkszentmiháliy Mihály, a flow-elmélet kidolgozója. A világhírű pszichológus szerint a flow nem a tartalomtól függ, hanem a tevékenység minőségétől. Hozzátette, hogy ezek a virtuális, előre elkészített élmények a gyerekek számára nagyon veszélyesek lehetnek, mert arra tanítják őket, hogy ilyen egyszerűen el lehet érni ezt az érzést.A kutató szerint nem szabad azzal álltatni a gyerekeket, hogy a világban a boldogságért semmit nem kell tenniük, csak leülni a képernyő elé. Csíkszentmihályi Mihály a Figyelőnek azt mondta, hogy a feladat az, hogy a gyerekek számára is kiderüljön, hogy a hétköznapi eszközök és tevékenységek is adhatnak jó impulzusokat. Budapest, 2011. május 20. Csíkszentmihályi Mihály pszichológus, pedagógus, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia külső tagja előadást tart az első hazai TEDxDanubia Klub előadásán, az Uránia Nemzeti Filmszínházban Forrás: MTI/Kallos Bea A pszichológus professzor szerint a gyerekek számára sokkal hasznosabb, ha olyan játékokat kapnak, amelyek a valóságot és a valódi szerepeket képezik le, azaz megfelelnek a Montessori-elveknek. Csíkszentmihályi hozzátette, nincs a virtuális játékok ellen, de nem szerencsés, ha csak ilyen élményekkel találkozik egy gyermek élete során. Let's block ads! (Why?) Forrás...