Egy olyan ártalmatlan háztartási eszközzel kapcsolatban, mint a robotporszívó, meg se fordulna a fejünkben az, hogy takarítás közben adatokat is gyűjthet az otthonunkról. A Roomba pedig pont ezt teszi: térképes adatokat gyűjt a lakásunkban mozogva, amit hamarosan akár tovább is értékesíthet a cég, beszélt új stratégiájukról a Roombát gyártó iRobot vezérigazgatója. Colin Angle a Reutersnek elárulta, azt remélik, hogy hamarosan megállapodhatnak a három nagy okosotthoni eszközöket gyártó techcéggel, az Apple-lel, az Alphabettel, és az Amazonnal, akiknek térképes adatokat értékesíthetnek. Forrás: Roomba A 2015-ben bemutatott Roomba 980 volt az első olyan modell, ami már tudott wifire is csatlakozni, és érzékelői által egészen sok adatot össze tud gyűjteni: például a lakás alaprajzát, a bútorok elhelyezkedését és egymáshoz való viszonyát, a felhasználó tisztítási szokásait. Ezek abban az esetben értékesíthetők marketing célzattal, amennyiben a felhasználó engedélyezte.A felhasználók az iRobot Home appon keresztül beállíthatják a felhős megosztással kapcsolatos jogosultságokat. A cég felhasználói szerződésében viszont eléggé szabadon határozza meg az összegyűjtött adatok kezelését: joguk van megosztani személyes információkat felvásárlás, összeolvadás, eladás, vagy csőd esetén, illetve leányvállalatoknak, indokolt esetben kormányzati kérésre. Ugyan ez elsőre ijesztőnek tűnik a Roomba tulajdonosok számára, a lakásunk padlója nem árulja el, hol lakunk, ki lakik ott, és mit csinál. A techcégek számára viszont hasznos lehet, hiszen ezen adatok birtokában tovább fejleszthetik termékeiket: például jobb hatósugarú routereket, légkondicionáló berendezéseket, jobb akusztikájú okoshangszórókat tervezhetnek.